Reklamy świetlne – nowoczesny sposób na reklamę

Reklamy świetlne to atrakcyjne wizualnie, skuteczne i sprawdzone narzędzie marketingowe na przyciągnięcie wzroku potencjalnego klienta przez całą dobę, a więc również w nocy. W ten sposób łatwo dotrzeć do wielu potencjalnych klientów, jednocześnie też wyróżnić firmę na tle konkurencji.
Zalety reklamy świetlnej
Podstawowym atutem tego rozwiązania jest oczywiście fakt, że reklama świetlna wykazuje dużą efektywność działania i to niezależnie od pory dnia czy nocy, a także bez względu na warunki pogodowe. To ważne, ponieważ zwykła tablica reklamowa bywa mało czytelna w ciemnościach, we mgle czy podczas ulewnego deszczu. Świetlne motywy bądź podświetlane litery są natomiast doskonale widoczne już z daleka i nawet nie trzeba podchodzić blisko, aby przeczytać, co jest napisane. Co więcej, reklama tego typu działa na mózg człowieka – naprawdę trudno przejść obok niej obojętnie, ponieważ mózg automatycznie reaguje na bodźce świetlne i wzrok zaczyna podążać za reklamami tego typu.
Reklamy świetlne LED doskonale wyróżniają się też na tle innych szyldów, a to jednocześnie stwarza ogromną przewagę nad konkurencją. Jest to również fantastyczna inwestycja w wizerunek. Pomimo wyższych kosztów w porównaniu z tradycyjnym szyldem, należy docenić wysoką opłacalność tego typu inwestycji, która wynika z wysokiej skuteczności. Dzięki reklamie świetlnej można kreować pozytywne konotacje z daną firmą czy marką. To estetyka sama w sobie, tym bardziej że jest możliwość wykonania nie tylko bardzo typowych, ale i fantazyjnych kształtów. Elegancka reklama świetlna idealnie wpisuje się w klimat miasta, a niekiedy wręcz stanowi małe dzieło sztuki. Ważne, aby postawić na jakość.
Nie trzeba się także martwić o trwałość i wytrzymałość tego typu nośnika reklamowego. Zaprojektowane przez specjalistów współczesne reklamy świetlne pięknie się prezentują, ale jednocześnie wyróżniają się solidnym wykonaniem oraz odpornością na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. W przypadku wykorzystania lamp typu long life czy coraz popularniejszych diod LED można liczyć na długotrwałe działanie oraz energooszczędność.
W jaki sposób uzyskuje się efekty oświetleniowe?
Możliwości jest tak naprawdę kilka i przed podjęciem ostatecznej decyzji należy dokładnie zastanowić się nad tym, jaki efekt zamierza się osiągnąć oraz jaki budżet zostanie przeznaczony na realizację zadania.
Tradycyjne neony
Wyróżniają się szeroką paletą kolorów, intensywną barwą światła oraz rozmaitymi efektami wizualnymi. Jednocześnie neony okazują się dość długowiecznym nośnikiem reklamowym i energooszczędnym, jeżeli wykorzysta się nowoczesne rozwiązania z diodami LED. Rurki neonowe mają różne średnice i można je prowadzić zarówno po obrysie liter, jak i przez ich środek albo w formie raster.
Tak szerokie spektrum średnic oraz technik prowadzenia rurek pozwala wykonywać nie tylko małe reklamy zewnętrzne, ale i naprawdę ogromne, montowane na dachach wieżowców. Reklamy neonowe wykazują świetną odporność na działanie czynników atmosferycznych.
Szczególnie chętnie wykorzystuje się ten typ reklamy świetlnej w branży rozrywkowej – jaskrawe i mocne światło wręcz idealnie pasuje do wizerunku tej branży. Ciekawe efekty udaje się również osiągnąć poprzez łączenie neonów z literami przestrzennymi 3D, dzięki czemu zmienia się klimat światła i w ten sposób neony znajdują swoje zastosowanie także w innych branżach. Neony charakteryzują się z pewnością bardzo unikatowym sposobem świecenia i trudno je zastąpić inną technologią.
Lampy fluorescencyjne standardowe i long life
To coraz rzadziej stosowane klasyczne rozwiązanie, które zostaje wypierane przez energooszczędne diody LED. Lampy fluorescencyjne pozwalają na wysoką wydajność strumienia świetlnego i całkiem dobre odwzorowanie barw. Są też dość długowieczne.
Halogeny i lampy zewnętrze
To kolejny typ tradycyjnego rozwiązania, przede wszystkim do podświetlenia nośnika reklamowego.
Reklamy świetlne wykorzystujące diody LED
Rosnąca popularność światła ledowego wynika z niekończącej się praktycznie listy zalet. To wyjątkowo nowoczesny moduł, dzięki któremu bez problemu osiąga się dowolny kolor oświetlenia. Ogromnym walorem ledów jest również niesamowita wytrzymałość, którą zawdzięczają brakowi wszelkich elementów szklanych czy ruchomych – nie trzeba się martwić uszkodzeniami mechanicznymi.
Światła LED charakteryzują się ponadto doskonałą odpornością na opady atmosferyczne i zmienne temperatury. Co ważne, to rozwiązanie ekologiczne, ponieważ do ich produkcji nie stosuje się żadnych niebezpiecznych związków chemicznych czy rtęci. Jednak największym walorem reklamy świetlnej LED okazuje się energooszczędność. W trakcie działania pobierana zostaje niewielka moc, a jej maksimum osiąga się w kilka mikrosekund. LED-y nadają się praktycznie do każdej oprawy i instalacji.
Rodzaje reklam świetlnych – kasetony świetlne
Możliwości jest aktualnie sporo i coraz częściej tradycyjne neony, które jeszcze kilkadziesiąt lat temu królowały w miastach, zostają wypierane przez inne formy podświetlanych reklam zewnętrznych.
Obecnie nastała moda na kasetony reklamowe wykonywane z różnego typu materiałów. Montuje się je z reguły nad drzwiami wejściowymi, bezpośrednio do ściany, dzięki odpowiednim mocowaniom. To jednak przykład bardzo wszechstronnej formy reklamowej, która może posłużyć nie tylko, jako nowoczesny szyld do sklepu czy biura, ale także, jako reklama wolnostojąca w konstrukcji przenośnych stojaków.
W kasetonach wykorzystuje się energooszczędne podświetlenie diodami LED, które całościowo oświetlają powierzchnię kasetonu, co daje niepowtarzalny efekt. Nie sprawia też problemu wymiana grafiki w kasetonie, ponieważ wystarczy ją wysunąć za pomocą specjalnych wypustek – grafika ma zazwyczaj postać folii kasetonowej albo cyfrowego wydruku solwentowego. Większe konstrukcje wyposażone są w świetlówki LED, z kolei te mniejsze mają diodowe moduły LED.
Najczęściej stosowane reklamy świetlne kasetonowe
Kasetony z pleksi
Montuje się na listwach dystansowych z aluminium bądź ze stali nierdzewnej. Kasetony tego typu łatwo podświetlić ze względu na właściwości materiału, jakim jest pleksi. To bardzo czytelna forma reklamy, która umożliwia ciekawe efekty wizualne np. efekt piaskowania albo szronu.
Kasetony z dibondu
Ten typ sprawdza się zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynków. Dibond jest nowoczesnym tworzywem przypominającym metal i składającym się z aluminiowych płyt kompozytowych. Wyróżnia się elegancką, gładką fakturą i łatwo poddaje się obróbce mechanicznej. Można osiągnąć spektakularne rezultaty, jak niebanalne zagięcia czy zaokrąglone łuki. Kasetony z dibondu mocuje się do ściany w bardzo dyskretny sposób – bez widocznych śrub. Doskonale prezentują się wzbogacone o litery przestrzenne.
Kasetony winylowe
Elastyczne lico kasetonu tego typu pozwala na wykonanie większych wymiarów grafiki, nawet do 30 metrów w jednym kawałku. Kasetony winylowe mają grafikę napiętą na specjalne profile aluminiowe i wyróżniają się bardzo mocną budową. Wykazują odporność na pęknięcia czy uderzenia, a zarazem nie dochodzi do rozwoju pleśni oraz grzybów – to dlatego kasetony winylowe nie wymagają zabiegów konserwacyjnych, a nawet czyszczenia. Łatwo je wkomponować w otoczenie architektoniczne i nadają się zarówno, jako szyld podświetlony zamontowany nad wejściem, jak i wolnostojąca, wielkoformatowa tablica reklamowa.
Pylony reklamowe
Zwane są inaczej witaczami lub totemami. Ta efektowna forma reklamy wyróżnia się większymi rozmiarami w porównaniu z kasetonami podświetlanymi. Pylony mają stalową i bardzo stabilna konstrukcję, do której montuje się płytę lica. Najczęściej osadza się je w gruncie na stałe. Ten nośnik reklamowy doskonale się sprawdza przy wjeździe na teren firmy, ale również przy drogach dojazdowych do biur, stacji paliw, punktów usługowych czy przychodni. Podświetlane pylony reklamowe okazują się niezastąpione przed budynkiem, w którym kilka firm prowadzi działalność. Na pylonie łatwo umieścić wszystkie nazwy i będzie to wyjątkowo dobrze czytelne.
Podświetlane litery blokowe
Reklamy świetlne mogą mieć również postać podświetlanych liter blokowych. Od strony wewnętrznej można to uczynić za pomocą niezawodnych diod LED albo też od zewnątrz.
Podświetlane litery z pleksi
Lico jest z pleksi z określonym zabarwieniem. Z kolei boki liter zostają ukształtowane nie tylko z pleksi, ale również z taśmy aluminiowej albo PCV. Kiedy tego typu litery naklei się na odpowiednie podłoże, to można je podświetlić diodami LED.
Litery ze styroduru
Styrodur jest materiałem odpornym na zmienne warunki atmosferyczne, więc idealnie nadaje się do reklamy zewnętrznej. Zazwyczaj litery tego typu mocuje się bezpośrednio do ściany za pomocą specjalnego kleju. To dość tanie rozwiązanie na przestrzenne i lekkie litery malowane farbami akrylowymi.
Litery z aluminium
Wyróżniają się świetną trwałością i wytrzymałością, znacznie większą niż litery z pleksi. Podświetla się je za pomocą diod LED umieszczonych wewnątrz obudowy. Litery tego typu nie mają tylnej ścianki, więc wydostające się ze środka światło pada na ścianę za napisem – w ten sposób tworzy się wyjątkowo efektowna wizualnie poświata.
Podświetlane litery 3D LED
To idealny sposób na reklamę przykuwającą wzrok przez całą dobę. W obudowie liter stosuje się diody LED, co nadaje całości nowoczesnego charakteru, podobnie jak wymiar 3D.
Litery z efektem halo
Efekt ten doskonale się sprawdza w przypadku ciemnych napisów – pozwala uzyskać bardzo wyrazistą i przyciągającą treść, ale bez oślepienia.
Jaki jest koszt reklamy świetlnej?
Każda wycena jest indywidualna, ponieważ reklamy świetlne mogą mieć różnorodne kształty i wymiary. Co więcej, stosuje się do ich wykonania różne materiały. Ten oryginalny i niezwykle nowoczesny nośnik reklamowy jest coraz chętniej wybierany ze względu na swoje nieograniczone możliwości, a przede wszystkim elegancję wykonania i spektakularne efekty. Warto zlecić usługę kompleksową – począwszy od stworzenia projektu graficznego, poprzez samo wykonanie, aż do montażu.
Jeżeli jesteś z Warszawy i okolic woj. mazowieckiego polecam skorzystanie z usług producenta AnyShape.pl.
