Szyldy reklamowe, czyli prosta i skuteczna reklama zewnętrzna

szyldy reklamowe warszawa

Wizualna identyfikacja firmy stanowi jeden z podstawowych elementów złożonego procesu budowania wizerunku marki, a tym samym kluczowe działanie marketingowe. Odpowiednie zaznaczenie obecności danej firmy pozwala zarazem wysłać bodźce perswazyjne oraz budować pozytywne emocje z nią związane. W osiągnięciu tego efektu pomagają dobrze zaprojektowane i nowoczesne szyldy reklamowe.

Czym jest szyld reklamowy?

To jeden z podstawowych nośników reklamy zewnętrznej i promocji firmy, który ma charakter estetycznie zaprojektowanej tablicy z nazwą firmy, logo bądź prostą, aczkolwiek chwytliwą grafiką. Wyróżnikiem szyldu reklamowego jest fakt umieszczenia go w najbliższym otoczeniu siedziby punktu usługowego, informacyjnego, warsztatu czy firmy. Często montuje się go nad drzwiami wejściowymi lub na ścianie obok drzwi.

Można również umieścić szyld na stojaku w pobliżu firmy, jednak z reguły przytwierdza się go do ściany na płasko. Jeżeli w budynku znajduje się kilka firm lub biur, to bardzo często widać szyldy zamontowane wewnątrz pomieszczenia – na korytarzu bądź na drzwiach prowadzących bezpośrednio do siedziby.

Przy zawieszaniu szyldu reklamowego na budynku należy jednak pamiętać o konieczności zastosowania się do obowiązujących przepisów prawa budowlanego. Nie będzie większych problemów w przypadku budynków własnościowych czy specjalnie budowanych nowoczesnych biurowców. Jednak pewne komplikacje mogą wystąpić, kiedy budynek znajduje się w turystycznej części miasta albo ma charakter zabytkowy. Na szczęście doświadczony producent szyldów (np. AnyShape) zawsze służy swoją pomocą w tej kwestii.

Zadania szyldów reklamowych

Szyldy reklamowe są chętnie stosowane ze względu na wysoką skuteczność docierania do odbiorcy i można mówić o trzech zadaniach, jakie ma realizować.

Zadanie informacyjne

Przechodnie są w ten sposób informowani o obecności konkretnego punktu (firmy, usług) w danej przestrzeni. Każdy szyld reklamowy pozwala zatem na wyraźne wyróżnienie firmy spośród wielu innych, dzięki czemu zdecydowanie łatwiej ją znaleźć.

Zadanie estetyczne

Zastosowanie szyldu reklamowego umożliwia budowanie pozytywnego wizerunku poprzez skierowanie pozytywnych, często przy tym dość subtelnych, bodźców do świadomości potencjalnego klienta. Jednocześnie pozwala na efektywną identyfikację firmy z konkretną potrzebą. Właśnie dlatego tak ważne, aby szyld został dobrze przemyślany, a przede wszystkim wykonany z należytą elegancją – istotny jest nie tylko materiał wykonania, ale również pomysł na przykuwający wzrok nadruk.

Zadanie perswazyjne

Oczywiście ta funkcja wynika bezpośrednio z dwóch poprzednich i niejako je dopełnia. Sygnalizowanie obecności poprzez estetyczny szyld ma na celu nie tylko wyróżnienie firmy, sklepu czy punktu usługowego, ale przede wszystkim przyciągnięcie nowych klientów.

Zalety szyldów reklamowych

Szyldy reklamowe stanowią dość tani, a przede wszystkim niezwykle prosty sposób na precyzyjne wskazanie lokalizacji danej firmy. Skutecznie informują o jej obecności, a ponadto przykuwają uwagę potencjalnego klienta. Jednocześnie estetycznie wykonane nośniki reklamy zewnętrznej tego typu będą wzbudzać w odbiorcach pozytywne emocje i tym samym kreować pozytywny wizerunek usługodawcy czy przedsiębiorstwa.

To doskonała metoda na wyróżnienie się wśród konkurencji. Co ważne, materiały wykorzystywane do produkcji szyldów charakteryzują się dużą wytrzymałością oraz odpornością na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych – niestraszne im mrozy, intensywne promieniowanie słoneczne czy opady. Posłużą zatem w nienagannym stanie przez wiele lat i zazwyczaj bez konieczności prac konserwacyjnych.

Czy ta forma reklamowa ma jakieś wady?

Na pewno warto pamiętać o czyszczeniu tablicy, szczególnie gdy jest zamontowana przy bardzo ruchliwej ulicy. Osadzający się kurz nie dodaje estetyki, a brudny szyld reklamowy może raczej odstraszać niż przyciągać klientów. Nie należy też zapominać, że nie zawsze jest możliwość zamontowania szyldu, jeżeli budynek zalicza się do obiektów zabytkowych. Jednak te wady nie powinny przysłaniać dużej ilości zalet tego rozwiązania.

Rodzaje szyldów reklamowych ze względu na typ materiału

Podstawowy podział dotyczy rodzaju materiału, z jakiego szyld został wykonany. Oczywiście stosuje się wyłącznie takie, które gwarantują bezproblemowe i długie użytkowanie. Muszą zatem wykazywać odporność na uszkodzenia mechaniczne, ale i na działanie czynników atmosferycznych. W ofercie są bardzo zróżnicowane propozycje, dzięki czemu każdy jest w stanie dopasować idealne rozwiązanie do swoich potrzeb.

Szyldy reklamowe drewniane

To doskonały pomysł na unikatową reklamę utrzymaną w stylistyce retro albo klasycznej. Drewno zawsze kojarzy się z wyjątkową elegancją i pozwala podkreślić prestiż firmy. Szyld reklamowy wykonany z drewna będzie się wyróżniał i stanowił niezwykle oryginalną wizytówkę danej firmy, sklepu czy punktu usługowego. Dzięki temu może skuteczniej przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Jedyny problem dotyczy słabej odporności tego materiału na wilgoć i wodę, dlatego niezbędna okazuje się solidna impregnacja. Ponadto od czasu do czasu tego typu szyld wymaga przeprowadzenia prac konserwacyjnych.

Szyldy reklamowe z pleksi

Pleksi charakteryzuje się dużą elastycznością, więc wykazuje świetną odporność mechaniczną. Trudno zniszczyć taki szyld. Co więcej, nawet po wielu latach użytkowania nadal będzie prezentować się niemal jak nowy. Wynika to z wysokiej tolerancji na działanie zarówno niskich, jak i wysokich temperatur. Pleksi nie zmienia się także pod wpływem promieniowania UV oraz wilgoci. Ze względu na swoją naturalną przezroczystość doskonale przepuszcza światło i dlatego tak chętnie ten materiał wykorzystuje się do wykonania szyldu świetlnego.

Nie ma wtedy konieczności robienia specjalnych wycinek we froncie. Stosuje się przede wszystkim energooszczędne diody LED, które emitują światło łatwo przenikające przez pleksi i tworzące bardzo miły dla oka efekt. Szyldy z pleksi mogą również mieć druk UV umożliwiający osiągnięcie paletę intensywnych kolorów.

Szyldy reklamowe z dibondu

Dibond staje się coraz popularniejszy, co wynika z jego walorów. Ma charakter pyty kompozytowej złożonej z kilku warstw aluminium, które łączy się za pomocą rdzenia polietylenowego. To bardzo elegancki materiał, którego faktura kojarzy się nieco metalem. Jednak jest zdecydowanie tańszy od niego oraz lżejszy. Nie sprawia też większych problemów podczas obróbki mechanicznej. Szyldy z pleksi nie ulegną rozwarstwieniu, ani też nie zblakną.

Szyldy metalowe z mosiądzu lub aluminium

Szyldy reklamowe tego typu mogą mieć różne gabaryty i formy. Wytrzymała i odporna stalowa blacha ocynkowana, solidny mosiądz czy lekkie aluminium to materiały idealnie nadające się do stworzenia mocnych szyldów – odpornych na uszkodzenia mechaniczne i działanie czynników pogodowych. Szyldy z mosiądzu doskonale się sprawdzają do oznakowania ekskluzywnych biur czy kancelarii.

W ramach zamówień specjalnych dostępne są nawet szyldy wykonane na szkle.

Rodzaje szyldów reklamowych ze względu na kształt i formę

Najbardziej tradycyjne w formie są szyldy płaskie bezpośrednio montowane na ścianie budynku. To rozwiązanie jest bardzo często stosowane z powodu swojej prostoty, a jednocześnie wysokiej estetyki. Jednak można też zdecydować się na szyldy wypukłe, czyli takie o charakterze przestrzennym. W tym przypadku szyld nie przylega w całości do ściany, a wyłącznie jedną częścią. Szyld przestrzenny wystaje zatem poza obrys ściany.

Klasyczne kształty szyldów mają postać prostokąta, niekiedy kwadratu, ale na tym nie kończą się możliwości. Materiały wykorzystywane do produkcji szyldów wyróżniają się łatwą obróbką, więc nie ma przeszkód, aby zamówić ten nośnik reklamowy w praktycznie dowolnym kształcie.

Rodzaje szyldów reklamowych ze względu na sposób montażu

Jak już wcześniej wspomniano, najczęściej stosuje się szyldy wiszące montowane na ścianie. Można również zdecydować się na szyldy wolnostojące. Te z kolei mocuje się na specjalnych konstrukcjach, które z reguły mają postać szkieletów zrobionych z rurek metalowych.

Rodzaje szyldów reklamowych ze względu na określony typ

Szyldy reklamowe niekoniecznie muszą zostać wykonane tradycyjnie, czyli z nadrukiem. Coraz częściej spotyka się szyldy świetle LED, które szczególnie mocno rzucają się w oczy i są doskonale widoczne nawet w nocy i przy kiepskich warunkach atmosferycznych. W szyldach tego typu stosuje się diody ledowe świecące w dowolnych kolorach. Jeżeli wykorzysta się pleksi, to nie ma konieczności wycinania żadnych otworów we froncie i dlatego najczęściej właśnie to tworzywo jest wybierane.

W przypadku innych materiałów wycina się specjalne wzory według wcześniej przygotowanych szablonów, aby światło mogło świecić przez otwory. Ciekawym typem są również szyldy grawerowane, które mają charakter szczególnie prestiżowy, więc tym samym są znacznie droższe w realizacji. Warto podkreślić, że wyjątkowo dobrze sprawdzą się do oznakowania kancelarii prawniczych, gabinetów lekarskich, biur architektonicznych czy nowoczesnych firm z obszaru IT – wszędzie tam, gdzie świadczone są usługi specjalistyczne, które wymagają zarówno odpowiednich kompetencji, jak i kwalifikacji. W przypadku punktu krawieckiego czy sklepu spożywczego szyld grawerowany mógłby wprowadzać pewien dysonans. Zdecydowanie ten typ nie pasuje do każdej branży.

Od czego zależy cena szyldów reklamowych?

Podstawowe elementy determinujące ostateczny koszt przygotowania szyldu są w zasadzie dwa. Pierwszym z nich jest trudność pracy, a drugim czynnikiem okazuje się czas, jaki należy poświęcić na realizację zlecenia. Inaczej będzie się kształtować cena, kiedy klient dostarczy gotowy projekt. Jednak często po stronie agencji reklamowej pozostaje wykonanie całego projektu według wytycznych.

Znaczenie ma również rozmiar i kształt szyldu oraz oczywiście materiał wykonania. Wycena zależy też od stopnia trudności grafiki. Bardzo opłacalne jest zamówienie szyldu reklamowego bezpośrednio u producenta (https://anyshape.pl/oferta/szyldy/), co pozwala uzyskać określone oszczędności, co najmniej na marży narzucanej przez pośrednika.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *