[CASE STUDY] – Pozycjonowanie świeżego bloga w wyszukiwarce Google, a efekty biznesowe

pozycjonowanie świeżego bloga w wyszukiwarce google

Dzisiejszy artykuł będzie miał charakter motywacyjny i edukacyjny. Pokażę Ci jak zwiększyłem widoczność świeżego bloga, wykonując podstawową optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej z wykorzystaniem w miarę bezpiecznych technik.

W tym wpisie zaprezentuję jak rozpocząłem sprzedaż wtyczki Fast Micro Pay. Ile zarobiłem i co takiego zrobiłem, aby skutecznie sprzedawać narzędzie do płatności przez internet? Wpis będzie zawierał połączenie marketingu internetowego i pozycjonowania stron.

Mam nadzieję, że Ty także zaczerpniesz odrobinę pasji do blogowania i dojdziesz do wniosku, że całe życie warto się uczyć.

Historia bloga, który zaczął zarabiać przez pozycjonowanie

Blog http://platnosci-wordpress.pl został założony 2 kwietnia 2016 roku, czyli aktualnie ma 3 miesiące i kilka dni.

Cel powstania bloga: Promocja, reklama i sprzedaż wtyczki Fast Micro Pay.

Plugin Fast Micro Pay pozwala podłączyć sprzedaż płatnej treści na stronie przez Dotpay SMS Premium lub płatności bankowe na WordPressie.

Stworzyłem darmowego e-booka

Po założeniu bloga wziąłem się za tworzenie darmowego e-booka – Jak szybko uruchomić sprzedaż płatnej treści przez Dotpay SMS Premium w systemie WordPress.

E-book posłużył jako narzędzie będące kartą przetargową do zbierania adresów e-mail, gdzie podłączyłem kolejkę wiadomości za pomocą autorespondera GetResponse. Wiadomości zawierały między innymi materiały promocyjne i wideo, o którym mowa w dalszej części wpisu. E-book posłużył jako narzędzie budujące pozytywną relację z osobami, które podały swój adres mailowy.

Dzięki wiadomościom wysyłanym z autorespondera subskrybenci mogli poznać wtyczkę Fast Micro Pay i za darmo przetestować działanie pluginu na własnych blogach. Ostatnie emaile w kolejce wiadomości zawierały ofertę sprzedażową płatnej licencji wtyczki Fast Micro Pay.

Założyłem kanał YouTube

Gdy założyłem bloga i zrobiłem ebooka zabrałem się za stworzenie kanału YouTube i innych mediów społecznościowych.

Do promocji i reklamy wtyczki Fast Micro Pay wykorzystałem serwis YouTube, gdzie stworzyłem kanał Płatności WordPress.

Opublikowałem tam 6 filmów instruktażowych pokazujących jak uruchomić płatności SMS Premium i płatności bankowe na blogu WordPress z wykorzystaniem wtyczki Fast Micro Pay:

  1. Jak stworzyć usługę SMS Premium w serwisie Dotpay – link.
  2. Instalacja i generowanie klucza licencyjnego wtyczki Fast Micro Pay – link.
  3. Blokada treści przez Dotpay SMS Premium w systemie WordPress – link.
  4. Tutorial, jak włączyć usługę SMS Premium na WordPressie – link.
  5. Jak stworzyć usługę płatności przez przelew bankowy w Dotpay – link.
  6. Poradnik, jak włączyć usługę płatności bankowych na WordPressie – link.

Dzięki filmom pozyskałem za darmo pod każdym filmem naturalne linki prowadzące do serwisu Platnosci-WordPress.pl.

Dzięki temu mogę przekierować społeczność z YouTube na świeżego bloga, zyskując nowy ruch. Ponadto linki z YouTube zwiększają zaufanie świeżego serwisu w oczach Google i są jak najbardziej naturalne.

link w youtube

Filmy to idealny suplement marketingowy wchodzący w skład treści określanych jako content marketing. Przy okazji podłączyłem program Google AdSense powiązany z serwisem YouTube, co pozwoli generować przychód z reklam.

Napisałem wpisy pod biznesowe frazy kluczowe

Pisanie wpisów dla samego pisania nie ma większego sensu. Trzeba wiedzieć, czego szukają ludzie w wyszukiwarce Google? Jakie słowa kluczowe wpisują do wujka Google? Z pomocą przychodzi darmowe narzędzie Google Planner Keyword.

Wyszukałem frazy kluczowe związane z płatnościami na WordPressie, czyli słowa opisujące działanie wtyczki Fast Micro Pay. Okazało się, że konkurencja jest niewielka. Dowiedziałem się, że niewiele osób poszukuje informacji związanych z płatnościami bankowymi i SMS Premium.

Każda grupa fraz kluczowych została przydzielona do osobnych wpisów (podstron).

Wyszukałem frazy kluczowe związanymi z płatnościami SMS Premium.

frazy kluczowe płatności sms premium

Tak powstał wpis stworzony pod frazy kluczowe, które widzisz powyżej: http://platnosci-wordpress.pl/sms-premium-dotpay-w-systemie-wordpress.

Wpis zawiera 2049 słów i 13968 znaków.

Artykuł został zoptymalizowany o tytuł, meta description i nagłówek H1 zawierający najważniejsze frazy kluczowe, które są wyszukiwane przez ludzi w wyszukiwarce Google.

Tytuł i meta description został zoptymalizowany przez wtyczkę WordPress SEO.

tytuł i description w seo by yoast

Szablon bloga został stworzony w taki sposób, aby nagłówkiem H1 był każdy tytuł wpisu.

Dodatkowo wpis został wzbogacony o filmy wideo, które opublikowałem w serwisie YouTube.

Pod każdym wpisem opublikowałem baner graficzny, który linkuje do oferty zakupu licencji wtyczki Fast Micro Pay.

wtyczka do płatności WordPress przez przelew online i dotpay sms premium

Pod każdym wpisem możliwy jest zapis na listę adresową, gdzie udostępniam ebooka o płatnościach SMS Premium.

przeczytaj ebooka o płatnościach sms

Blog zawiera aktualnie cztery wpisy i nie planuje radykalnej rozbudowy serwisu 🙂

W planach mamy rozwijanie wtyczki Fast Micro Pay o nowe systemy płatności, więc prawdopodobnie w przyszłości powstaną nowe wpisy.

Zrobiłem artykuły sponsorowane z linkiem do Platnosci-WordPress.pl

Artykuły sponsorowane to szybki sposób na pozyskanie dodatkowego ruchu na świeżą stronę internetową. Dzięki artykułom sponsorowanym kieruję ruch z tematycznych serwisów na bloga Platnosci-WordPress.pl.

Ważne, aby wpisy sponsorowane publikować w serwisach jak najbardziej zbliżonych tematycznie do promowanego bloga. Dzięki temu można dotrzeć do szerszej społeczności ludzi zainteresowanych konkretną tematyką.

Kluczowe, aby w każdym artykule sponsorowanym umieścić przynajmniej jeden link z atrybutem dofollow do własnego serwisu.

Link wygląda następująco:


<a href="http://platnosci-wordpress.pl" title="Płatności WordPress" rel="dofollow">Płatności WordPress</a>

Dzięki temu możesz zwiększyć pozycję fraz kluczowych w wyszukiwarce Google i zwiększyć ruch na stronie.

Wpisy sponsorowane niestety kosztują, a dobrą platformą pośredniczącą w publikacji wpisów sponsorowanych jest WhitePress.

Przykłady 4 artykułów sponsorowanych, które promują wtyczkę Fast Micro Pay na tematycznych stronach internetowych:

Na publikację artykułów sponsorowanych wydałem 489,54 zł brutto.

Analityka wyszukiwania z Google Search Console

Statystyki z ostatnich 90 dni, czyli mniej więcej ten okres, od kiedy blog zaczął istnieć w sieci.

ilość kliknięć z wyszukiwarki google do bloga płatności wordpress

Powyższe statystyki pokazują, że serwis zanotował w ostatnich 90 dniach 137 kliknięć, czyli wejść pochodzących z wyszukiwarki Google.

Serwis zwiększył swoją widoczność w wyszukiwarce Google do 156 fraz kluczowych.

Minimalnym kosztem, samodzielnie i bezpiecznie wypozycjonowałem w Google około 50 sensownych fraz kluczowych z potencjałem. Okazało się, że w tematyce z niską konkurencją wielu ludzi poszukuje informacji w wyszukiwarce także na dalszych pozycjach TOP 11 – 56. Proces pozycjonowania fraz kluczowych nadal trwa 😉

Poniższe pozycje fraz są uśrednione za ostatnie 90 dni.

frazy kluczowe najczęściej klikane w wyszukiwarce google

A teraz najprzyjemniejszy moment…

Pierwsza sprzedaż wtyczki Fast Micro Pay na świeżym blogu

nowa płatność za wtyczkę fast micro pay - wiadomość z dotpay

Zarobiłem pierwsze 247 zł na świeżutkim blogu.

Podsumowanie

137 kliknięć z wyszukiwarki Google i 4 wpisy sponsorowane wystarczyły do wygenerowania pierwszej sprzedaży wtyczki Fast Micro Pay na blogu Platnosci-WordPress.pl. Serwis zanotował wzrost widoczności i wzrost pozycji fraz kluczowych w wyszukiwarce Google. Dzięki obszernym wpisom, blog zwiększa swój zasięg w internecie i dociera do nowych odbiorców (potencjalnych Klientów).

Ważne jest, aby celnie skierować ruch z wyszukiwarki Google do wybranej grupy docelowej. Kluczowy jest odpowiedni dobór fraz kluczowych, dobra optymalizacja i kilka mocnych linków.

Koszt rejestracji domeny, zakupu serwera i publikacji artykułów sponsorowanych kosztował mnie 501,83 zł brutto.

Jak widać blog jeszcze się nie zwrócił na plus, ale wygenerował sprzedaż pokrywającą 50% moich kosztów. 

Mimo wszystko należy patrzeć optymistycznie na powyższe rezultaty, ponieważ ruch powinien wzrastać. W przyszłości pomyślę o promocji bloga w płatnych źródłach reklamy takiej jak AdWords, czy Facebook.

Uruchomienie bloga, napisanie wpisów, oferty sprzedażowej, artykułów sponsorowanych i uruchomienie płatności zajęło mi około 120 godzin.

Maszynka do zarabiania pieniędzy została podłączona. Teraz tylko czekać na większy ruch i zimę, gdy przyjdzie sezon 🙂

[CASE STUDY] – Pozycjonowanie świeżego bloga w wyszukiwarce Google, a efekty biznesowe
5 (100%) 1 vote

12 komentarze - [CASE STUDY] – Pozycjonowanie świeżego bloga w wyszukiwarce Google, a efekty biznesowe

  1. Michał napisał(a):

    Pięknie. Gratuluję. Też myślę o czymś, aby móc sprzedawać. Jakiś gotowy produkt. Może jakiś poradnik w formie pdf. Pozdrawiam

    1. Marek napisał(a):

      Cześć Michał 🙂

      Gotowe produkty możesz promować przez Programy Partnerskie i zarabiać prowizje. Popularne platformy, gdzie możesz polecać czyjeś produkty to, np: Interkursy Pawła Danielewskiego, czy eKademia Piotrka Majewskiego.

      Możliwości zarabiania na blogu masz wiele: https://pracabezszefa.pl/jak-zarabiac-na-blogu

      Pozdrawiam.

    2. Marek napisał(a):

      Michał,

      Jak jesteś zainteresowany sprzedażą ebooków na własnym blogu, to podsyłam tutorial: https://pracabezszefa.pl/ebooki-za-sms-premium-przez-dotpay-na-wordpress

  2. Igor napisał(a):

    Możesz napisać jaki był koszt art. sponsorowanych?
    Zwłaszcza na e-biznes.pl 🙁

  3. Marek napisał(a):

    Igor,

    Aktualna cena na portalach, gdzie opublikowałem artykuły sponsorowane.

    wojciechwesolowski.pl – cena 43.05 zł.
    e-biznes.pl – cena 136.53 zł.
    di.com.pl – cena 137.76 zł
    sprzedaz.pro – cena 172.20 zł.

    Razem wydałem 489,54 zł.

    Warto dodać, że cena publikacji może się zmieniać w zależności od wieku, wielkości, parametrów i popularności serwisu. Wydawcy artykułów sponsorowanych w WhitePress mają swobodę w ustalaniu ceny artykułów sponsorowanych, także taki model biznesowy myślę, że jest ok 🙂

    1. Igor napisał(a):

      Dzięki za podanie cen.
      Spodziewałem się, że ceny artykułu na di.com.pl i e-biznes.pl będą kilka razy wyższe.

  4. NETbloger napisał(a):

    Cześć,

    Ciekawie opracowane Case Study. Gratuluję i życzę powodzenia w rozwoju biznesu! 😉

    1. Marek napisał(a):

      Witam i dzięki za miłe słowo 🙂 W tej chwili rozbudowujemy dalej wtyczkę Fast Micro Pay, więc docelowo powstanie dużo świeżego contentu na http://platnosci-wordpress.pl 🙂 We wpisie pisałem, że nie planuję radykalnej rozbudowy strony, więc czas na sprostowanie 🙂 Może będzie z czasem nowy case 😉

  5. PAWEŁ napisał(a):

    Świetny case. Super, że podzieliliście się tą wiedza i pokazaliście twarde dane. Powodzenia życzę.

  6. Tomek napisał(a):

    Wielki szacunek za podzielenie się wszystkim, tymi liczbami, wykresami… Nic tak dobrze nie oddaje realnej sytuacji jak konkrety, a takich w sieci naprawdę mało 🙂
    Na pewno przy blogu firmowym się przydaje. Wszystkiego dobrego!

    1. Marek napisał(a):

      Dzięki Tomek

      Więcej mięcha o SEO znajdziesz na stronie naszej firmy – https://projektmarketing.pl/

      Zapraszam 🙂

      1. Tomek napisał(a):

        Z pewnością zajrzę 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close