Jak technicznie promować i skutecznie zareklamować bloga?

jak skutecznie promować i reklamować bloga

Zobacz, jak stworzyć wartościowy ruch na stronie, zbudować relację z czytelnikami bloga i zbudować rozpoznawalność w internecie? Pomyśl o promocji i reklamie Twojego bloga! Daj sobie czas, ponieważ budowanie marki w internecie to proces długofalowy.

W pierwszej kolejności skorzystaj z darmowych źródeł promocji bloga. Mądre inwestowanie pieniędzy jest szczególnie istotne, jeżeli dysponujesz niewielkim kapitałem początkowym na start. Pamiętam moją przygodę z blogiem matematycznym, kiedy zaczynałem od całkowitego zera finansowego, dlatego teraz masz okazję wykorzystać potencjał płynący z darmowych źródeł promocji bloga.

Bazując na własnym doświadczeniu z zarabiającymi blogami, doszedłem do kluczowych dla mnie przemyśleń na temat skutecznej reklamy i promocji blogów w internecie. Swoje wnioski będę opierał na wiedzy technicznej i marketingowej.

Proces promocji i reklamy bloga rozpoczyna się już od pierwszej myśli: zrobię profesjonalnego bloga. W tym momencie musisz poszukać solidnej wiedzy technicznej na temat tworzenia blogów.

1. Czy wybór nazwy domeny jest kluczowy dla Google?

Nazwa domeny bloga jest szalenie ważna w odniesieniu do promocji i reklamy w internecie. Nazwa bloga powinna być krótka, treściwa, łatwa do zapamiętania, nawiązująca do tematyki bloga z rozszerzeniem .PL, a co najważniejsze.. Powinna zawierać frazę kluczową. Jeżeli fraza kluczowa ma duży potencjał wyszukiwań przez ludzi i nawiązuje do tematyki bloga, jest także soczystym kąskiem na nazwę Twojego bloga.

Dlaczego? Choćby dlatego, że każdy adres URL Twojego przyszłego bloga będzie zawierał frazę kluczową, na przykład:

  • http://pracabezszefa.pl/
  • http://pracabezszefa.pl/zaloz-bloga-na-domenie-hostingu
  • http://pracabezszefa.pl/……

W przypadku mojego bloga o zarabianiu przez internet fraza: Praca Bez Szefa w 2015 roku jest wyszukiwana przez około 10 osób miesięcznie. Niestety podczas wyboru domeny na bloga, wszystkie interesujące frazy kluczowe nadające się na nazwę bloga były już zarezerwowane.

Podczas wyboru nazwy domeny stałem przed dużym dylematem:

  • Tworzę bloga z mocno wyszukiwaną frazą kluczową, nadając nazwę domeny z rozszerzeniem .NET, .ORG, .BIZ, .EU, .COM
  • Tworzę bloga z mniej wyszukiwaną frazą kluczową, za to chwytliwą, łatwą do zapamiętania, z rozszereniem .PL

Wybrałem drugą opcję, ponieważ jestem przekonany, że w internecie jest wiele osób, które pragną całym swoim sercem rzucić swoją pracę na etacie i rozpocząć własną działalność. Wyszedłem z założenia, że nazwa mojego bloga dla takich ludzi będzie prosta do zapamiętania.

Niektóre blogi generują olbrzymi ruch z nazwy domeny, która jest zarazem frazą kluczową.

Może za kilka lat fraza: Praca Bez Szefa będzie słowem kluczowym wyszukiwanym przez tysiące osób, które zapamiętają i wejdą bezpośrednio na mojego bloga? 🙂 Wiem, że marzenia poparte ciężką pracą mogą się spełnić.

Aktualnie moja druga strona matematyczna wypracowała ruch rzędu kilka tysięcy użytkowników dziennie, a fraza MatFiz24.pl wypromowała się w internecie, generując kilkadziesiąt bezpośrednich odwiedzin miesięcznie.

2. Solidny i bezawaryjny serwer na bloga

Serwer wpływa bezpośrednio na działanie bloga. Jeżeli serwer wczytuje wolno zasoby takie jak wpisy, grafiki, wideo, to blog przestaje się liczyć w walce o:

  • Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google
  • Pozyskiwanie wartościowego ruchu na blogu, bo użytkownik opuści stronę zanim serwer wczyta w pełni zasoby bloga

Najgorsze jest to, że cała Twoja praca włożona w rozwój bloga nie trafia do użytkowników poszukujących informacji w wyszukiwarce. Im więcej użytkowników na blogu, tym większa szansa na to, że użytkownik zaciekawiony wartością Twoich wpisów podlinkuje Cię na swoim blogu, pozostawi link na forum, zrobi share wpisu w Social Media, itp. Jeżeli nie znasz mocy wartościowych linków dofollow, to powinieneś częściej odwiedzać mojego bloga 🙂

Rozwinięcie tematu domeny i wyboru niezawodnego serwera na bloga omówiłem w osobnym wpisie, który możesz przeczytać tutaj. Nawiązując do tematyki domeny i serwera mogę Ci napisać z czystym sumieniem, abyś unikał darmowych rozwiązań.

3. Wybór platformy na bloga

Okazuje się, że wybór odpowiedniej technologii na bloga ma wpływ na szybkość reklamy i promocji bloga. Miałem okazję przetestować platformy Joomla i Drupal, jednak systemy nie spełniły moich oczekiwań. Joomla w mojej opinii ma nieintuicyjny panel do optymalizacji treści na blogu, zaś Drupal ma wiele mankamentów.

Na wszystkich blogach wykorzystuję platformę WordPress.org, gdzie jedyną inwestycją jest zakup własnej domeny i serwera.

Główne zalety WordPress w promocji bloga:

  • Konfiguracja serwisów pingujących, w celu szybkiego powiadamiania wyszukiwarek o nowej treści na blogu.
  • Dostępność wtyczek WordPress do optymalizacji w połączeniu z wiedzą na temat SEO umożliwia szybką promocję bloga w darmowych serpach.
  • Bogactwo pluginów social media umożliwia błyskawiczną promocję w najpopularniejszych portalach społecznościowych: Facebook, Google+, Twitter, Instagram, YouTube.

Dla zdecydowanej większości tematyk blogowych ruch z wyszukiwarki Google i mediów społecznościowych stanowi około 70-90% całego ruchu.

4. Szata graficzna bloga

Świeżo po instalacji bloga i wykonaniu niezbędnych ustawień, powinieneś pomyśleć o profesjonalnej szacie graficznej własnego bloga. Jeżeli Twoja wizytówka, jaką jest blog będzie przypominał setki innych blogów stworzonych na identycznych szablonach nie wyróżnisz się z tłumu powstających blogów.

Sam straciłem dwa lata, instalując na mojej matematycznej stronie wiele WordPressów na blogu i testując dziesiątki darmowych i płatnych szablonów. Aż w końcu powiedziałem dość i razem z bratem nauczyliśmy się tworzyć własne szablony WordPress od zera.

Jeżeli jesteś początkujący i planujesz co najmniej kilkuletnią przygodę z blogowaniem, to w mojej opinii masz trzy dobre rozwiązania, jeśli chodzi o użytkowanie szablonów WordPress na własnym blogu:

  • Szukasz płatnego szablonu WordPress – bezpieczeństwo kodu jest bardzo istotne. Masz gwarancję, że w kodzie szablonu nie zaszyto niebezpiecznych funkcjonalności.
  • Szukasz firmy, która stworzy profesjonalny szablon WordPress na Twojego bloga. Jeżeli nikogo takiego nie znasz, to napisz do mnie: edudamarek@gmail.com
  • Nauczysz się tworzyć własne szablony WordPress, uwzględniając rekomendacje Google. W rzeczywistości zrobienie szablonu wymaga znajomości HTML/CSS i kilku regułek PHP. Masz smykałkę do spraw technicznych? Zapraszam na szkolenie wideo: Własny szablon WordPress Responsive Web Design przyjazny wyszukiwarkom.

5. Pokaż autora bloga

Chcesz zbudować jakąkolwiek relację z czytelnikami bloga?

Daj się poznać!

Wielu blogerów po założeniu bloga ma wielkie zahamowania przed upublicznieniem swojego profilu ze zdjęciem. Ciężko jednoznacznie stwierdzić co jest tego przyczyną?

Niewiedza?

Kompleksy osobiste?

Co ludzie powiedzą?

Jeżeli już zdecydujesz się opublikować swoje zdjęcie na blogu, to koniecznie zadbaj o jego estetykę. Z pewnością nie może to być zdjęcie, gdy wychodzisz z imprezy firmowej po 7 głębszych 🙂

Ikona autora bloga jest niezbędna także w procesie sprzedaży internetowej.

Chyba nie chciałbyś kupić szkolenia o uwodzeniu pięknych kobiet od gimnazjalisty?

Albo szkolenia o zarabianiu w domu przez internet od kogoś, kogo nie widziałeś na oczy?

Pokazanie własnego JA na własnym blogu, to także czynnik przebijający konkurencję. Budowanie wizerunku i relacji nie tylko dotyczy blogów, ale także stron firmowych i sklepów internetowych.

W dzisiejszych czasach ludzie są bardzo ostrożni przy realizacji zakupów internetowych. Ikona wpisu to dopiero początek w budowaniu trwałej relacji z Klientem.

6. Wartościowe treści – content marketing

Dopiero po około dwóch latach blogowania i poznawania sekretów pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki Google doszedłem do wniosku, że interesujące i oryginalne treści są najlepszą promocją bloga. Czytając ten artykuł Ty również oceniasz wartość tego wpisu i w przeciągu kilku sekund decydujesz o tym, czy przeczytać ten wpis do końca.

Pisząc wartościowe artykuły i posiadając niezbędną wiedzę z optymalizacji i pozycjonowania wpisów w wyszukiwarce możesz upiec tak naprawdę dwie pieczenie na jednym ogniu: budujesz wartość we wpisach, promując bloga i zyskujesz pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania Google, omijając opłaty w Google AdWords.

Niestety w Google AdWords trzeba płacić Google za pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Musisz wiedzieć przy okazji, że reklamą nie zbudujesz zbyt dużej więzi z Klientem, ale możesz uzyskać natychmiastowe korzyści, jak na przykład sprzedaż konkretnego szkolenia na blogu. Oprócz tego na płatną reklamę wydasz pieniądze, więc lepiej zbadaj grubość swojego portfela 🙂

Przydatne i wartościowe treści angażujące konkretną grupę odbiorców to prawdziwy content marketing.

Budując moją pierwszą matematyczną stronę internetową – MatFiz24.pl nastawiłem się na unikalny content treści, content graficzny oraz autorskie filmy instruktażowe.

Zobacz, ile czasu zajmuje mi stworzenie jednego matematycznego artykułu?

Do testów mojej wydajności wybrałem wpis o cyfrach rzymskich:

http://matfiz24.pl/dzialania-liczbach/cyfry-i-liczby-w-systemie-rzymskim

Content treści – napisanie unikalnego tekstu do artykułu i optymalizacja pod frazy kluczowe zajęło mi około 5 godzin.

Content graficzny – stworzenie ośmiu grafik i optymalizacja pod wyszukiwarki zajęło mi około 1 godziny.

Content wideo – stworzenie czterech filmów matematycznych, wgranie na kanał YouTube i optymalizacja pod wyszukiwarki zajęła mi około 4 godziny.

Jak widzisz zbudowanie jednego wartościowego artykułu na mojej stronie zajmuje około 10 godzin. Jeżeli pracujesz po godzinach pracy na etacie stworzenie i opublikowanie jednego wartościowego artykułu na blogu zajmuje często kilka dni. Pracę na blogu możesz porównać do maratonu – wygrywają tylko Ci, którzy ciężko pracują przez kilka lat.

Podsumowując: Daj dużo wartościowej treści dla odbiorców Twojego bloga. Im więcej serca zostawisz we wpisie, tym więcej osób jesteś w stanie zarazić pasją do tego co robisz. Twórz tutoriale, kursy i szkolenia jakich jeszcze nie było! Dzięki temu szybko wyróżnisz się na tle konkurencji, która często powiela schematy zaczerpnięte z innych blogów.

Jeżeli masz firmę i nie masz czasu na pisanie długich, przydatnych wpisów możesz zlecić artykuł tematyczny, bądź ekspercki w dynamicznie rozwijającej się platformie content marketingowej – WhitePress.pl

Jak pisać bloga, aby ludzie czekali na kolejne wpisy?

Uważam, że prawdziwe historie są kołem napędowym dla czytelników wszystkich blogów. I nie są to zawsze historie z happy end. Wystarczy tylko zapytać kobietę, czy zna serwis Pudelek? 🙂 Na blogu Praca Bez Szefa w swoich wpisach także bardzo często pokazuję Ci historię mojej matematycznej strony – MatFiz24.pl i jej krętą drogę prowadzącą do systematycznego generowania dochodu pasywnego. Historie potrafią inspirować do działania i wzmożonej pracy. Skoro ja zarabiam na blogu, Ty też możesz zarabiać.

Podczas tworzenia wpisu zwróć szczególną uwagę na:

Nagłówki – tytuły wpisów na blogu powinny zainteresować czytelnika, wzbudzić emocje, pobudzić do myślenia, refleksji i wywołać nieodpartą chęć przeczytania całego wpisu. Szczególnie ważne jest pisanie intrygujących wstępów do wpisu, które rozpalą ciekawość czytelnika do czerwoności. To jest właśnie sztuka copywritingu. Jeszcze większą sztuką jest połączenie copywritingu z umiejętnym połączeniem wyszukiwanych fraz kluczowych.

Poniżej zobaczysz kilka przykładowych nagłówków wywołujących nieodpartą chęć przeczytania całego wpisu.

Napiszę teraz krótką ofertę sprzedażową złożoną z samych nagłówków 🙂

  • Oto dlaczego nie zarabiasz na blogu?
  • Recepta biznesowa dla leniwych i pracowitych.
  • Jak przegapiłem swoją szansę na zarobienie trzech średnich krajowych w miesiąc?
  • 15 błędów jakie popełnisz, zanim zaczniesz zarabiać pasywnie na blogu?
  • Milion pomysłów na dochodowy biznes.
  • Jak zrobić zarabiającego bloga na autopilocie?
  • Jak technicznie promować i skutecznie zareklamować bloga?
  • Jak stworzyć szablon bez męczarni z dokumentacją WordPress?
  • 10 wskazówek zanim uruchomisz autorskie szkolenia na blogu?
  • 5 sprawdzonych wtyczek do mikropłatności na blogu.
  • Jak rozpocząłem dochodową przygodę z programami partnerskimi?
  • Jak zarobiłem 30 000 zł z platformą WhitePress?

Formatowanie tekstu – pamiętaj, że Twój blog to nie jest zeszyt do języka polskiego 🙂 Ważne jest abyś zachował poprawną pisownię. Mogę Ci powiedzieć, że jestem dyslektykiem, jednak z pomocą do korekcji błędów przychodzi chociażby Word, czy edytor bloga na WordPress. Stosuj akapity w sposób czytelny (co kilka linii dawaj akapit), wykorzystuj listy wypunktowane i numerowane. Nawiązując do rozbudowanej myśli wykorzystaj nagłówek niższego rzędu i pogrubienia w tekście – przy tym wszystkim zachowując umiar i zdrowy rozsądek.

Długość wpisu – w zależności o tematyki, objętość artykułu jest niesprecyzowana. Obserwuj konkurencję i wyciągaj wnioski. Jeżeli piszesz bloga o WordPressie i szukasz inspiracji do napisania wpisu, to w wyszukiwarce Google możesz wpisać: Jak promować bloga?

Zobacz, które strony zajmują czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania? Jak długie są wpisy znajdujące się w TOP3 wynikach wyszukiwania? Pomyśl, co możesz zrobić lepiej od Twojej konkurencji?

Wracając do mojej matematycznej strony – MatFiz24.pl – ja bardzo dokładnie poznałem moją największą konkurencję. Wypisałem wszystkie największe zalety i wady mojej konkurencji na kartce papieru i zastanowiłem się, co jeszcze mogę zrobić lepiej? Po kilku dniach dopisywałem do mojego brudnopisu kolejne pomysły, jak być lepszy od mojej konkurencji?

  • Postawiłem na autorskie opracowania działów matematycznych, aby uczniowie nie czytali tylko suchej teorii spisanej z podręcznika matematyki.
  • Zdecydowałem się stworzyć interesujące grafiki, aby nie znudzić uczniów tylko „suchym tekstem”.
  • Nagrałem ponad 1,5 tysiąca filmów matematycznych, aby uczniowie wchodzący na moją stronę rozumieli zadania i dobrze przygotowali się do egzaminu gimnazjalnego i maturalnego.

7. Komentarze sposobem darmowej reklamy i promocji bloga

Jeżeli tworzysz przydatne wpisy na blogu możesz być pewny, że sukcesywnie zaczną pojawiać się pierwsze komentarze. Będąc autorem i zarazem moderatorem bloga powinieneś odpowiadać na wszystkie komentarze pozostawione na blogu, szczególnie w początkowej fazie jego istnienia. W ten sposób zawiązują się pierwsze relacje między czytelnikami i autorem bloga. Poprzez komentarze można wyczuć także osobowość drugiego człowieka, ocenić poziom wiedzy i kultury. Unikaj komentarzy typu: „Super wpis”, „Fajny wpis”, itp.

Mogę Ci powiedzieć z doświadczenia, że moja strona matematyczna pomimo ruchu rzędu kilka tysięcy użytkowników dziennie generuje znikomą liczbę komentarzy. Ponadto jeżeli już pojawiają się komentarze, to nie wnoszą one zbyt wiele do treści artykułu. Zazwyczaj są to komentarze z podziękowaniem za fajny wpis lub prośba o rozwiązanie zadania matematycznego.

Na szczęście niewielką ilość komentarzy na MatFiz24.pl odbijam sobie z nawiązką na tym blogu, gdzie większą część czytelników stanowią dorośli 🙂 Jak widzisz tematyka bloga także ma duży wpływ na liczbę komentujących.

Będąc autorem bloga powinieneś pozostawiać komentarze na blogach konkurencji, ponieważ w ten sposób oprócz reklamy i promocji bloga zyskujesz także darmowy ruch. Jeżeli pomagasz ludziom na blogach konkurencji, to część osób Cię zapamięta. W ten sposób zyskasz naprawdę dobry ruch, który w przyszłości przekonwertuje określone cele.

Komentując blogi konkurencji koniecznie pozostaw link do własnego bloga w polu formularza o nazwie: Strona www: [tutaj podaj nazwę bloga, np: https://pracabezszefa.pl].

Unikaj spamowania linkami zawartymi w treści komentarza, chyba że zostaniesz poproszony o pomoc, a odpowiedź na pytanie znajduje się na Twoim blogu. Musisz wiedzieć, że nawet w takich przypadkach komentarz z linkiem w treści komentarza może nie przejść pomyślnego procesu moderacji.

Komentuj na blogach z wtyczką Comment Luv, bo zazwyczaj te blogi są dobrze moderowane.

8. Newsletter

Lista adresowa jest złotem marketingu, a newsletter jest świetnym sposobem na zbudowanie listy i wykorzystanie jej umiejętnie w celach marketingowych. Wykorzystując newsletter pozyskujesz adresy email czytelników bloga, by zbudować głębszą relację. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że osoby dorosłe regularnie odwiedzają swoją pocztę email, dzięki czemu relacja pomiędzy autorem bloga, a czytelnikami jest stała.

Budowanie relacji w wielkim skrócie opiera się na wysyłaniu aktualnych wpisów na bloga, darmowych szkoleń i poradników na maila, by finalnie zaoferować płatne szkolenia.

Każdy adres email w rzeczywistości ma swoją wartość przeliczaną na PLN.

Przy pomocy listy adresowej czytelnicy dokładniej zapamiętają nazwę Twojego bloga, a wykorzystując zbudowaną relację i umiejętności marketingowe masz dużą szansę sprzedać własne usługi.

Moc rozbudowanej listy adresowej możesz przetestować przez masowy mailing z nowym wpisem na blogu, obserwując statystyki ruchu w Google Analytics.

Przy budowaniu listy adresowej ważna jest uczciwość. Nie kupuj listy adresowej z żadnego serwisu, ponieważ wartość takiej listy jest równa zero złotych 🙂

9. Promocja treści w Social Media

Dziel się treścią w Social Media i pozyskuj dodatkowy ruch na bloga. W mojej opinii warto publikować treści na Facebooku, Twitterze, Google+, YouTube. W Polsce rządzi głównie Facebook, dlatego tam powinieneś skoncentrować swoją uwagę w promowaniu bloga.

Polecam w szablonie swojego bloga dodać ikonki Social Media i podlinkować do swoich profilów.

Dzięki działaniom promocyjnym na Facebooku pozyskałem już ponad 900 osób, które polubiły fanpage MatFiz24.pl. W ten sposób mam stały kontakt z czytelnikami bloga.

Skoro piszę o promocji bloga na Facebooku, to zapraszam także do polubienia fanpage PracaBezSzefa 🙂

YouTube szczególnym kanałem promocji usług w internecie

Google jest właścicielem YouTube. Możesz od dzisiaj całkowicie za darmo wypromować firmę, bloga, czy autorskie szkolenia. Ponadto wideo opublikowane w serwisie YouTube ma niepowtarzalną szansę pojawienia się w wynikach wyszukiwania Google i zgarnąć dodatkowy ruch.

wideo matfiz24.pl w wynikach wyszukiwania

Promowanie bloga i innych usług na YouTube wymaga wiedzy z zakresu optymalizacji filmów. Pamiętaj o umieszczeniu tytułu, opisu i meta tagów do wideo.

10. Aktywność na forach tematycznych

Aktywność na forach internetowych to jeden ze sposobów budowania promocji bloga w internecie i skuteczny sposób na pozyskanie mocnego linka za darmo. Z pozostawianiem linka trzeba uważać na bana, dlatego warto najpierw pomagać ludziom, a dopiero później podzielić się linkiem prowadzącym do bloga.

Udzielałem się na kilku forach związanych z matematyką. Jeżeli chcesz zobaczyć w jaki sposób zostawiam linka na forum, zobacz post dudek2000.

Jeżeli zrobisz dobrą stronę internetową, to z czasem ludzie sami zaczną promować Twojego bloga na forach tematycznych. Tak się jednak nigdy nie stanie, jeżeli pracę na blogu zakończysz po roku 🙂

11. Wpisy gościnne i sponsorowane

Napisałem kilka wpisów gościnnych związanych z matematyką, między innymi w serwisie Eioba.pl. Ty też możesz napisać tam wpis gościnny powiązany z tematyką Twojego bloga.

Wpisy gościnne i sponsorowane to także fajny sposób na promocję, reklamę i pozycjonowanie bloga w Google. We wpisach sponsorowanych nie zapomnij dodać linka do własnego serwisu, który na domenie tematycznej może dać Ci naprawdę duży ruch na stronie.

Do publikacji wpisów gościnnych polecam Ci świeżą platformę content marketingową Whitepress o której będzie już niedługo naprawdę głośno w marketingowym świecie. Tutaj możesz poczytać w jaki sposób działa narzędzie WhitePress?

Także na MatFiz24.pl publikuję wpisy gościnne konkurencji, które jednocześnie są wpisami sponsorowanymi.

Warunkiem publikacji sponsorowanego wpisu gościnnego na moim blogu jest napisanie artykułu powiązanego tematycznie, który zawiera maksymalnie jeden link dofollow prowadzący do serwisu Klienta, a także jeden link dofollow prowadzący do innego zaufanego źródła, np: Wikipedia. Linki Klienta pozostają w serwisie przez rok z opcją przedłużenia. W ten sposób zabezpieczam serwis przed farmą linków, a jednocześnie zarabiam w internecie.

Dla początkujących polecam zobaczyć sponsorowany artykuł gościnny na MatFiz24.pl, który pokazuje jak wygląda wpis content marketingowy.

12. Wywiady

Kolejnym oryginalnym sposobem na promowanie bloga są wywiady z interesującymi ludźmi. Sposobów na przeprowadzenie wywiadu jest cała masa: od tekstowych po filmowe face to face. Zaletą wywiadów tekstowych jest możliwość pozostawienia linka do osoby udzielającej wywiadu, natomiast wywiady filmowe pobudzają emocje oglądających.

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się być wywiad filmowy z linkiem pod filmem 🙂

Zobacz wywiad z moim bratem Pawłem, który w wywiadzie na blogu TemplateMonster opowiada dla Jana Kamińskiego historię naszych blogów. Wywiad z Pawłem możesz przeczytać tutaj.

Wywiad z Janem był wyrazem wdzięczności za współpracę przy promocji szablonów Template Monster w systemie WordPress.

13. Inwestycje i analizy

Obserwuj, jakie treści są najchętniej czytane na Twoim blogu? Istnieje wiele wtyczek pokazujących najchętniej czytane wpisy na blogu. Pomyśl nad nowymi wpisami, stworzeniu darmowych i płatnych szkoleń. Skorzystaj z promocji postów na Facebooku i przetestuj reklamę bloga w płatnych wynikach wyszukiwania – Google AdWords. Nie szalej z inwestycjami. Jeżeli Twój blog jest świeży, to skoncentruj się na rozwijaniu bloga i promowaniu go przy pomocy darmowych rozwiązań.

14. Reklama w gazecie

Wbrew pozorom reklama bloga w gazecie może być dobrym sposobem na płatne pozyskanie ruchu. Przetestowałem ten sposób reklamy w mieście Lublin na stronie MatFiz24.pl. Moja reklama wyróżniała się na tle płatnych korepetytorów, ponieważ brzmiała coś w ten deseń: Darmowe korepetycje z matematyki w gimnazjum i liceum. MatFiz24.pl. Wejścia były 🙂

Zakończenie

Podsumowując moje doświadczenia z blogami stwierdzam, że promocja i reklama bloga rozpoczyna się tak naprawdę od momentu zakupienia domeny.

Warto rozejrzeć się za solidnym serwerem na bloga, który będzie promował naszego bloga 24h/dobę w internecie.

Wybór technologii WordPress na bloga aktualnie uważam za najlepszy, ponieważ z przetestowanych narzędzi Joomla i Drupal stracisz zdecydowanie więcej czasu na promocję i reklamę bloga.

Szata graficzna bloga powinna bić profeską po oczach.

Nie zapomnij pokazać swojej facjaty na blogu, ponieważ jest to krok pierwszy do zbudowania jakiejkolwiek relacji z czytelnikami.

Twórz artykuły content marketingowe, bo dzięki nim zyskasz bezcenny szacunek czytelników bloga, a Google ustawi Cię wyżej w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj o stosowaniu nagłówków pobudzających emocje. Wykorzystaj dostępne formatowanie tekstu, dzięki czemu Twoje wpisy nie będą ciągiem chaotycznie ułożonych liter.

Odpowiadaj na komentarze komentujących Twojego bloga i komentuj blogi konkurencji.

W pozyskiwaniu ruchu i promowaniu bloga wykorzystaj newsletter, wchodząc na wyższy poziom relacji z czytelnikiem.

Promuj treści w social media i pamiętaj o mocy wideo marketingu płynącego z YouTube.

Bądź aktywny na forach tematycznych, zyskując mocne linki do własnego bloga.

Korzystaj z wpisów gościnnych.

Udzielaj wywiadów, bo oprócz promocji bloga możesz nawiązać współpracę z ciekawymi ludźmi.

Analizuj rozwój bloga, testuj rozwiązania, promuj wpisy na Facebooku i Google AdWords.

Bądź nieszablonowy – czasami reklama bloga w świecie offline może dać Ci więcej korzyści niż myślisz.

PS: Długofalowym sposobem na darmową promocję bloga jest zgłębienie wiedzy z zakresu SEO, optymalizacji i pozycjonowania. To właśnie największy ruch możesz uzyskać pozycjonując treści w wyszukiwarce Google.

Zapraszam na autorski kurs wideo: Skuteczne techniki SEO – Zbuduj wartościowy ruch na stronie.

kurs skuteczne techniki SEO - zbuduj wartościowy ruch na stronie

Jak technicznie promować i skutecznie zareklamować bloga?
4.4 (88%) 5 votes

pozycjonowanie stron w projekt marketing

8 komentarze - Jak technicznie promować i skutecznie zareklamować bloga?

  1. Jan Kamiński napisał(a):

    Z punktu widzenia SEO (ostatnich kilku lat) słowa kluczowe w nazwie domeny nie mają takiego wpływu na pozycje jak kiedyś 🙂 Zwłaszcza, gdzie jest wielka konkurencja :0

    1. Marek napisał(a):

      Witaj Janie 🙂

      Nazwa domeny z frazą kluczową nadal ma wpływ na pozycje w serpach. Wybierając nazwę swoich domen postawiłem na inne kryteria, o których napisałem we wpisie. W niektórych tematykach można spokojnie znaleźć domenę .PL z nieobstawioną frazą kluczową niosącą ruch.

      Pozdrawiam.

  2. Robert napisał(a):

    Bardzo dużo przydatnych informacji dotyczących bloga, sam prowadzę bloga o żywieniu i nie wiedziałem że są takie sposoby na reklamowanie i rozpowszechnianie bloga. Artykuł świetny 😉

    1. Marek napisał(a):

      Fajnie, że wpis okazał się pomocny. Podeślij mi linka do tego bloga, bo też się tym interesuję w wolnej chwili 🙂

  3. Paweł Gawliński napisał(a):

    Bardzo ciekawy artykuł dla początkujących. Również prowadzę bloga, a na co dzień zajmuje się SEO i kampaniami PPC. Jeśli chcesz to mógłbym gościnnie jakiś wpis o optymalizacji stworzyć.

    1. Marek napisał(a):

      Paweł, masz taką samą pracę i takie same zainteresowania (wędkarstwo) jak mój brat – również Paweł 🙂 W promocji bloga czy to wędkarskiego, czy biznesowego bardzo ważnym pojęciem jest SEO i pozyskanie jak największego ruchu z wyszukiwarki.

      Jak stworzysz wpis gościnny – to podeślij do mnie na adres e-mail: edudamarek@gmail.com

      Pozdrawiam.

  4. Mateusz Jaworowicz napisał(a):

    Analizując patenty Google (polecam lekturę) dowiemy się w nich, że zarówno nazwa domeny jak i jej rozszerzenie nie ma małe znaczenie, gdyż tematyka bloga ustalana jest przez samych administratorów w Google Analytics jak i poprzez treść – jeden z patentów opisuje szczegółowy model rozpoznawania tematyki oraz kraju do jakiego przeznaczona jest strona (np poprzez meta hreflang). Mam kilka zaplecz seo na domenach dla dorosłych z uwagi na dobre parametry ale pisze na nich np o kawie i wejścia są.

    Nazwa domeny / słowa kluczowe mają dużo większe znaczenie w Bing gdzie jak zauważyłem obowiązuja „stare zasady google”.

    Co do samego wyglądu – motywy można sobie zmieniać bez problemu jednak częste zmiany nie sa zalecane jest to na stronach z dużą ilością powracających użytkowników – dlaczego ? Otóż wyobraź sobie ze czytasz codziennie np. Gazetę wyborcza i czytasz w niej tylko informacje giełdowe które jednego dnia są na swoim miejscu a przez kolejny tydzień zmieniają swoje położenie.

    Moja lista VIP otrzymała jakiś czas temu artykuł (który pojawi się u mnie za 2 tygodnie) pokazujący 10 błędów początkujących blogerów od strony marketingu – podstawowy z nich to chęć „szybkiego zdobycia ruchu” i tutaj wiemy chyba obaj jakie sposoby stosuje wiele osób – autosurfy, mailingi do osób którym płacą za klikanie… ruch jest tylko jakiej jakości ?

    W kwestii rozsądnego zarządzania budżetem – jako KPI ustalmy sobie 4 wartości kontrolne np. 1) koszt pozyskania 1 powracającego czytelnika 2) koszt pozyskania lub konwersji czytelnika w subskrybenta 3) koszt utrzymania subskrybenta 4) długofalowa wartość subskrybenta – od 1-3 są to kwoty rzędu 0.10-40zł jednak w moim osobistym założeniu punkt 4) musi być minimum 3* tego co wydałem, aby uznać jakąś akcje za sukces – w moim przypadku cały marketing powinien dawać efekty, które pozwalają co kwartał zmniejszać koszty punktów 1-3 o min 5%

    Wielokrotnie optymalizowałem kampanie AdWords czy FB i z reguły w przypadku blogów kierowały one do wpisów… często nie viralowych, bez wezwań do akcji itp. To też trzeba wziąć pod uwagę.

    FanPage i inwestowanie w lajki – zależy jak to robimy… jeżeli płacimy juz te 20-50zl za tygodniowe promowanie strony to wypadałoby, aby osoba która pierwszy raz odwiedza FanPage dostała coś co pokocha – i trzeba też wybrać odpowiednio grupę docelową moje np. Mają po 2000 do 3000 odbiorców max.

    Masz bloga ? Masz FanPage? Kupujesz reklamy ? To dlaczego nie korzystasz z pikseli Facebooka i kierujesz reklamy do wszystkich tylko nie do nich ? – oto kolejny błąd podczas tworzenia kampanii SM.

    Na koniec – masz bloga jakiś czas min. 1 rok i zastanawiasz się nad źródłami ruchu ? No to wejdź teraz w Google Analytics > źródła ruchu > wyszukiwanie zaawansowane i wyklucz wszystkie oczywiste źródła ruchu np. Google, poczty, social media itp. Jako dodatkowy wymiar danych ustaw „pełna strona odsyłająca” – następnie ustaw sobie jako datę analizy rok wstecz czyli jeżeli jest 07.03.2016 ustawiasz datę 08.02.2015 do 07.03.2015 🙂 poznasz kilka źródeł, które albo zaniedbałes, albo cokolwiek innego – na co więc czekasz ? Czas odzyskać ten ruch 🙂

    Jeżeli będziesz odpowiadać na komentarz zdecydowanie wygodniej będzie Ci odpowiedzieć chyba w nowym wpisie – chodź jak wolisz.

    1. Marek napisał(a):

      Dzięki Mateusz za obszerny komentarz. Jest to jak do tej pory najdłuższy komentarz na moim blogu 🙂 Jeżeli chodzi o kampanie Social Media, to mam w planach rozwinąć ten dział w przyszłości.

      Google Analytics to narzędzie bardzo zakłamane, dlatego trzeba z niego umiejętnie korzystać 🙂

      Jeżeli chodzi o zmianę motywów na stronie internetowej oprócz tego co piszesz, takie zmiany zabierają też cenny czas. Pisałem na ten temat osobny wpis: Cała prawda o szablonach WordPress – https://pracabezszefa.pl/garsc-prawdy-o-szablonach-wordpress 🙂

      Tematyka mailingów / autoresponderów także zostanie niebawem poruszona na moim blogu, także dzięki za inspirację 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger