Litery 3D – idealna forma reklamy

litery przestrzenne 3d

Litery trójwymiarowe 3D to bez wątpienia jedno z najchętniej stosowanych dziś narzędzi reklamowych. Rozwiązanie to posiada wiele atutów – głównym z nich jest odpowiedni rozmiar oraz oryginalny, przyciągający wzrok wygląd, dostosowany do charakteru danej firmy, marki czy branży. Mnóstwo przedsiębiorstw decyduje się więc na reklamę zewnętrzną w postaci napisów przestrzennych stworzonych z liter 3D, ponieważ sprzyja to kreowaniu właściwego wizerunku w oczach odbiorców i zwróceniu uwagi potencjalnych klientów.

Przestrzenne litery 3D – czym są?

Litery 3D to trójwymiarowe produkty reklamowe i dekoracyjne, które w znacznym stopniu poprawiają widoczność danej marki. Wykonane przy ich użyciu elementy graficzne lub napisy umieszczane są w miejscach publicznych (np. na elewacji budynku), by miały szansę trafić do jak najszerszego grona osób.

Głównym atutem takich figur jest oczywiście ich trójwymiarowość. Przytwierdzone do powierzchni ścian, stają się wyraźnie uwypuklonym i odróżniającym się elementem, którego nie sposób przeoczyć. Ciekawa forma liter wpływa więc korzystnie nie tylko na estetykę i atrakcyjność ich wyglądu, ale również na przyciąganie uwagi otoczenia. Dzięki takiemu rozwiązaniu marka nie ginie w gąszczu innych.

Litery 3D – funkcje

Z całą pewnością litery 3D to doskonały nośnik informacji marketingowej. Głównym zadaniem takich produktów jest zatem promowanie marki czy firmy, informowanie o lokalizacji przedsiębiorstwa i wyróżnienie go spośród konkurencji. Wszystko to przekłada się na zwiększanie popularności, renomy czy obrotów firmy – czyli, krótko mówiąc, na odniesienie sukcesów na rynku.

Nie jest tajemnicą, że litery przestrzenne wykorzystywane są także w celach perswazyjnych. Odpowiednie dobranie ich formy może wpływać na zainteresowanie wybranej grupy odbiorców i zachęcanie ich do skorzystania z usług. Specjalizujący się w tej dziedzinie fachowcy dostosowują poszczególne cechy wyglądu trójwymiarowych liter do potencjalnych klientów danej marki.

Należy także podkreślić, że marketing i reklama nie są jedynym zadaniem liter przestrzennych. Ponieważ elementy te mogą posiadać różnorodne kształty, kolory, formy, wymiary, wzory czy style, pełnią także funkcje dekoracyjne. Elegancki, nieszablonowy design świetnie prezentuje się w rozmaitych przestrzeniach i miejscach.

Przestrzenne litery 3D a reklama zewnętrzna

Jak podkreślają znawcy marketingu, reklama zewnętrzna outdoor przy pomocy liter przestrzennych cechuje się wyjątkowo dużą skutecznością. Co jest tego powodem? Przede wszystkim charakter tego typu elementów – litery 3D można tworzyć wedle indywidualnych potrzeb danej instytucji, firmy czy marki. Nie ma tu absolutnie żadnych ograniczeń związanych choćby z rozmiarem, co jest szczególnie istotne dla widoczności. Czytelne, rzucające się w oczy litery 3D szybko stają się zauważalne, przebijając się przez mnóstwo innych napisów i zapadając w pamięci klientów. Ma to szczególne znaczenie w miejscach, w których znajduje się wiele obiektów, banerów, szyldów itp. Będąc w otoczeniu innych elementów, warto zadbać o wyraźne odróżnienie się od nich.

Odpowiednio zaprojektowany napis to także doskonała wizytówka każdej firmy. We współczesnym biznesie budowanie pozytywnego wizerunku to wręcz podstawa, która sprzyja podnoszeniu renomy. Dzięki technikom marketingowym, takim jak reklama zewnętrzna za pomocą liter 3D, marka staje się w oczach potencjalnych odbiorców bardziej profesjonalna i prestiżowa, wzbudzając tym samym pozytywne skojarzenia. Przedsiębiorstwo, które decyduje się skorzystać z liter 3D, wypada znacznie lepiej na tle konkurencji i szybciej trafia do świadomości konsumentów, zbierając jednocześnie pochlebne opinie.

Rodzaje przestrzennych liter

Istnieje wiele rodzajów tego typu produktów, jednak nie da się ukryć, że najczęściej stosuje się napisy trójwymiarowe (zawierające zwykle nazwę firmy czy marki), jak również elementy graficzne w postaci logotypu. Wiele przedsiębiorstw decyduje się też na połączenie obu tych form. Wykorzystanie liter 3D do stworzenia zarówno nazwy, jak i logo, to dostarczanie masowemu odbiorcy różnych typów bodźców, co jeszcze skutecznie oddziałuje na jego pozytywną reakcję i zwiększanie zainteresowania firmą.

Na uwagę zasługują na pewno świetlne litery 3D, czyli nowoczesny rodzaj nośnika marketingowego, który cieszy się w ostatnich latach szczególnie dużym zainteresowaniem przedsiębiorców. Firmy, które stosują reklamę w postaci podświetlanych, przestrzennych napisów, mogą liczyć na jeszcze skuteczniejsze wyróżnienie się spośród dziesiątek innych obiektów i widoczność z nawet największych odległości. Atutem jest w tym wypadku także walor wizualny – świetlne litery 3D prezentują się nowocześnie, elegancko i luksusowo, wzmacniając przekaz reklamowy i podkreślając prestiż marki.

Sposób wykorzystania liter trójwymiarowych

Znanych jest wiele metod zastosowania przestrzennych liter – wszystko zależy od potrzeb danego przedsiębiorstwa. Jednym z najpowszechniejszych jest umieszczanie ich przed wejściem do siedziby firmy. W ten sposób klient jest nie tylko witany, ale również znacznie łatwiej odnaleźć mu wybrany punkt lub dowiedzieć się o istnieniu firmy w takiej lokalizacji. Zewnętrzna reklama w postaci napisów z liter trójwymiarowych to także idealny sposób dekoracji otoczenia i zbudowanie dzięki temu ciepłych skojarzeń z daną marką. Aby dobrze wypełniać rolę firmowej wizytówki, litery 3D muszą być rzecz jasna właściwie sformatowane, zgodnie z wizerunkiem i charakterem przedsiębiorstwa.

Litery przestrzenne są stosowane również wewnątrz budynków. Coraz więcej firm wyposaża swoje pomieszczenia – np. recepcje, poczekalnie, gabinety, korytarze – w figury 3D. Stanowią one świetny element aranżacyjny, który ozdabia wnętrze, a przy okazji służy budowaniu profesjonalnego, pozytywnego wizerunku marki w oczach odwiedzających jej siedzibę klientów czy kontrahentów. W tym wypadku używane są zarówno litery 3D wiszące na ścianie, jak i wersje, które można postawić na podłodze czy podeście.

Trójwymiarowe litery są także nośnikiem reklamowym, który dodatkowo dekoruje otoczenie podczas specjalnych okazji, takich jak firmowa impreza, event, koncert, festiwal, targi, festyn miejski itp. Nie można zapomnieć, że elementy tego rodzaju są stosowane nie tylko przez właścicieli biznesów, ale również osoby prywatne. Litery 3D świetnie sprawdzają się podczas przyjęć okolicznościowych (np. wesele, urodziny, rocznica ślubu), a także do ozdoby mieszkania.

Warto także wspomnieć o mobilnej wersji tego rodzaju reklamy. Litery 3D umieszczane są coraz częściej również na samochodach. Ponieważ pojazd stale porusza się na zewnątrz, przekaz marketingowy ma szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby osób.

Przed zamówieniem liter, warto przeanalizować więc swoje potrzeby. Pomoże to w podjęciu decyzji, jaki rodzaj tych elementów będzie najbardziej odpowiedni i spełni wszystkie indywidualne wymagania.

Z czego powstają trójwymiarowe litery 3D?

Litery 3D tworzone są z różnych typów materiałów. Czynnikiem, który powinien decydować o tym, który rodzaj wybrać, jest przede wszystkim miejsce ich zamontowania, jak również panujące w tym otoczeniu warunki.

Do najpowszechniejszych materiałów, z których powstają litery 3D, zalicza się PCV, styrodur, aluminium i plexi. Każdy z nich charakteryzuje się innym poziomem trwałości, wytrzymałości i odporności na czynniki atmosferyczne. Niektóre z nich, jak np. modele z PCV, zalecane są raczej do stosowania wewnętrznego. Powodem tego są silne promienie słoneczne, które mogą spowodować zmiany i odkształcenia na powierzchni tworzywa sztucznego.

Dziś najchętniej stosowany jest styrodur. Wykonane z niego litery 3D są lekkie, a do tego kuszą atrakcyjną ceną i prostym montażem. Do tego są dość praktyczne i funkcjonalne – można je umieszczać zarówno w budynku, jak i na zewnątrz. Styrodur jest też surowcem, z którego łatwo tworzy się nawet najbardziej skomplikowane kształty.

Dobrym rozwiązaniem do użytku zewnętrznego są z pewnością aluminiowe modele liter przestrzennych. Materiał ten wyróżnia się dużą wytrzymałością – niestraszne mu ani czynniki pogodowe, ani uszkodzenia mechaniczne.

Oprócz wymienionych czterech rodzajów materiałów, na uwagę zasługują także drewniane litery 3D, które cieszą się dużym uznaniem z uwagi na piękny, elegancki, naturalny wygląd. Drewno wykorzystywane jest do różnych celów od tysięcy lat, przez co do dziś wzbudza przyjemne skojarzenia związane z ciepłem, tradycją i bezpieczeństwem.

Zastosowanie go do reklamy trójwymiarowej na pewno może przyczynić się do wykreowania korzystnego wizerunku firmy. Drewniane litery 3D to także wspaniała dekoracja, która sprawdza się niemal zawsze i wszędzie. Trzeba jedynie pamiętać, że materiał ten źle reaguje na wodę, dlatego użycie go do reklamy zewnętrznej to konieczność wcześniejszego zaimpregnowania.

Ponadto na rynku dostać można również innego typu litery 3D. Producenci oferują m.in. opcje chromowane, kartonowe czy styropianowe.

Tworzenie liter 3D

Technika wykonania trójwymiarowych elementów zależy przede wszystkim od rodzaju zastosowanego materiału. Samo tworzenie wymaga dokładnego projektu z uwzględnieniem rozmiaru, formy, kształtu, miejsca montażu i ogólnego dostosowania stylu liter do profilu danej firmy oraz jej odbiorców. Warto pamiętać, że całość powinna stanowić oryginalny wyróżnik, który nie wtopi się w inne, otaczające obiekty. Tworzenie liter przestrzennych wymaga zatem indywidualnego podejścia, kreatywności i nieszablonowego myślenia.

Skąd wziąć litery 3D?

Choć niektórzy biorą pod uwagę samodzielne wykonanie tego typu elementów, trzeba podkreślić, że nie jest to najlepsze rozwiązanie do celów reklamowo-biznesowych. Litery 3D są nośnikiem marketingowym, zatem muszą spełniać pewne standardy związane zarówno z estetyką wykonania, jak i formą, która będzie oddziaływać na konkretnego klienta. Bez odpowiedniej wiedzy, umiejętności czy specjalistycznych narzędzi efekt końcowy nie będzie prezentował się profesjonalnie i może narazić firmę jedynie na kiepski odbiór.

Najlepiej więc zdecydować się na zamówienie liter u producenta. Dzięki temu otrzymuje się oryginalny, zgodny z zapotrzebowaniami produkt, wykonany na odpowiednim poziomie, na podstawie wcześniejszych ustaleń i konsultacji. Wybór odpowiedniej firmy to szansa na uzyskanie porady przy podejmowaniu wszystkich decyzji. Wsparcie profesjonalistów przyczynia się do otrzymania wysokiej jakości reklamy, która odegra ogromną rolę w budowaniu pozytywnego wizerunku marki.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

1 komentarz - Litery 3D – idealna forma reklamy

  1. agata pisze:

    Zastanowię się nad taką opcją reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *