Reklama neonowa skutecznym narzędziem marketingowym

reklamy neonowe

W momencie pojawienia się były przejawem innowacyjności, powiewem świeżości i nowoczesnej technologii. Obecnie stanowią niezwykle powszechną formę reklamy zewnętrznej, która swoją skuteczność zawdzięcza przede wszystkim sile przyciągania wzroku i zwracania uwagi odbiorców. Reklamy neonowe widoczne są niemal na każdym kroku w większości polskich miast.

Dotyczy to już nie tylko wielkich aglomeracji, lecz także niewielkich miejscowości. To tania i bardzo skuteczna forma reklamy, która aktualnie nie posiada praktycznie żadnych ograniczeń w kwestii kształtów i kolorów. Neony tworzone na zamówienie stanowią unikalną technikę marketingową dostosowaną do indywidualnych potrzeb konkretnej firmy.

Krótko o technologii neonowej

Jak wyglądają neony wie chyba każdy, jednak nie wszyscy wiedzą nieco więcej na ich temat. Być może większość nie zdaje sobie nawet sprawy, z czego są zbudowane oraz czym dokładnie są. Nośnik reklamowy, o którym mowa to nic innego jak po po prostu rura świetlna wykonana ze szkła, mogąca emitować przeróżne kolory.

neony wewnątrz obiektuPierwsze z nich pojawiły się w roku 1910, a więc technologia ta liczy sobie już ponad 100 lat. Jednak wraz z postępem, ich rodzaje uległy pewnym zmianom, mimo iż w kwestii produkcji nie zmieniło się zbyt wiele. Kreatywność i różnorodność wykorzystania reklamy neonowej znacząco wpłynęła na ich teraźniejszy wygląd.

Obecnie można uzyskać praktycznie każdy kształt neonu, który może przedstawiać zarówno napisy, jak i różne przedmioty. Efekt świetlny zapewniony jest przez przepuszczenie prądu wewnątrz szklanych rurek, które wypełnione są gazem szlachetnym bądź jego mieszaniną.

Nazwa nośnika wzięła się od neonu, czyli gazu, który był wypełnieniem pierwszej na świecie reklamy neonowej. Aktualnie coraz większą popularnością cieszą się nowoczesne wersje z wykorzystaniem technologii led, które oprócz emitowania światła wysokiej jakości w dowolnej kolorystyce charakteryzują się również energooszczędnością. Jest to więc nie tylko szansa na fantastyczną i wyjątkową reklamę świetlną, lecz także zmniejszenie rachunków za pobór energii.

Doskonały sposób na zewnętrzną i wewnętrzną reklamę

Neony są jedną z najpopularniejszych technik marketingu zewnętrznego, która od wielu lat chętnie wykorzystywana jest przez przedsiębiorców. O tym nie trzeba właściwie nikogo przekonywać. Z pewnością każdy codziennie widuje tego typu reklamy w swojej okolicy, co jest na to niepodważalnym dowodem.

Dodatkowo stosowane są przez zdecydowaną większość firm, więc nie sposób ich nie spotkać choćby w małych miejscowościach. Nic w tym dziwnego, w końcu neony to rozwiązanie, które mocno rzuca się w oczy, zwraca uwagę i jest bardzo wyraźne i czytelne nawet z dużych odległości. Odporność na czynniki atmosferyczne dodatkowo zachęca do wykorzystania ich na zewnątrz.

Wszystkie te atuty sprawiają, że reklama neonowa cechuje się niezwykłą skutecznością we wskazywaniu lokalizacji danej firmy, a także staje się dobrym początkiem budowania pozytywnego wizerunku w świadomości potencjalnego odbiorcy. Dzisiejsze neony zdecydowanie różnią się od tych początkowych i przypominają wręcz małe dzieła sztuki, które zachwycają swoimi estetycznymi formami, co przekłada się na wywieranie pozytywnych emocji i skojarzeń u klienta.

Reklama neonowa może doskonale sprawdzać się również w roli nośnika wewnętrznego. Wówczas umieszczana jest we wnętrzu obiektu. Jednymi z miejsc, w których najczęściej występuje takie rozwiązanie są różnego rodzaju restauracje, puby, solaria, a także wiele innych punktów. Neony więc mogą być z powodzeniem wykorzystywane jako reklama zewnętrzna outdoor oraz wewnętrzna. Ważnym jest, aby były odpowiednio ulokowane i zachęcały do szerszego zapoznania się z miejscem, które reklamują.

Tajemnica świetnej widoczności neonów

Neony, podobnie jak każde inne źródło światła najbardziej widoczne są nocą, gdy spowite ciemnością otoczenie stanowi najlepsze tło dla kolorowego oświetlenia. Wówczas wysyłają czytelny i zauważalny bodziec do odbiorcy. Jednak nie tylko nocą neony mogą być skutecznym narzędziem reklamy. Zadbanie o rozsądne rozmieszczenie znacząco zwiększy ich widoczność.

Odpowiednie ulokowanie w miejscach zacienionych bądź na kontrastującym tle, a dodatkowo z dala od dodatkowych źródeł światła sprawi, że będą one bardzo dobrze widoczne nawet w słoneczne dni. Odizolowanie neonu zwiększy jego siłę świetlną, a co za tym idzie także moc przekazu. Reklama neonowa może więc być wykorzystywana nie tylko w miejscach działających głównie nocą, lecz także za dnia z uwzględnieniem pewnych wytycznych, które wpłyną na jej widoczność i tym samym lepszy odbiór.

Zastosowania reklamy neonowej

Neony najczęściej spotykane są w miejscach oferujących różnego rodzaju rozrywkę, na przykład w pubach, dyskotekach, restauracjach, kasynach, kinach czy barach. Jednak tak naprawdę nie posiadają one żadnych ograniczeń zastosowania jako nośnik treści marketingowej. Często można je także spotkać w punktach oferujących usługi dla pełnoletnich, czego przykładem są sexshopy i sklepy alkoholowe, zazwyczaj czynne 24h.

Neony na stałe zagościły także w reklamie różnych punktów handlowych, między innymi: sklepów spożywczych, wielkich hipermarketów, punktów usługowych (np. pralni chemicznych) czy specjalistycznych pasaży (np. sprzedaż kosiarek). Powszechnie stosowane są także w hotelarstwie, co ma ogromny wpływ na przyciąganie turystów poszukujących miejsc na nocleg. Na tym się jednak pożyteczność reklamy neonowej nie kończy.

Dzięki możliwości tworzenia dowolnych kształtów nośnika o każdej barwie, ta nieco krzykliwa technika marketingowa może przybierać aktualnie bardziej stonowane formy. To sprawiło, że neony stały się odpowiednie także dla poważniejszych branż, takich jak kliniki zdrowia, apteki, kancelarie adwokackie czy teatry. Obecnie nie ma więc żadnych ograniczeń na wykorzystanie szklanych rurek świetlnych. Praktycznie każda firma może skorzystać z ich wielu wspaniałych zalet w swoich działaniach marketingowych.

Przykuwające wzrok neony świetlne LED

Neony ledowe są znakomitą alternatywą dla tradycyjnych wersji. Ich atutem nad wariantem gazowym jest energooszczędność. Główną rolą reklamy neonowej opartej o technologię led jest zwrócenie uwagi przechodnia i skłonienie go do przeczytania napisu. Ten zabieg ma na celu promowanie marki, która w tym momencie przestaje być anonimowa i zaczyna istnieć w świadomości masowego odbiorcy. Dodatkowym atutem neonów wykonanych w technologii led jest wcześniej wspomniana oszczędność energii, co przekłada się na mniejsze koszty związane z marketingiem.

Reklamy neonowej w wersji led praktycznie nie sposób nie zauważyć. To jeden z najbardziej widocznych i przykuwających wzrok nośników marketingowych. Ich nowoczesny charakter i wysokie walory estetyczne doskonale wpływają na budowanie pozytywnego wizerunku firmy w świadomości konsumentów. Produkcja neonów nastawiona jest w głównej mierze na uzyskanie jak najlepszego efektu pod względem rzucania się w oczy i zwracania uwagi przechodniów. Daje to gwarancję jak najlepszej skuteczności tej formy reklamy, a co za tym idzie satysfakcję firmy, która na takie rozwiązanie się zdecydowała.

Co ma wpływ na cenę reklamy neonowej?

Koszt ponoszony przez klienta za wykonanie reklamy neonowej jest zazwyczaj bardzo zróżnicowany. Tak naprawdę nie da się więc określić sztywnego cennika. Cena stworzenia reklamy neonowej zależy bowiem od wielu czynników. Są to między innymi: poziom trudności wykonania zamówienia, rozmiar neonów oraz ich ilość, kształt, rodzaj emitowanego światła i inne.

Na wysokość kosztów wpływa również to, czy interesant przychodzi z gotowym projektem, który należy tylko wykonać, czy producent musi samodzielnie stworzyć grafikę lub styl napisu. Kompleksowa usługa wraz z projektem w każdym wypadku będzie niosła za sobą wyższe koszty, co oczywiście jest zupełnie normalnym zjawiskiem i wiąże się z realizacją wszystkich zamówień, nie tylko tych dotyczących neonów.

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą AnyShape: https://anyshape.pl/oferta/neony/.

Neony na zamówienie – kompleksowa usługa

Usługi AnyShape mają charakter kompleksowy. W razie takiej potrzeby przewidują zarówno pomysł i stworzenie projektu, jak i wykonanie neonu oraz jego montaż. Ponadto doradzamy również, w jakim miejscu umieścić nośnik, by był jak najlepiej wyeksponowany i widoczny oraz jakich rozmiarów powinien być.

Do produkcji neonów wykorzystujemy zaawansowane technologicznie urządzenia oraz profesjonalną wiedzę naszych ekspertów. Stosujemy sprawdzone przez lata metody, jednak podczas tworzenia nowych projektów nie ograniczamy się w żaden sposób i dokładamy wszelkich starań, by reklama była niepowtarzalna i wyjątkowa. Bardzo dużą uwagę przykuwamy również do jak najwyższej jakości materiałów, z jakich wykonywane są nasze neony.

Każdy jeden projekt traktujemy indywidualnie i dopasowujemy do charakteru konkretnej firmy. Staramy się jak najlepiej poznać branżę, w jakiej działa klient, dla którego mamy wykonać reklamę neonową i na tej podstawie przygotowujemy najlepszą dla niego propozycję. Nie powielamy tych samych schematów i jesteśmy otwarci na wszelkie Państwa sugestie. Nasza firma cechuje się wieloletnim doświadczeniem w branży reklamy outdoorowej, profesjonalizmem, najwyższą jakością neonów, a także oferowanych przez nas usług.

Neony dla klientów z Warszawy i okolic

Nasza firma mieści się w Warszawie, dlatego to właśnie w stolicy głównie realizujemy swoje projekty. Nie ograniczamy się jednak geograficznie i zapraszamy także do współpracy klientów z okolic województwa mazowieckiego. W niektórych przypadkach działamy także z przedsiębiorcami z różnych zakątków naszego kraju.

Serdecznie polecamy zapoznać się z naszym portfolio, w którym obejrzeć można przykładowe realizacje, wykonane zarówno na terenie stolicy, jak i pobliskich okolic.

Reklama neonowa skutecznym narzędziem marketingowym
5 (100%) 1 vote

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger