6 przydatnych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych pod pozycjonowanie stron i AdWords

narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych

W dzisiejszym artykule chciałbym zaprezentować 6 najważniejszych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych pod pozycjonowanie i kampanie AdWords. Wykorzystując narzędzia do researchu słów kluczowych można wybrać najlepsze frazy pod SEO i wykluczyć zapytania, które nie będą konwertować w płatnych kampaniach reklamowych. Przygotowaliśmy wideo poradniki zawierające proste instrukcje obsługi tych narzędzi. Większość z prezentowanych narzędzi jest dostępna online całkowicie za darmo.

Słowa kluczowe, a cele biznesowe?

Niewłaściwe frazy wybrane pod SEO / PPC skutkują przepalaniem budżetu i brakiem realizacji określonych celów biznesowych. Dobór słów kluczowych do pozycjonowania decyduje o sukcesie bądź porażce obranej strategii SEO, jeżeli frazy okazały się zbyt ogólne bądź niedostosowane do wieku, historii, tematyki, czy sezonowości strony.

Ranking narzędzi SEO do robienia keyword researchu

Ranking narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych demonstruje skuteczne sposoby wyszukiwania słów kluczowych z długiego ogona, które pod kątem pozycjonowania są idealnym pomysłem na konwertujący ruch.

Narzędzie 1 – Planer Słów Kluczowych

Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych) – narzędzie Google do wyszukiwania słów kluczowych pod SEO / PPC. Pozwala sprawdzić najważniejsze metryki jak średnią miesięczną ilość wyszukiwań miesięcznych danej frazy w wyszukiwarce Google, stawkę CPC (koszt kliknięcia w reklamę), czy sezonowość. Wartości prezentowane w Google Keyword Planner są pobierane przez inne narzędzia SEO do wyszukiwania słów kluczowych.

Zobacz wideo poradnik.

Wyszukiwanie słów kluczowych z Planerem Słów Kluczowych.

[youtube id=”CjoBHV4PRp0″]

Narzędzie 2 – KeywordTool.io

KeywordTool.io – narzędzie dostępne online, które służy do wyszukiwania fraz kluczowych z długiego ogona dla różnych języków. Narzędzie pobiera informacje o sugerowanych słowach kluczowych z wyszukiwarki Google, a następnie prezentuje dane we własnym panelu.

Zobacz wideo poradnik.

Jak wyszukiwać słowa kluczowe z Keyword Tool?

[youtube id=”mvled6H2kvQ”]

Narzędzie 3 – Ubersuggest.io

Ubersuggest.io – narzędzie dostępne online, które podobnie jak Keyword Tool pobiera sugestie fraz kluczowych z wyszukiwarki Google. Odmienny jest jednak sposób pobierania fraz kluczowych i prezentacji zapytań w interfejsie Ubersuggest. Znalezione słowa kluczowe przez narzędzie są prezentowane w porządku alfabetycznym.

Zobacz wideo poradnik.

Jak znaleźć długi ogon z Ubersuggest?

[youtube id=”JcryH_bBwiw”]

Narzędzie 4 – Google Trends

Google Trends – darmowe narzędzie Google pozwalające zweryfikować popularność wyszukiwanych zapytań w ujęciu czasowym, według kraju, podregionu, czy miasta. Aplikacja prezentuje powiązane słowa kluczowe do wyszukiwanego hasła. Narzędzie pozwala zweryfikować pomysł na biznes, a także odkryć biznesy sezonowe.

Zobacz wideo poradnik.

Jak odkryć nowe frazy z Google Trends?

[youtube id=”SMLsWWltWOs”]

Narzędzie 5 – Answer The Public

Answer The Public – darmowe narzędzie online, które pozwala wykryć pytania, jakie wpisują internauci w pole wyszukiwarki Google. Aplikacja prezentuje użyteczne wizualizacje oraz listy słów kluczowych, które można wykorzystać pod content marketing.

Zobacz wideo poradnik.

Jak rozbić bank pomysłów na content marketing z Answer The Public?

[youtube id=”zN892cSOlpc”]

Narzędzie 6 – Analityka wyszukiwania Google Search Console

Analityka wyszukiwania – to moduł Google Search Console, który pozwala namierzyć 999 unikalnych słów kluczowych oraz sprawdzić ich widoczność w wyszukiwarce Google.

Instrukcja – jak zainstalować Google Search Console na 3 różne sposoby?

Zobacz wideo poradnik.

Jak namierzyć 999 unikalnych słów kluczowych w Google Search Console?

[youtube id=”s19P9LEpCyc”]

Materiały wideo opracował Paweł Duda z Projekt Marketing.

A Ty, jakich narzędzi używasz? Daj znać w komentarzu! 🙂

pozycjonowanie stron w projekt marketing

2 komentarze - 6 przydatnych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych pod pozycjonowanie stron i AdWords

  1. Grzegorz pisze:

    Mi do gustu przypadło szczególnie, narzędzie numer 6. Dziękuję ślicznie za polecenie też tych innych , na pewno je posprawdzam.

    1. Marek pisze:

      Narzędzie 6 już niedługo zostanie rozbudowane przez Google, także będzie jeszcze więcej funkcji 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *