Kasetony reklamowe. Kompletny poradnik!

kaseton reklamowy

Tradycyjna metalowa tablica z napisem zamontowana na budynku nie jest zbyt efektywnym sposobem na wyróżnienie firmy i dlatego warto postawić na atrakcyjniejsze wizualnie rozwiązanie. Obecnie to kasetony reklamowe stają się szczególnie skutecznym nośnikiem reklamowym i umożliwiają popularyzację różnego rodzaju produktów bądź usług.

Kasetony reklamowe – co to jest?

Kaseton reklamowy stanowi innowacyjną, bardzo udoskonaloną technologicznie formę szyldu. Ta jednostronna bądź dwustronna tablica, z reguły podświetlana od wewnątrz, pozwala wyróżnić się wśród wielu innych firm i mocno przykuwa uwagę odbiorcy.

Najczęściej przedstawia nazwę firmy i logo, więc ma na celu skuteczne promowanie marki. Ten nowoczesny nośnik reklamowy niekoniecznie jest w kształcie prostokąta czy kwadratu, ale może przybierać w zasadzie dowolną formę. Mimo że zazwyczaj pojawia się na elewacjach zewnętrznych budynków, to można też zawiesić kaseton wewnątrz pomieszczeń.

Zobacz także: Szyldy reklamowe w świetle prawa budowlanego.

Zalety i wady kasetonów

To rozwiązanie ma niewątpliwie więcej zalet niż wad. Przede wszystkim wyróżnia się niezwykle efektownym i eleganckim wyglądem. Co ważne, kaseton może mieć praktycznie dowolny kształt i format, chociaż najczęściej jest to kwadrat lub prostokąt.

W przeciwieństwie do tradycyjnych szyldów metalowych bądź drewnianych nie trzeba się martwić pogarszającą się z czasem estetyką – w tym przypadku nic nie rdzewieje, nie próchnieje, kolor nie blaknie, a farba się nie łuszczy.

kasetony reklamowe realizacja przykładowa

Kasetony łatwo też się czyści, ponieważ mają gładką powierzchnię. Co więcej, kurz i brud w zasadzie na nich nie osiada, więc prezentują się nienagannie i niemal zawsze świeżo.

Możliwość ich podświetlenia LED sprawia zaś, że reklama jest dobrze widoczna przez całą dobę i wręcz przyciąga wzrok przechodniów. Stosowane oświetlenie ledowe charakteryzuje się natomiast wydajnością i przede wszystkim umożliwia równomierne oświetlenie całej powierzchni, co podnosi atrakcyjność tego rozwiązania.

To wyjątkowo nowoczesny rodzaj reklamy, który podkreśla prestiż oraz pełen profesjonalizm danej firmy.

Za wadę kasetonów można uznać wyższą cenę w stosunku do kosztów zwykłej tablicy reklamowej czy banneru, jednak jest to inwestycja na wiele lat i tym samym naprawdę opłacalna. Pewną niedogodnością może być, ale nie musi, konieczność doprowadzenia przewodów elektrycznych, aby kaseton ładnie świecił. Wiele zależy od tego, w jakim miejscu ma zostać zamontowany kaseton.

Zastosowanie kasetonów w reklamie zewnętrznej i wewnętrznej

Kasetony można uznać za jedną z najlepszych metod identyfikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Zdecydowanie najczęściej widać je na elewacjach budynków w bezpośrednim sąsiedztwie konkretnej firmy – głównie przy wejściu do obiektu. Ich nowoczesna forma w zasadzie od razu zwraca uwagę i stanowi bardzo silny bodziec marketingowy. Jednocześnie kształtuje pozytywny wizerunek firmy idącej z duchem czasu.

Jednak na tym nie kończą się możliwości zastosowania kasetonów, ponieważ idealnie też sprawdzą się wewnątrz budynków. Bardzo dobrym pomysłem jest zamontowanie kasetonu podświetlanego na recepcji.

Jakie wyróżniamy rodzaje kasetonów reklamowych?

Kasetony reklamowe mają różny charakter.

Ze względu na sposób montażu wyróżnia się:

  • Kasetony zewnętrzne montowane na zewnątrz budynków;
  • Kasetony wewnętrzne pojawiające się w pomieszczeniach, które poza celami reklamowymi mogą też mieć przekaz informacyjny.

Drugim rodzajem rozróżnienia kasetonów jest sposób oświetlenia. Zwykłe kasetony niepodświetlane to tańsza opcja, jednak o słabszym odbiorze. Nawet w ciągu dnia nie są tak dobrze widoczne, jak kasetony wyposażone w system sztucznego podświetlenia. Te nośniki reklamowe wykonuje się z różnego typu materiałów – głównie z pleksi, dibondu, winylu i aluminium, ale także z drewna.

Najpopularniejsza klasyfikacja dotyczy specyfiki kasetonów:

  • Kasetony jednostronne mają wydruk z jednej strony i są przytwierdzane bezpośrednio do ściany – równolegle bądź pod kątem prostym;
  • Kasetony dwustronne zawierają nadruk z obu stron i mają charakter przestrzenny. Montuje się je zatem prostopadle do ściany, aby wystawały poza obrys budynku.

Kasetony podświetlane LED

W ich produkcji wykorzystuje się innowacyjną i energooszczędną technologię ledową, która daje wysoką jakość emitowanego światła, o dowolnej barwie. Właśnie dlatego kasetony są dobrze widoczne już z daleka i nawet w ciemnościach – przy czym można je uznać za praktycznie bezobsługowe.

kaseton podświetlany led

Co ważne, diody ledowe wyróżniają się wyjątkowo niskim poborem energii elektrycznej, więc są rozwiązaniem ekonomicznym i zarazem ekologicznym.

Kasetony wyprodukowane z dibondu

Dibond jest płytą kompozytową składającą się z kilku warstw aluminiowych zespolonych polietylenowym rdzeniem. To zdecydowanie najchętniej wybierany materiał ze względu na atrakcyjną cenę, a przede wszystkim doskonałą odporność i wytrzymałość.

Kasetony z dibondu są niezwykle trwałe, ale zarazem bardzo dekoracyjne, ponieważ materiał łatwo poddaje się obróbce mechanicznej. Nawet z bliskiej odległości nie widać żadnych mocowań czy łączeń na ich powierzchni – często mają postać jednolitej bryły.

Kasetony aluminiowe

W tym przypadku mamy do czynienia z kasetonami dwumateriałowymi. Tak naprawdę aluminiowe są jedynie same ramy kasetonu, natomiast reszta zostaje wykonana z materiału o świetnych parametrach przepuszczalności światła. Najczęściej ramy aluminiowe łączy się z pleksi albo z tworzywem winylowym.

kaseton aluminiowy

Warto podkreślić, że aluminium wykazuje fantastyczną odporność zarówno na niekorzystne warunki atmosferyczne, jak i uszkodzenia mechaniczne. Co więcej, materiał ten jest bardzo giętki, więc łatwo nadawać określone kształty. Nadaje się również do pomalowania na wybrany kolor. Również montaż kasetonu z ramą aluminiową nie sprawia żadnych problemów, ponieważ jest lekki i nie wymaga mocnych wsporników.

Kasetony winylowe

Lico kasetonu wykonane z siatki winylowej sprawdza się szczególnie w przypadku większych formatów kasetonów. Przede wszystkim nie trzeba kleić poszczególnych fragmentów, co ma miejsce przy kasetonach z pleksi.

Materiał winylowy charakteryzuje się dużą elastycznością, dobrą odpornością na działanie promieniowania ultrafioletowego, wysokiej i niskiej temperatury, a także na wpływ wody. Ponadto winyl świetnie przepuszcza światło.

Kasetony drewniane

Drewno jest niezwykle estetycznie prezentującym się materiałem, jednak dość wymagającym. Źle na niego wpływa nie tylko wilgoć, ale również mrozy i promieniowanie słoneczne. Dlatego utrzymanie kasetonu drewnianego w dobrym stanie wiąże się z koniecznością przeprowadzania systematycznych zabiegów konserwujących oraz impregnujących.

Całkowicie drewniany kaseton nie będzie oczywiście przepuszczał światła. Można jednak wyciąć jakieś wzory w drewnie i wtedy zamontować diody ledowe. Taka forma niewątpliwie będzie się wyróżniać niepowtarzalnym widokiem.

Kasetony z pleksi

O ile materiał winylowy doskonale się sprawdza w przypadku dużych formatów, to przy tych mniejszych często wykorzystuje się pleksi. Kasetony tego typu wykonuje się w technologii gięcia liniowego i co ważne, lico oraz boki z pleksi pozwalają uzyskać bardzo ciekawy efekt – świeci się cała powierzchnia.

Grubość powłoki pleksi wynosi zazwyczaj trzy milimetry. Parametry odpornościowe materiału są porównywalne z siatką winylową.

Tańsze kasetony warto zamówić u producenta!

Walory kasetonów reklamowych sprawiają, że coraz więcej klientów decyduje się właśnie na taki nowoczesny przekaz reklamowy. W związku z tym, że trzeba się liczyć z trochę wyższymi kosztami w porównaniu z tradycyjną formą szyldu, to warto poszukać korzystnej cenowo opcji, a tak jest możliwa w jednym przypadku.

Wystarczy złożyć zamówienie bezpośrednio u producenta kasetonów (np. AnyShape z Warszawy). W ten sposób płaci się wyłącznie za sam produkt i nie są naliczane dodatkowe opłaty – należy pamiętać, że marża pośredników z reguły bardzo mocno winduje ostateczną cenę kasetonów.

Jest jeszcze jedna zaleta współpracy z producentem. Mianowicie, od samego początku można wpływać na powstającą koncepcję i na bieżąco korygować pewne ustalenia. Dzięki temu efekt całkowicie spełnia oczekiwania.

Projektowanie, wymiary i montaż kasetonów

Podstawą tworzenia projektu kasetonów reklamowych jest oczywiście wysłuchanie potrzeb klienta – w końcu każdy ma inne wymaganie i dlatego projekt musi mieć charakter indywidualny. Nośnik reklamowy powinien być nie tylko efektowny, ale i efektywny. Oznacza to konieczność idealnego dopasowania projektu do specyfiki branży oraz do charakteru zamawiającej firmy.

Znaczenie ma również określony wizerunek marki, a nawet zwrócenie uwagi na potencjalną grupę odbiorców.

Kasetony reklamowe mogą mieć dowolny kształt. Najczęściej zamawiane są dość standardowe bryły geometryczne, ale warto czasami pomyśleć o nieco bardziej skomplikowanym kształcie, co pozwoli jeszcze mocniej się wyróżnić na tle innych szyldów.

Jednak nie każdy materiał nadaje się do tworzenia np. wyjątkowo dużych bądź fantazyjnych kształtów. Oczywiście lepiej też nie przesadzić z oryginalnością, ale to już rola producenta, aby zadbać o estetykę projektu.

Montaż kasetonów nie sprawia dużych problemów. Kasetony jednostronne przytwierdza się do ściany, a wtedy w ich tylnej części zostaje umieszczona blacha ocynkowana, która usprawnia proces montażu. Z kolei kasetony dwustronne instaluje się prostopadle do ściany na specjalnych ramach aluminiowych.

Od czego zależy cennik kasetonów reklamowych?

Tak naprawdę nie ma jednego, stałego cennika, ponieważ wysokość kosztów zależy od kilku czynników.

W wycenie bierze się pod uwagę przede wszystkim:

  • materiał wykonania,
  • rodzaj kasetonu,
  • typ powierzchni, na której zostanie zamontowany kaseton,
  • trudność wykonania.

Znaczenie ma również czas realizacji. W każdym razie konieczna jest indywidualna konsultacja z producentem i dopiero wtedy można się dowiedzieć, z jakimi kosztami należy się liczyć.

Przykładowe realizacje kasetonów

Przed złożeniem zamówienia na pewno warto zapoznać się z przykładowymi realizacjami, które dostępne są w portfolio. To pomoże wybrać określony wzór – taki, który okaże się optymalny dla konkretnej firmy.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *