Skuteczne techniki SEO – Zbuduj wartościowy ruch na stronie – Kurs
[FMP]
Witaj w module: Skuteczne techniki SEO – Zbuduj wartościowy ruch na stronie. W trakcie tego kursu wideo poznasz od podstaw najważniejsze techniki SEO i dowiesz się jak budować ruch na blogu WordPress. Poznasz najważniejsze pojęcia etatowego pozycjonera takie jak SEO, optymalizacja i pozycjonowanie. Zobaczysz jak optymalizować i pozycjonować bloga? Poznasz narzędzia Google do analizy fraz kluczowych i monitorowania ruchu na stronie.
Zapamiętaj jedną najważniejszą myśl: Budowanie ruchu na stronie internetowej wymaga systematycznej pracy i regularnej analizy danych.
Kurs wideo został nagrany na blogu LubieFizyke.pl. Szablon bloga możesz pobrać tutaj i zainstalować na własnym blogu WordPress.
Po takim trochę przy krótkim wstępie czas rozpocząć główne szkolenie, dlatego zapinaj pasy! Startujemy 🙂
Lekcja 1. Po co ruch na blogu?
Większy ruch na blogu, to większa konwersja sprzedażowa. Zanim zaczniesz budować ruch na stronie musisz określić: co chcesz sprzedawać? Jakie produkty, a może chcesz sprzedawać usługi? Określenie celu, to najważniejszy krok definiujący strategię pozycjonowania.
Sposoby spieniężania ruchu:
- Sprzedaż autorskich produktów, kursów wideo, poradników, ebooków. Jeżeli chcesz uruchomić na blogu mikropłatności SMS Premium lub płatności przelewem bankowym, to polecam Ci przetestować wtyczkę WordPress: Fast Micro Pay
- Filmy na YouTube
- Programy partnerskie, w tym MLM
- Sprzedaż produktów fizycznych, np: sklep internetowy
- Reklamy Google AdSense, AdTaily
- Sprzedaż usług fizycznych, np: usługa budowlana
[jwplayer mediaid=”3299″]
Lekcja 2. Instalacja i analiza narzędzia Google Analytics
Teraz pokażę Ci jak zainstalować narzędzie Google Analytics? Poznaj narzędzie do analizy i monitorowania ruchu na stronie internetowej. W filmie przedstawionym poniżej omawiam najważniejsze wykresy, które możesz podejrzeć całkowicie za darmo.
Pamiętaj, że zaraz po instalacji Google Analytics nie będziesz miał żadnych danych do analizy. Pierwsze porcja danych będzie dostępna w narzędziu już następnego dnia.
[jwplayer mediaid=”3312″]
Lekcja 3. Instalacja i analiza narzędzia Google Search Console
Google Search Console jest kluczowym narzędziem każdego specjalisty SEO. Znajdziesz tutaj niezbędne dane pozwalające obrać strategię pozycjonowania serwisu.
[jwplayer mediaid=”3329″]
Lekcja 4. Wtyczka WordPress SEO i aktualizacja mapy witryny
Poznaj prawdziwy kombajn do optymalizacji bloga, a dokładnie wtyczkę WordPress SEO od środka.
Plugin umożliwia optymalizację tytułu i meta description każdej podstrony serwisu. Wtyczka zawiera mapę witryny i mapę grafik, którą należy zaktualizować w narzędziu Google Search Console.
[jwplayer mediaid=”3333″]
Lekcja 5. Google Planner Keyword – Optymalizacja strony głównej
Pamiętasz narzędzie Google Search Console, które służy do analizy fraz kluczowych? Teraz dostajesz w prezencie kolejne narzędzie: Google Planner Keyword, które pozwoli Ci wyszukać słowa kluczowe mocno wyszukiwane przez ludzi.
Zapisz do notatnika frazy, które najbardziej ogólnie opisują stronę główną Twojego serwisu. Następnie wklej frazy kluczowe do narzędzia i wybierz najmocniej wyszukiwane przez ludzi. Najmocniejsze frazy kluczowe umieść w tytule i meta description strony głównej. Na blogu możesz skorzystać z wtyczki WordPress SEO, którą zdążyłeś już poznać.
[jwplayer mediaid=”3337″]
Lekcja 6. Wyszukiwanie fraz kluczowych do wpisu
Optymalizacja poprzedza proces pozycjonowania, dlatego starannie wyszukaj najlepsze frazy kluczowe do wpisu z wysoką liczbą miesięcznych wyszukań. W tematykach z niską konkurencją już dobra optymalizacja serwisu pozwala uzyskać pozycje TOP10 w wyszukiwarce Google.
Zobacz, jak wyszukiwać fraz kluczowe do wpisu? Pokażę Ci jak optymalizować wpis na wiele fraz kluczowych z tzw: długiego ogona.
[jwplayer mediaid=”3338″]
Lekcja 7. Tworzenie wpisu testowego
Teraz pokażę Ci jak tworzyć wpis testowy na blogu WordPress. Zależy mi, abyś dokładnie poznał edytor do formatowania treści na blogu.
[jwplayer mediaid=”3340″]
Lekcja 8. Wpis SEO
Zobacz w czasie rzeczywistym jak zoptymalizować wpis pod frazy z wysokim potencjałem. Ten wpis zostanie naturalnie zoptymalizowany na kilkadziesiąt fraz z tzw: długiego ogona.
[jwplayer mediaid=”3344″]
Lekcja 9. Podsumowanie optymalizacji
Czas na podsumowanie najważniejszych punktów optymalizacyjnych. Najważniejsze informacje przedstawiam w filmie poniżej.
[jwplayer mediaid=”3347″]
Lekcja 10. Konto fanpage na Facebooku
Mając świeżą stronę internetową powinieneś założyć sobie konta na profilach o wysokim Trust Rank, aby zwiększyć zaufanie w oczach Google. Jak założyć fanpage i jak dodać linka na Facebooku? Już za chwilę dowiesz się jak promować świeże wpisy publikowane na blogu.
[jwplayer mediaid=”3351″]
Do promocji fanpage możesz wykorzystać konkursy lub inną tajną broń, którą nazywam „PREZENT”.
Treść takiego wpisu typu PREZENT na fanpage może wyglądać następująco:
Hej, właśnie opublikowaliśmy kurs wideo, w którym pokazujemy jak zarabiać 5 tys. zł miesięcznie na blogu! Oto szkolenie 🙂
Kolejną dobrą wiadomością jest to, że jedno szkolenie możemy dla Was oddać 🙂
Tradycyjnie:
- Polub nasz profil.
- Udostępnij post publicznie.
Szkolenie rozlosujemy 01.07.2016!
Zapraszamy do zabawy! Link do szkolenia: https://pracabezszefa.pl/szkolenia/jak-zrobic-bloga-oferta
Lekcja 11. Kanał YouTube
Zobacz jak stworzyć własny kanał na YouTube, który będzie promował markę Twojego bloga? Kanał na YouTube służy nie tylko do promocji, ale także możesz budować dochód pasywny.
[jwplayer mediaid=”3356″]
Lekcja 12. Profil na Google+
Już za chwilę pokażę Ci jak zbudować własny profil na Google+, dodać link do własnego bloga i promować świeże treści na profilu. Pamiętaj, że jest to produkt Google.
[jwplayer mediaid=”3358″]
Lekcja 13. Profil na Twitter
Nie lekceważ Twittera. Nie jest jest on co prawda tak popularny w Polsce, ale treści publikowane na Twitterze mają bardzo dużą moc!
[jwplayer mediaid=”3360″]
Lekcja 14. Kanał RSS
Kanał RSS jest narzędziem niedocenianym przez wielu blogerów. Szkoda, bo wciąż istnieje grupa regularnie wykorzystująca kanał RSS do subksrybcji bloga.
[jwplayer mediaid=”3361″]
Lekcja 15. Podłączenie Social Media w szablonie WordPress
Teraz pokażę Ci jak podlinkować profile z Facebooka, YouTube, Google+ i Twittera do szablonu PracaBezSzefa. Czytelnicy Twojego bloga powinni mieć szybki dostęp do Twoich profilów, gdzie kreujesz wizerunek eksperta.
[jwplayer mediaid=”3362″]
Lekcja 16. Katalogowanie
Czas, abyś rozpoczął pozyskiwanie linków z mocnych źródeł. Zadbaj o dywersyfikację linków, czyli zróżnicowanie (pamiętaj, aby nie dodawać tylko linków z katalogów).
Miejscówek do pozostawienia linka jest sporo, ale musisz zadbać o takie linki, które będą bezpieczne i mocne. Pokażę Ci narzędzie pozwalające zweryfikować moc serwisu.
[jwplayer mediaid=”3364″]
Lekcja 17. Pozyskiwanie linków
Poznaj sposoby na pozyskanie dobrych i mocnych linków prowadzących do Twojego bloga. Musisz wiedzieć, że linki są nadał głównym czynnikiem wpływającym na pozyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google.
[jwplayer mediaid=”3365″]
Wnioski ze szkolenia: Ruch na bloga zbudujesz przez publikację zoptymalizowanych i wartościowych treści, które pozwolą Ci stworzyć relację z Klientem i czerpać długotrwałe korzyści. Treść budująca wartość na blogu określa się działaniem: Content Marketing. Tworząc takie treści na stronie internetowej budujesz nie tylko ruch, ale zdobywasz linki nic nie robiąc. Czytelnicy Twojego bloga zaczną Cię sami linkować, jeżeli treści okażą się pomocne szerszej grupie odbiorców.
W początkowej fazie życia Twojego bloga powinieneś zainwestować w płatne i moderowane katalogi, które przedstawiam w trakcie szkolenia. Zdywersyfikuj źródła linków prowadzących publikując atrakcyjne komentarze na forach tematycznych i blogach konkurencji.
Pamiętaj, że epoka masowych i spamerskich linków przeminęła i nigdy nie wróci. Algorytmy Google coraz większą wagę będą prawdopodobnie przywiązywać do zachowań użytkowników na stronie. Tworząc atrakcyjne treści robisz wielki krok do przodu w budowaniu ruchu na stronie i śpisz spokojnie w trakcie aktualizowania kolejnych algorytmów Google!
Jeżeli masz jakieś pytania do szkolenia – śmiało zadawaj w komentarzach poniżej.
[/FMP]