Pomysłowe gadżety reklamowe dla firm
Firmy potrzebują produktów promocyjnych, jako bardzo opłacalnego sposobu dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów. W dobie ogromnej konkurencji aktywność na tym polu bardzo często oznacza dla przedsiębiorstwa „być albo nie być”.
Rozdawanie gadżetów reklamowych to tania metoda marketingowa, która pozwala szybko i skutecznie przyciągnąć klientów. Nawet uznani globalni gracze uciekają się do tej strategii. Małym firmom pomysłowe gadżety reklamowe pomagają obniżyć koszty działań marketingowych.
Rola gadżetów reklamowych
Małe i większe przedsiębiorstwa doskonale wiedzą, jakie znaczenie mają produkty promocyjne dla docierania do coraz większej liczby konsumentów na konkurencyjnym rynku. Prezenty wysokiej jakości przyciągają odbiorców i koncentrują ich uwagę na danej marce. Produkty te mają z reguły nadruk logo i nazwy firmy.
Aby uzyskać lepsze wyniki, doświadczeni marketingowcy sugerują korzystanie z markowych produktów promocyjnych, z których odbiorcy mogą korzystać przez wiele miesięcy. Takie, wysokiej jakości produkty pomagają utrzymać konsumentów w kontakcie z marką. Oznacza to, że jednorazowa akcja dystrybucji gadżetów podarunkowych przynosi długofalowy efekt.
Dla zdecydowanej większości sprzedawców promocyjna kampania produktowa polega na rozdawaniu przedmiotów codziennego użytku. Tymi prezentami mogą być: długopisy, kalendarze, podkładki pod mysz, parasole, smycze do kluczy, podkoszulki, czapeczki i wiele innych. Przykłady można naprawdę mnożyć. Jednak doświadczeni marketingowcy opracowują strategię kreatywną. Wybierają przedmioty, które są nie tylko przydatne, ale unikalne. Dzięki temu bardziej skutecznie wpływają na klientów.
Kilka powodów, dla których pomysłowe gadżety reklamowe sprawdzają się w przypadku każdej firmy
Wiele małych przedsiębiorstw może tylko marzyć o rozbudowanej kampanii reklamowej na dużą skalę i promocji w różnych mediach. Ale nadal mogą osiągnąć swoje cele marketingowe dzięki taniej kampanii promocyjnej. Istnieje wiele tanich artykułów promocyjnych dla startupów i wiele firm oferujących tego typu produkty.
Przykładem może być OpenGift posiadający szeroką ofertę tanich gadżetów reklamowych dla firm. Większość producentów produktów promocyjnych utrzymuje zresztą bardzo niskie ceny stawiając na dystrybucję masową.
Ceny przedmiotów upominkowych są niskie, ale ich wpływ na odbiorców wciąż pozostaje wysoki. Szczególnie skuteczną reklamą okazują się kubki promocyjne.
Według badań ponad połowa klientów obdarowanych takim gadżetem jest w stanie przypomnieć sobie reklamodawcę na kubku, nawet na przestrzeni kilku miesięcy.
Gadżety reklamowe umożliwiają rozpoznawanie marki. Co to oznacza dla konkretnej firmy? Konsumenci mogą natychmiast zidentyfikować firmę i jej produkty lub usługi, gdy zauważą logo. Na przykład ludzie mogą od razu rozpoznać fast food firmy McDonald, widząc literkę „M” wygiętą w charakterystyczny żółty łuk.
Czytaj także: reklama zewnętrzna firmy – co warto wiedzieć.
Prezent promocyjny ułatwia zapamiętywanie i rozpoznawanie danej marki. Przestaje być ona anonimowa. Jest to jeden z głównych powodów ogromnej popularności artykułów promocyjnych. Gadżet firmowy pozostaje w domach i biurach lub samochodach itp. przez długi czas, przypominając klientom o firmie i jej produktach lub usługach. Klienci będą pamiętać firmę jeszcze bardziej, jeśli podaruje im markowy przedmiot.
Reklama w telewizji lub na billboardzie pojawia się natychmiast, ale jest odbierana zaledwie przez chwilę. Gadżety podarunkowe są używane przez większość czasu i z reguły znajdują się przed oczami klienta. Na przykład firmowy kalendarz stoi cały czas na biurku. Takie gratisy są, zatem doskonałym sposobem na zwiększenie ekspozycji danej marki na co dzień.
Gadżet reklamowy staje się niejako wizytówką firmy. Wizytówka przedstawia firmę i jej produkty klientom. Produkty promocyjne działają mniej więcej w taki sam sposób, ale z lepszymi wynikami. Rozprowadzając upominki związane z firmą, przedsiębiorcy faktycznie przedstawiają swój biznes potencjalnym konsumentom.
Promocyjne prezenty eksponują również dane kontaktowe, logo firmy, barwy firmowe, a nawet hasła reklamowe. Porównanie ich do wizytówki jest, więc ze wszech miar słuszne. Wizytówka, której klienci mogą używać na co dzień? Czy nie jest to świetne rozwiązanie?
Pomysłowe gadżety reklamowe pozwalają zbudować solidną bazę lojalnych klientów. Jednak, aby dobrze spełniały swoje zadanie, powinny być odpowiednio dobrane i muszą spełniać określone kryteria.
Skuteczne gadżety reklamowe, czyli jakie?
Rynek gadżetów reklamowych jest obecnie ogromny. Firmy mają do wyboru szeroką paletę upominków. Nie da się ukryć, że niektóre z nich praktycznie od razu trafiają na dno szuflady albo do kosza. Inne sprawiają klientom ogromną radość i są użytkowane przez długi czas. Aby klienci docenili prezenty, warto wybierać produkty, które są dobrej jakości. Długopis, który po napisaniu kilku słów odmówi dalszej współpracy raczej zirytuje obdarowanego.
Z punktu widzenia interesu firmy nie jest to korzystne. Wszelkie negatywne skojarzenia z marką wpływają źle na jej wizerunek. Gadżety powinny być zatem solidne i trwałe. Takie oczywiście kosztują więcej, ale trzeba mieć na uwadze, że jest to długoterminowa inwestycja. Klienci doceniają przedmioty funkcjonalne i użyteczne, które będą mogli wykorzystać, czy to w domu, czy w pracy.
Które gadżety są najbardziej lubiane przez klientów?
Wskazanie jednego gadżetu, absolutnego hitu wśród klientów to trudne zadanie. Na zachodzie popularnością cieszą się torby i czapki reklamowe, artykuły piśmiennicze oraz odzież firmowa. Polskie firmy wybierają do promocji raczej gadżety biurowe: kalendarze czy artykuły piśmiennicze. Jednak decydując się na nie trudno się wyróżnić wśród konkurencji.
Wybierając konkretny gadżet warto wziąć pod uwagę branże, w której działamy. Nie jest to oczywiście żaden wymóg, ale takie nawiązanie do działalności firmy z reguły się sprawdza. Dla przykładu księgarnia może wykorzystać, jako gadżety reklamowe ciekawe zakładki do książek, a warsztat samochodowy breloczki do kluczyków.