Jak uruchomić płatny dostęp do webinaru ClickMeeting przez WordPressa i płatności online w Dotpay?
Posiadasz stronę internetową w systemie WordPress? Czy może prowadzisz własnego bloga eksperckiego? Chcesz uruchomić płatny webinar, edukować swoich odbiorców i zarabiać pieniądze? Zainstaluj na własnym WordPressie wtyczkę Fast Micro Pay w wersji 1.1+. Od dzisiaj możesz zarabiać przez internet na prowadzeniu płatnych webinarów.
Co to jest webinar?
Webinar to nowoczesne seminaria i szkolenia prowadzone na żywo przez internet. W tym celu wykorzystuje się technologię webcast, która umożliwia przeprowadzenie seminarium online z możliwością komunikacji pomiędzy osobą prowadzącą spotkanie, a uczestnikami.
W trakcie spotkań internetowych wykorzystuje się prezentacje multimedialne, dźwięk i wideo. Konferencja internetowa poprowadzona w ten sposób przybiera wyjątkowy charakter idealny do robienia biznesu.
Cel powstania webinarów
Nawiązywanie kontaktów biznesowych z osobami, które dzieli duża odległość. Wykorzystanie technologii webcast redukuje koszty spotkania z partnerami biznesowymi.
Fizyczne spotkania biznesowe obarczone są wydatkami:
- Rezerwacja sali konferencyjnej
- Rezerwacja hotelu, noclegu
- Dojazd
- Wyżywienie
Spotkania internetowe pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze.
Cel organizowania webinarów:
- Edukowanie odbiorców w nowoczesnej formie e-learningowej.
- Budowanie bazy nowych Klientów.
- Wzmocnienie wizerunku przedsiębiorstwa.
Tutorial – Jak włączyć płatny webinar ClickMeeting przez Dotpay i WordPressa?
Jak podłączyć płatność na WordPressie, która będzie aktywowała dostęp do webinaru ClickMeeting? Zapraszam do obejrzenia poradnika, który zostanie omówiony w kilkunastu krokach.
[jwplayer mediaid=”4938″]
Krok 1. Rejestracja konta testowego Dotpay.
Wejdź na stronę – https://ssl.dotpay.pl/test_seller/test/registration/ i załóż darmowe konto testowe w systemie płatności internetowych Dotpay. Rejestracja konta pozwala przetestować poprawność wdrożenia płatności na stronie internetowej, który zaktywuje dostęp do webinaru ClickMeeting.
Krok 2. Logowanie do konta testowego w Dotpay.
Po rejestracji na adres mailowy otrzymujesz dane do logowania z hasłem jednorazowym, które należy zmienić w trakcie pierwszego logowania.
Wejdź na stronę logowania do konta testowego Dotpay – https://ssl.dotpay.pl/test_seller/ i zaloguj się.
Krok 3. Nowy panel środowiska testowego do płatności Dotpay.
Nowy panel płatności internetowych Dotpay jest dostępny od 13 stycznia 2015 roku. Widok został całkowicie przebudowany w porównaniu do starszej wersji, gdzie można było zakładać usługi płatności online z kodami dostępu.
Krok 4. Ustawienia środowiska testowego.
Kliknij w zakładkę Ustawienia – Konfiguracja urlc.
Powyższe dane zostaną wykorzystane podczas konfiguracji we wtyczce Fast Micro Pay:
- Testowy ID użytkownika – 723146 (6 – cyfrowy)
- Testowy PIN – V77PBOkezsfEpo3budyX1Mjrg9TFH6t1
Krok 5. Edycja urlc środowiska testowego.
Wejdź do edycji urlc.
Krok 6. Zmiana konfiguracji urlc środowiska testowego.
Pamiętaj, aby odznaczyć trzy opcje:
Poniżej znajduje się grafika poprawnych ustawień konfiguracyjnych.
Krok 7. Zapis.
Zobaczysz informację na zielonym tle: Zaktualizowano: Konfiguracja sklepu dla Test User (#723146).
W tym momencie wykonałeś niezbędne ustawienia po stronie operatora, aby pomyślnie uruchomić testowe płatności online przez nowy panel Dotpay.
Krok 8. Pobieranie wtyczki Fast Micro Pay.
Zaloguj się do kokpitu bloga WordPress. Proces sprzedaży płatnego dostępu do webinaru ClickMeeting zrealizuje wtyczka Fast Micro Pay.
Zaktualizowaną wtyczkę możesz pobrać TUTAJ w odpowiednim formacie .ZIP.
Krok 9. Wgrywanie pluginu na bloga.
Wgraj wtyczkę Fast Micro Pay do kokpitu bloga z zakładki Wtyczki – Dodaj nową – Wyślij na serwer. Włącz plugin.
Jeżeli w kokpicie bloga wyświetla się błąd, to na serwerze strony należy włączyć dodatki. Zobacz wideo jak poprawnie włączyć Fast Micro Pay na blogu?
Krok 10. Ustawienia – mikropłatności.
W kokpicie bloga WordPress przejdź do zakładki Ustawienia – Mikropłatności.
Krok 11. Licencja Fast Micro Pay.
Przechodzisz w tym momencie do panelu konfiguracji wtyczki Fast Micro Pay.
Krok 12. Generowanie darmowej licencji wtyczki FMP na 3 dni
Wklej do poniższego formularza adres strony internetowej (np: http://twojadomena.pl), gdzie chcesz przetestować uruchomienie płatnego webinaru ClickMeeting. Następnie kliknij zielony przycisk: Generuj Licencję.
Otrzymasz darmowy dostęp do pełnej funkcjonalności wtyczki Fast Micro Pay na 3 dni.
Po wpisaniu domeny, gdzie chcesz uruchomić Fast Micro Pay zostanie wygenerowany klucz licencyjny aktywujący pełną funkcjonalność wtyczki na okres 3 dni.
Przetestujesz wtyczkę i zdecydujesz, czy jest to narzędzie dla Ciebie.
Skopiuj klucz licencji do panelu wtyczki i kliknij Zapisz. Jeżeli klucz jest poprawny i aktywny, to nastąpi odblokowanie wszystkich funkcji Fast Micro Pay.
Płatną licencję FMP zamówisz w linku poniżej.
Krok 13. Dodawanie usługi Dotpay (new online).
Kliknij zakładkę Usługi. Dodaj nową usługę. Wybierz rodzaj usługi i wypełnij opcje konfiguracyjne: Wybierz – Dotpay (new online).
Krok 14. Formularz usługi.
Wtyczka Fast Micro Pay automatycznie generuje formularz do obsługi płatności Dotpay (new online) na WordPressie.
Omówienie pół w formularzu dodawania usługi.
Co zawierają pola w formularzu dodawania nowej usługi płatności we wtyczce FMP?
Poradnik.
Formularz dodawania usługi zawiera poradnik uruchomienia sprzedaży płatnej treści na stronie przez Dotpay (new online).
Nazwa.
Wpisz dowolną nazwę usługi, np: Płatny webinar 24.VIII.2016.
ID użytkownika.
Z ustawień konta testowego Dotpay skopiuj 6 cyfrowy ID użytkownika (krok 4 lub grafika poniżej).
W moim przypadku ID użytkownika: 723146.
Własne ID użytkownika skopiuj we wskazane pole formularza dodawania usługi płatności.
Cena.
Wymyśl cenę dostępu do webinaru, np 100 (wstęp do internetowego pokoju konferencyjnego będzie kosztował 100 złotych).
Ważność dostępu.
Określ czas dostępu do webinaru, np 30 (dostęp do webinaru będzie aktywny po opłaceniu przez 30 dni).
PIN Dotpay.
Z ustawień konta testowego Dotpay skopiuj PIN.
PIN Dotpay wklej do sekcji PIN w trakcie dodawania usługi płatności we wtyczce Fast Micro Pay.
Kanały płatności.
Otwórz na 8 stronie instrukcję techniczną implementacji płatności Dotpay: Kliknij tutaj. Zobaczysz grupę kanałów płatności jaka ma zostać wyświetlona po przeniesieniu Klienta na strony serwisu Dotpay.
Dostępne kanały oznaczone są wielkimi literami. Użytkownicy mogą wybierać następujące kanały płatności: karty płatnicze, szybkie transfery, przelewy online, płatności gotówkowe, portmonetki i vouchery, raty i inne 🙂
W formularzu dodawania usługi wtyczki Fast Micro Pay wielkie litery oddzielaj przecinkami, np:
W tym momencie osoba opłacająca dostęp do webinaru ClickMeeting będzie mogła skorzystać z karty płatniczej, szybkiego transferu, przelewu online, portmonetki i voucherów.
Środowisko.
Panel obsługi płatności internetowych nowego panelu Dotpay oferuje założenie dwóch kont: produkcyjnego i testowego.
Fast Micro Pay w formularzu dodawania usługi także generuje dwa środowiska:
- Produkcyjne – oficjalne konto do płatności przez nowy panel Dotpay.
- Testowe – usługa działająca na testowym koncie płatności Dotpay.
Wybierz odpowiednią opcję w zależności od konta, jakiego używasz w tej chwili (teraz testujemy usługę, a więc zaznaczamy środowisko testowe).
Treść przycisku.
Dowolny tekst przycisku zakupu wyświetlony pod przeglądarką w oknie zakupu, np: Kup teraz.
Treść okna zakupu.
Treść okna zakupu jest widoczna dla użytkownika przed dokonaniem płatności online.
Domyślnie wtyczka Fast Micro Pay w oknie zakupu generuje dwa znaczniki:
- {code} – pole do wpisania adresu e-mail
- {submit} – przycisk do odblokowania płatnej treści na stronie.
Znaczników {code} i {submit} nie wolno usuwać, ponieważ są to obowiązkowe pola przy realizacji usługi płatności online w Dotpay.
W treści okna zakupu możesz umieszczać dowolną treść, także czysty język HTML i CSS.
Opis transakcji.
Opis transakcji jest wyświetlany w trakcie wyboru kanałów płatności Dotpay. Maksymalny opis to 255 znaków.
Formularz dodawania usługi będzie wyglądał następująco:
Krok 15. Ustawianie statusu: Włączony.
Domyślnie po skonfigurowaniu usługi Dotpay (new online) widnieje Status: Wyłączony (oznaczony kolorem czerwonym).
Zautomatyzowana sprzedaż płatnej treści na blogu jest możliwa tylko wtedy, gdy przełączysz na Status: Włączony (oznaczony kolorem zielonym).
Kliknij na czerwony status Wyłączony, aby włączyć usługę.
Usługa zmieni status: Włączony i zostanie oznaczona kolorem zielonym.
W tym momencie testowe płatności za webinar są gotowe do uruchomienia na WordPressie.
Krok 16. Rejestracja darmowego konta na platformie ClickMeeting.
Teraz należy stworzyć webinar w ClickMeeting. Wejdź na stronę https://clickmeeting.com/pl i załóż darmowe konto aktywne przez 30 dni za FREE. Panel strony jest dostępny w języku polskim.
Podaj swojego maila i kliknij zielony przycisk: Wypróbuj za darmo.
Zostaniesz przeniesiony do kolejnego okna rejestracji.
Znajdziesz cztery pola:
- Nazwa konta – podaj nazwę swojej strony. Nazwa mojego konta będzie się nazywać: pracabezszefa, natomiast adres mojego konta to: https://pracabezszefa.clickmeeting.com. Ważne, aby wybierać nazwę strony z rozwagą, ponieważ będzie ona częścią URL Twojego wydarzenia, którym się podzielisz z uczestnikami.
- Adres mailowy – edudamarek@gmail.com zostanie przepisany automatycznie.
- Imię – podaj prawdziwe dane.
- Hasło – podaj ciąg znaków i cyfr trudny do rozszyfrowania.
Krok 17. Logowanie na platformę ClickMeeting.
Bezpośrednio po rejestracji zostaniesz przeniesiony do formularza logowania w ClickMeeting.
Na adres mailowy podany podczas rejestracji przychodzi link aktywacyjny, który należy kliknąć. Uzupełnij swój profil, podaj szczegółowe dane osobowe i wgraj awatar.
Krok 18. Stwórz wydarzenie w ClickMeeting.
Kliknij przycisk – Stwórz wydarzenie, gdzie będziesz zapraszał odbiorców i potencjalnych Klientów na webinar.
Krok 19. Planowanie wydarzenia.
Jesteś w trakcie planowania i tworzenia wydarzenia.
Jak planować wydarzenie, aby uruchomić płatny dostęp do webinaru przez WordPressa i wtyczkę Fast Micro Pay?
- Nazwa pokoju – dowolna nazwa, która będzie współtworzyć adres pokoju.
- Rodzaj pokoju – wybierz wydarzenie permanentne (pokój zawsze otwarty) lub wydarzenie określone czasowo (pokój dostępny w podanym przedziale czasu).
- Rodzaj dostępu – obowiązkowo wybierz Token.
Wtyczka Fast Micro Pay po wykonaniu opłaty za webinar będzie generowała na WordPressie token dostępu niezbędny do poprawnego logowania na webinarium.
Kliknij przycisk: Utwórz i zaproś.
Krok 20. Panel ClickMeeting
Na stronie głównej ClickMeeting zobaczysz nowo utworzone webinarium.
Krok 21. Tworzenie wpisu promującego webinar
Dodaj nowy wpis na blogu WordPress reklamujący webinar. W promowanym wpisie pojawi się okno zakupu z możliwością zakupu dostępu do webinaru z wykorzystaniem wspomnianych tokenów.
Kupno dostępów do webinaru zostanie zrealizowane przez testowe płatności online Dotpay z wykorzystaniem nowo utworzonej usługi: Płatny webinar 24.VIII.2016 we wtyczce Fast Micro Pay.
Umieść kursor w miejscu, gdzie chcesz wyświetlać okno zakupu dostępów do webinaru. Kliknij dwa razy ikonę Mikropłatności, która wywoła znaczniki blokujące FMP.
Pomiędzy znacznikami FMP umieść adres logowania na webinar, który pobierzesz ze szczegółów wydarzenia w ClickMeeting. W tekście możesz umieścić także godzinę rozpoczęcia webinaru.
Umieść kursor pod linkiem logowania na webinar, a następnie kliknij ikonę Clickwebinar. W edytorze wpisu pojawi się następujący kod.
Jak uzupełnić kod wygenerowany przez kliknięcie ikony Clickwebinar?
1. api_key=”podaj API konta ClickMeeting”.
W tym celu najedź na własne konto ClickMeeting i kliknij w Ustawienia konta.
Następnie kliknij w zakładkę API, gdzie możesz skopiować sobie API konta ClickMeeting (ciąg liter i cyfr).
2. room_id=”podaj ID pokoju ClickMeeting”.
W tym celu kliknij nazwę nowo utworzonego wydarzenia w ClickMeeting.
Pojawią się szczegóły wydarzenia. ID pokoju ClickMeeting znajduje się w adresie URL jak na screenie poniżej.
3. url=”podaj adres URL pokoju ClickMeeting”.
Wejdź do szczegółów wydarzenia i skopiuj adres pokoju.
4. name=”podaj dowolną nazwę nawiązującą do tematyki webinaru”.
Wymyśl nazwę nawiązującą do webinaru, np: Zarabiający Blog.
5. time=”podaj godzinę rozpoczęcia webinaru”.
Podaj dokładną godzinę startu, np: 20:00.
Poprawnie wypełniony kod w płatnym wpisie będzie wyglądał następująco:
Jeżeli już pojawiły się znaczniki FMP i uzupełniłeś kod połączenia z webinarem, to po prawej stronie wpisu pod przyciskiem aktualizacji wpisu, znajduje się boks: Usługa mikropłatności.
Domyślna opcja to: Brak (płatności nieaktywne).
Teraz rozwiń mikropłatności i wybierz usługę sprzedaży webinaru. Możesz uruchomić płatny dostęp do webcastu przez mikropłatności SMS Premium lub płatności internetowe w Dotpay.
Zaktualizuj wpis promujący webinar.
W tym momencie uruchomiłeś na WordPressie test sprzedaży płatnego webinaru ClickMeeting przez płatności online w testowym środowisku Dotpay.
Zablokowany wpis promujący płatny webinar uruchom pod przeglądarką internetową.
Zauważ, że w miejscu płatnej treści oznaczonej tagami FMP pojawiło się okno z możliwością zakupu dostępu do webinaru.
Po wykonaniu testowej opłaty zostałeś przeniesiony do odblokowanego wpisu, gdzie otrzymałeś adres logowania i token dostępu na webinar ClickMeeting.
Krok 22. Rejestracja konta produkcyjnego Dotpay.
Jeżeli testowe płatności Dotpay działają poprawnie i otrzymałeś token dostępu do webinaru, to czas podłączyć prawdziwe płatności na WordPressie.
Załóż konto w Dotpay:
Kliknij tutaj i zarejestruj konto w systemie Dotpay.
Ważna informacja: Kliknięcie w link nic Ciebie nie kosztuje, ale mi może pomóc rozwijać wtyczkę Fast Micro Pay. Jeżeli zdecydujesz się założyć konto w Dotpay z powyższego linku, to zarobię na tym niewielką prowizję partnerską. Promuję systemy płatności, które okazały się dla mnie pomocne. Uważam, że system płatności Dotpay może się też przydać Tobie. Podejmij racjonalną decyzję. Prosiłbym, abyś nie wybierał bramki płatności co do której nie jesteś przekonany w 100%.
Masz do wyboru dwa konta:
- Konto prywatne
- Konto firmowe
Możesz przy okazji założyć konto do usługi SMS Premium.
Konto produkcyjne będzie obsługiwało prawdziwe transakcje i realizowało zautomatyzowaną sprzedaż płatnego dostępu do webinaru ClickMeeting.
Aktywacja konta Dotpay wynosi 10 zł. Pamiętaj, aby opłatę aktywacyjną wykonywać z konta bankowego podanego w trakcie rejestracji.
Krok 23. Logowanie do konta produkcyjnego Dotpay.
Wejdź na stronę – https://ssl.dotpay.pl/enter i zaloguj się. Dane do logowania masz na mailu podanym w trakcie rejestracji.
Krok 24. Wybieranie konta do zalogowania.
Uwaga: Być może podany przez Ciebie login jest powiązany z więcej niż jednym kontem. Wybierz konto, na które chcesz się zalogować.
Zaloguj się na konto do obsługi płatności online – nowa wersja systemu.
Krok 25. Widzisz nowy panel środowiska produkcyjnego do płatności Dotpay.
Zauważ, że panel środowiska produkcyjnego nie różni się od środowiska testowego Dotpay z kroku 3.
Panel środowiska testowego Dotpay – służy do sprawdzenia poprawności wdrożenia płatności na stronie.
Panel środowiska produkcyjnego Dotpay służy do uruchomienia prawdziwej sprzedaży płatnego webinaru przez WordPressa.
Krok 26. Ustawienia środowiska produkcyjnego.
Kliknij w zakładkę Ustawienia – Konfiguracja urlc.
Poniższe dane zostaną wykorzystane podczas konfiguracji we wtyczce Fast Micro Pay:
- Mój ID użytkownika w środowisku produkcyjnym – 364097 (6 – cyfrowy)
- Mój PIN w środowisku produkcyjnym – RaafEyFpdNwtoJdooaPUSh3CN82k9sgi
Uwaga: Identyczna czynność została w kroku 4 dla środowiska testowego. W środowisku produkcyjnym otrzymałeś nowe ID użytkownika i nowy PIN.
Krok 27. Edycja urlc środowiska produkcyjnego.
Wejdź do edycji urlc.
Krok 28. Zmień konfigurację urlc środowiska produkcyjnego.
Pamiętaj, aby odznaczyć trzy opcje:
Poniżej znajduje się grafika poprawnych ustawień konfiguracyjnych.
Ustawienia urlc konta produkcyjnego są identyczne jak w kroku 6 dla konta testowego.
Krok 29. Zapisz.
Kliknij przycisk zapisu. Zobaczysz informację na zielonym tle: Zaktualizowano: Konfiguracja sklepu dla Matfiz24.pl Marek Duda (#364097).
W tym momencie wykonałeś niezbędne ustawienia po stronie operatora Dotpay, aby uruchomić sprzedaż płatnej treści na stronie.
Krok 30. Edytuj usługę Dotpay (new online) we wtyczce Fast Micro Pay.
Wejdź z powrotem do kokpitu WordPress, gdzie zainstalowałeś wtyczkę Fast Micro Pay. Edytuj testową usługę płatności webinarowych Dotpay (new online). Testowa usługa w moim przypadku to: Płatny webinar 24.VIII.2016.
Krok 31. Wpisz ID użytkownika i PIN środowiska produkcyjnego
W tej chwili edytujesz usługę pobierającą płatności testowe.
Do uruchomienia rzeczywistej sprzedaży płatnej treści na stronie musisz edytować formularz wtyczki Fast Micro Pay.
Wklej w formularzu usługi:
- Własne ID użytkownika konta produkcyjnego: 364097
- Własny PIN konta produkcyjnego: RaafEyFpdNwtoJdooaPUSh3CN82k9sgi
- Z menu rozwijanego wybierz: Środowisko – Produkcyjne
Następnie kliknij Zapisz.
W tym momencie oficjalnie uruchomiłeś płatny dostęp do webinaru Click Meeting przez Dotpay na własnym WordPressie. Od tego momentu zaczniesz zarabiać na prowadzeniu płatnych webinarów z wykorzystaniem wtyczki Fast Micro Pay.
Jak znaleźć spis zakupionych tokenów dostępu do webinaru?
Zaloguj się do bazy danych w phpMyAdmin.
W tabeli {PREFIX}_fast_micro_pay_
- room_id – id pokoju webinarowego ClickMeeting
- code – adres email kupującego
- token – zakupiony token dostępu do webinaru
- created_at – data zakupu dostępu do webinaru
Webinary modne ostatnio. Fajna sprawa, można bezpośrednio z Klientami nawiązać relację. Jeszcze nie praktykowałem, ale kto wie? Do tego te płatności, jeszcze tego nie widziałem, ciekawe kto 1szy wykorzysta ze znanych blogerów 🙂
Zanim Google przemieli ten wpis, to minie trochę czasu 🙂 Dlatego prośba o udostępnienie wpisu i przekazanie dalej w świat eBiznesu 🙂
Jak będzie zainteresowanie narzędziem, to dorobimy taką funkcjonalność dla innych platform webinarowych, które mają API. Jak ktoś będzie zainteresowany unikalnym rozwiązaniem webcastowym, to zapraszamy do komentowania wpisu 😉
W tej chwili produkujemy już wersję FMP 1.2, która rozszerzy płatności webinarowe o bramkę płatności PayU. Dojdzie też kilka nowych funkcjonalności związanych z abonamentem.
Fajny webinar o bardzo wygodnym rozwiązaniu!
Dzięki – też mi się podoba 😉 Teraz także można opłacić dostęp do webinaru przez PayU – http://appcenter.clickmeeting.com/pl/integration/wtyczka-fast-micro-pay, a docelowo przez wszystkie najpopularniejsze systemy płatności.