Jak zarabiać na YouTube i zostać pracowitą mrówką?
Historia zarabiającej mrówki, którą za chwilę poznasz jest w 100% prawdziwa. Opisuję w niej moją przygodę zarabiania z filmów na YouTube i zobaczysz jak możesz wykorzystać wideo do spieniężania wartościowej wiedzy.
Na YouTubie znajdziesz dosłownie wszystko: począwszy od filmów online, nagrywanych filmów podczas trwania gry, wideo z rozrywką aż po edukacyjne nagrania.
Dodałem od siebie jedną małą cegiełkę do polskiej edukacji tworząc w 2012 roku kanał matematyczny Marek Duda, który kilkadziesiąt dni temu przebił liczbę 10 000 subskrybentów. Osobiście nagrałem ponad 1 600 filmów matematycznych, które przeskoczyły licznik 4 milionów wyświetleń w YouTube.
W swoim biznesie internetowym zarabiam zarówno z filmów publikowanych w serwisie YouTube, jak również z kursów wideo publikowanych na mojej stronie internetowej MatFiz24.pl.
Każdy może rozpocząć nagrywanie autorskich filmów i włączyć generowanie przychodu z reklam Google AdSense publikowanych w serwisie YouTube, ale nie każdy zarobi miliony.
Pewnie zastanawiasz się jak w Polsce zarobić co najmniej drugą pensję z YouTube?
Zarabianie z reklam Google AdSense uwarunkowane jest od tematyki, częstotliwości publikowania filmów i liczby wyświetleń wideo.
Sens zarabiania na YouTube jest prosty: Im więcej wyświetleń notuje Twój film, tym więcej zarabiasz. Zapewne czytając ten wpis nie jesteś osobą popularną w Polsce. Myślę, że nie jesteś też znanym piosenkarzem wrzucającym swoje klipy na YT, które wygenerowały by miliony wyświetleń.
Musisz więc wykazać się ponadprzeciętnym pomysłem na dobry film, który zacznie generować miliony wyświetleń na YouTubie.
Zawsze możesz zostać pracowitą mrówką, która małymi kroczkami zacznie powiększać swój dochód.
Najważniejsze jest poznanie YT, pomysł na kanał i grupa docelowa potencjalnych odbiorców. Bez wiedzy jak promować i pozycjonować wideo także nie zdobędziesz milionów wyświetleń.
Pomyśl o języku
Musisz wiedzieć, że największy zarobkowy kawałek tortu z YouTube pochłania rynek amerykański i filmy publikowane w języku angielskim.
Najpopularniejszym językiem na świecie jest język angielski, dlatego Twoje wideo może uzyskać znacznie więcej wyświetleń niż film nagrany w języku polskim.
Zauważ, że najpopularniejsze wideo polskiego YouTubera SA Wardega o psie pająku również zostało zoptymalizowane w języku angielskim. Globalny zasięg tego filmu i pomysłowość nagrania sprawiła, że wideo stało się światowym hitem promowanym nawet na stronie głównej YouTube.
Jeżeli chciałbyś zarabiać na YouTube tylko z reklam Google AdSense wyświetlanych przy filmach polecam Ci zbudowanie kanału YouTube i publikowanie filmów w języku angielskim. Stawki z reklam są dużo wyższe niż w Polsce.
Co jeśli nie znasz tak dobrze języka angielskiego?
Stawianie się na pozycji przegranego nie rozwiązuje problemu. W praktycznie każdej tematyce możesz znaleźć złoty środek, wykorzystując za jednym kołem zamachowym kilka możliwości zarobkowania na autorskich filmach. Sposobów zarabiania na własnych filmach jest cała gama do wyboru o której piszę w dalszej części moich rozważań.
I choć w polskich realiach już nie jest tak kolorowo z zarabianiem na YouTube, to systematyczną pracą można przebić konkurencję.
Już za chwilę pokażę Ci jak wykorzystać kilkanaście pewnych źródeł do spieniężenia autorskich filmów nie tylko na YouTube. Do pełni szczęścia niezbędna jest wiedza z pozycjonowania filmów, ponieważ dzięki wysokim wyświetleniom wideo można zająć pierwsze miejsca w wyszukiwarce Google i YouTube, pozyskać Klientów i wygenerować atrakcyjny dochód.
Film o niezmiennej tematyce może zarabiać na siebie przez długie lata. Nie powiem, że wideo może zarabiać do końca życia, bo internet zmienia się dynamicznie. Nawet jeśli film przestanie zarabiać, to można go wykorzystać do pozycjonowania innych zarabiających filmów.
Najwięcej zarabiają filmy z wysoką konkurencją. Poglądowe stawki za kliknięcie w reklamę CPC znajdziesz w narzędziu Google Planner Keyword, co jest szalenie istotne przy wyborze dochodowej niszy do nagrywania filmów.
Dlaczego warto zostać pracowitą mrówką?
Jeden pomysłowo nagrany film opublikowany na YT może zmienić Twoją aktualną sytuację finansową co najmniej o kilkadziesiąt stopni. Najczęściej jednak zarabianie na YouTube wymaga pracowitości mrówki i regularności w publikowaniu nagrań wideo.
Zarabianie na YouTube i budowanie biznesu na blogu to praca dla długodystansowców i najbardziej wytrwałych.
Jak założyć konto i kanał na YouTube?
Krok 1. Załóż konto pocztowe Google na Gmail.com.
Mój adres e-mail to edudamarek@gmail.com.
Krok 2. Logowanie w serwisie YouTube.com.
Wykorzystaj adres e-mail z konta Gmail i zaloguj się w serwisie YouTube. W tym momencie domyślnym kanałem YouTube jest imię i nazwisko. Tak właśnie powstał matematyczny kanał – Marek Duda.
Nazwa Twojego kanału YT może być dowolna.
Jak widzisz na jednym koncie YouTube możesz mieć kilka kanałów YouTube.
Warto śledzić regularnie liczbę wyświetleń filmów wgranych na kanał YouTube, a także liczbę subskrybentów.
Pokażą Ci one trend popularności Twojego kanału, a także będziesz potrafił prognozować zarobki z YouTube na najbliższe miesiące.
Zanim zaczniesz zarabiać na YouTube musisz wiedzieć:
- Jak zoptymalizować kanał YouTube?
- Jak nagrywać profesjonalne filmy?
- Jak wgrywać wideo?
- Jak optymalizować i pozycjonować filmy?
- Jak podłączyć Google AdSense i włączyć generowanie przychodu?
Jak zoptymalizować kanał YouTube?
Czy wiesz, że z YouTube możesz pozyskać setki mocnych linków? Nie martw się, że są to linki typu nofollow i nie przenoszą mocy pozycjonerskiej.
Pewnym jest, że link z YouTube zwiększa wiarygodność serwisu w oczach Google, a także pozwala kierować ruch na stronę internetową. W ten sposób zyskujesz dodatkowy ruch na bloga, potencjalnych Klientów i budujesz wizerunek marki.
Linki z kanału YT
Na stronie głównej kanału YouTube możesz opublikować dowolny niezakazany link. Możesz umieścić tutaj link do własnej strony internetowej, a także do mediów społecznościowych powiązanych z Twoją witryną. Aktywnie wykorzystuję Facebooka, Google+ i Twittera.
Jak nagrywać profesjonalne filmy?
Istnieje kilkadziesiąt darmowych i płatnych programów do nagrywania pulpitu i obróbki (edycji) dźwięku.
Przykładowe programy do robienia filmów:
- Debut Video Capture
- CamStudio
- Free Screen Video Recorder
Darmowe programy do tworzenia filmów mają bardzo wiele wad i niedoskonałości, dlatego polecam zainwestować w dobre i płatne narzędzia.
Wraz z postępem technologii warto wykorzystać programy do nagrywania filmów, które konwertują wideo do wysokiej rozdzielczości HD (High Definition).
Jaki program do robienia filmów?
Do tworzenia filmów wykorzystuję program Camtasia Studio 8.
[jwplayer mediaid=”3677″]
Do nagrywania dźwięku wykorzystuję mikrofon Samson C03U.
Koszt profesjonalnego programu do robienia filmów i solidnego mikrofonu to łączny wydatek około 1 500 zł. Przy masowej produkcji filmów inwestycja w komercyjne oprogramowanie pozwala zaoszczędzić wiele cennego czasu i wzbogacić wideo o ciekawe efekty specjalne. Jeżeli jesteś zainteresowany nagrywaniem profesjonalnych filmów, to polecam Ci kurs Camtasia Studio.
Zdaję sobie sprawę, że większość osób preferuje darmowe programy do nagrywania filmów. Jestem zwolennikiem wysokiej jakości, bo dzięki temu można wyróżnić się z tłumu konkurencyjnych filmów.
Jak wgrywać wideo na YouTube?
Skorzystaj z przycisku Prześlij znajdującego się w prawym górnym rogu serwisu. Wybierz plik do przesłania. Możesz też przeciągnąć lub upuścić pliki wideo.
Wideo możesz wgrywać z czterema statusami:
- Publiczny
- Niepubliczny
- Prywatny
- Zaplanowany
Optymalizacja i pozycjonowanie filmów na YouTube
Zanim rozpoczniesz pozycjonowanie filmów na YouTube powinieneś w pierwszej kolejności zoptymalizować wideo pod mocno wyszukiwane frazy kluczowe.
Z pomocą przychodzi darmowe narzędzie Google Planner Keyword.
Już samą optymalizacją filmy z niską konkurencją można bardzo szybko pozycjonować zarówno w serwisie YouTube, jak również w wyszukiwarce Google.
Chciałbym pokazać Ci przykład mojego filmu, który aktualnie wygenerował ponad 73 000 wyświetleń w YT.
Jak optymalizowałem film pod frazę metoda podstawiania?
Najważniejsze pola do optymalizacji wideo:
- Tytuł z umieszczoną frazą kluczową (około 70 znaków) – na końcu możesz umieścić nazwę serwisu.
- Opis filmu – powinieneś umieścić link do strony internetowej lub link do podstrony, który rozwija zagadnienie omawiane w trakcie wideo. W opisie każdego wideo możesz umieszczać linki pod filmem i w trakcie nagrania wezwać widzów do kliknięcia, np: „więcej informacji znajdziesz w linku pod tym filmem”. Pod linkiem nie zapomnij umieścić unikalnego opisu do filmu z nasyconymi frazami kluczowymi.
- Tagi – nie spamuj tagami. Umieść trzy lub cztery frazy kluczowe z dużą ilością wyszukiwań, które nawiązują do filmu.
Uwaga:
Optymalizuj filmy pod frazy kluczowe, które rzeczywiście omawiane są w trakcie nagrania. Wyobraź sobie, że Twoje wideo trwa 5 minut, a użytkownicy zamykają Twój film po 10 sekundach. Wysoki współczynnik odrzuceń wideo zostanie odnotowany przez Google, które umieści Twój film na szarym końcu wyników wyszukiwania.
Co jeszcze wpływa na pozycjonowanie wideo?
Wysoka liczba wyświetleń danego materiału wideo ma fundamentalne znaczenie w pozycjonowaniu filmu na YouTube. Jestem w 100% przekonany do prawdziwości tych słów w 2016 roku.
Wysoka liczba wyświetleń w sposób naturalny powinna generować pozytywne oceny wideo i komentarze do filmów.
Zadbaj o najwyższą jakość filmu
Wysoka jakość merytoryczna i wysoka jakość nagrania mają przełożenie w pozyskiwaniu nowych subskrybentów, a także na pozycjonowanie filmów w YouTube. To właśnie dlatego korzystam między innymi z komercyjnego programu do tworzenia filmów – Camtasia Studio.
Wysoce prawdopodobne jest, że nagranie bez wartości merytorycznej może mieć wysoki współczynnik odrzuceń, a to z kolei automatycznie pozbawia szanse na wysokie pozycje filmu w YouTube i wyszukiwarce Google.com.
Typy reklam na YouTube
Wyróżniamy:
- reklamy displayowe
- reklamy w nakładkach
- karty sponsorowane
- reklamy wideo z możliwością pominięcia
Dlaczego warto założyć kanał YouTube?
Wideo marketing to świetna forma reklamy, promocji, sprzedaży usług internetowych i budowania relacji z Klientem.
Fenomen serwisu YouTube polega na tym, że wykorzystując wideo marketing możesz pozyskać potencjalnych Klientów z dwóch darmowych źródeł pozyskiwania ruchu:
- Wyszukiwarka i kanał YouTube.
- Wyszukiwarka Google (na pewno widziałeś filmy z YouTube w wyszukiwarce Google).
Filmy publikowane na kanale YouTube w zależności od branży służą do:
- Promocji / reklamy usług lokalnych, np: cykl nagrań na temat projektowania wnętrz w Krakowie.
- Promocji sklepu internetowego i reklamowania produktów – filmy z YouTube można pozycjonować w wyszukiwarce Google i YouTube (pozyskanie atrakcyjnego ruchu z dwóch różnych źródeł płynących w internecie).
- Promocja / reklama blogów eksperckich i budowanie relacji z potencjalnym Klientem.
- Promocja / reklama narzędzi, np: playlista na YouTube do promowania wtyczki do płatności online i SMS Premium.
- Zarabianie z reklam Google AdSense wyświetlanych w serwisie YouTube – najpopularniejsza forma zarobkowania przez osoby początkujące i grube ryby 🙂
- Zarabianie z reklamy produktów lokowanych w trakcie nagrania wideo.
- Zarabianie przez Programy Partnerskie, gdzie zarabiający link partnerski możesz nałożyć bezpośrednio na odtwarzane wideo lub opis z linkiem partnerskim pod filmem.
- Zarabianie w MLM pozyskując sieć partnerów z wartościowych filmów instruktażowych.
- Zarabianie na kursach wideo na blogu z zaciąganymi filmami z serwisu YouTube.
Jak widzisz filmy na YouTube pozwalają zbudować relację z Klientem, promować dowolne produkty i budować dochód na długie lata.
Dodatkowo nagrane filmy, które chcesz opublikować w serwisie YouTube możesz zapakować w płatne kursy wideo i opublikować na platformach edukacyjnych.
Trzy platformy, gdzie możesz sprzedawać autorskie kursy wideo:
- Interkursy.pl Pawła Danielewskiego
- Ekademia.pl Piotra Majewskiego
- Kuvi.pl Adriana Bieniasa
Reklamy z programu Google AdSense możesz podłączyć zarówno w serwisie YouTube, a także na własnej stronie internetowej.
Filmy o tematyce niezmiennej mogą zarabiać przez wiele lat.
Praca włożona w produkcję ponad 1 600 filmów matematycznych kosztowała mnie wiele cennego czasu. Muszę Ci powiedzieć, że napracowałem się jak mrówka poświęcając w swoim życiu całe wakacje 2014 roku na dystrybucję kilkuset filmów.
Uważam, że czasami warto poświęcić się kosztem letnich miesięcy wakacyjnych. Praca na blogu i nagrywanie filmów nigdy jednak nie przysłaniała mi najcenniejszego skarbu jakim jest Rodzina.
Ten skarb należy pielęgnować priorytetowo.
Jak jeszcze zarabiam na autorskich filmach?
W kursie o zarabianiu na YouTube dokładniej pokażę Ci, że tematyka edukacyjna w której aktywnie nagrywam filmy wcale nie jest najbardziej dochodowa pod tym względem.
Pokażę Ci i omówię narzędzie, które pozwoli zweryfikować potencjał zarobkowy tworzonego filmu.
Najważniejsze dla mnie jest to, że kursy wideo mogę sprzedawać także na własnym blogu. Tak powstało narzędzie automatyzujące sprzedaż na moich blogach.
Całkiem niedawno została opublikowana wtyczka Fast Micro Pay do płatności przelewem bankowym i płatności SMS Premium na blogu WordPress, gdzie krok po kroku na filmach YouTube pokazuję jak uruchomić sprzedaż na blogu.
Jeżeli chciałbyś dokładniej poznać panel YouTube i zobaczyć krok po kroku jak rozpocząć zarabianie na YouTube, to zapraszam Cię na kurs wideo – Zarabiający YouTuber.
Ty także możesz rozpocząć tworzenie filmów i rozpocząć zarabianie na wiele sposobów. Podejmij decyzję i wyznacz datę startu 🙂
Mam ciekawy pomysł na kanał (nie widziałem nic podobnego na „polskim youtube”). Mam już lustrzankę z dobrym obiektywem, brakuje mi tylko mikrofonu… czy ten używany przez Ciebie nadaje się do nagrywania „w terenie”?
Kuba, mikrofon Samson C03U nadaje się do nagrywania wideo w domu. Jakość dźwięku możesz ocenić oglądając film, który nagrałem przy pomocy tego mikrofonu:
https://www.youtube.com/watch?v=WJYOum6hrPg
W terenie ten mikrofon nie ma racji bytu 🙂
Wszystko pięknie opisane, ale nie rozumiem jednego (zarabianie)? Okey ale jak potem się rozliczyć ze skarbówką?
Michał, tutaj http://kochamczytac.pl/jak-rozliczyc-przychody-z-google-adsense/ znajdziesz parę wskazówek dotyczących tego, jak rozliczać się z AdSense. Wbrew pozorom wcale nie jest to takie trudne i powinieneś sobie z tym poradzić.