Reklama zewnętrzna firmy – co warto wiedzieć?

reklama zewnętrzna firmy

Nawet najlepiej zarządzana firma, która oferuje usługi o najwyższej jakości, potrzebuje skutecznej formy promocji, która pozwoli jej dotrzeć do świadomości odbiorców i przebić się przez gąszcz konkurencji.

Marketing zna wiele różnych form reklamy, które odznaczają się rozmaitym stopniem skuteczności. Jedną z bardziej powszechnych form promocji są techniki outdoorowe, czyli te, które bazują na wysyłaniu treści poza domem odbiorcy. Reklama zewnętrzna firmy może przybrać różne nośniki. Jak warto promować swoje przedsiębiorstwo?

Reklamy przy siedzibie firmy

Reklama zewnętrzna firmy to przede wszystkim zaznaczenie jej istnienia w otoczeniu. Jest to szczególnie ważne, kiedy firma znajduje się w mieście, a wokół niej ulokowane jest wiele obiektów. W takiej sytuacji tym bardziej należy podjąć działania, które zwiększą widoczność marki i rozpoczną proces budowania identyfikacji firmy.

Jedną ze skutecznych technik jest zastosowanie nośnika marketingowego w postaci szyldu. Jego olbrzymią zaletą jest bardzo dobry stopień widoczności, dzięki wyraźnemu wystawaniu poza obrys budynku. Ma on też charakter artystyczny, co znacznie zwiększa estetykę wyglądu obiektu firmowego, co pozwala budzić w potencjalnym odbiorcy pozytywne nastawienie do marki.

Dobrym pomysłem jest zastosowanie w szyldzie elementu, który tematycznie będzie wiązał się z działalnością firmy. Dla przykładu, może to być pojazd w przypadku siedziby firmy taksówkarskiej lub opona przy zakładzie wulkanizacyjnym.

Bardzo dobrze sprawdzają się tzw. litery przestrzenne 3D. Mogą one być dowolnego rozmiaru, zazwyczaj jednak stawia się na duże formaty, które pozwalają z daleka dostrzec nazwę firmy i wyodrębnić ją z tłumu konkurencji. Litery przestrzenne wprowadzają nieco powagi i elegancji, wpływają na budowanie poczucia zaufania wśród potencjalnych klientów.

Dobrym posunięciem jest zastosowanie tego nośnika z dodatkowym podświetleniem. Reklama świetlna zawsze zwiększa prestiż firmy, kreuje wizerunek przedsiębiorstwa profesjonalnego i nowoczesnego, a dodatkowo jeszcze bardziej zwiększa widoczność napisu.

Reklamy poza siedzibą firmy

Reklama zewnętrzna firmy to nie tylko oznakowanie obiektu danego przedsiębiorstwa. To przede wszystkim promocja marki czyniona w często uczęszczanej przestrzeni publicznej. W ten sposób, informacja o istnieniu danej firmy trafia do bardzo szerokiego grona odbiorców, a dodatkowo rozpoczyna się proces kojarzenia pewnej potrzeby (usług jakie firma świadczy) z możliwością jej zaspokojenia za pośrednictwem promowanej marki.

W ten sposób, w świadomości klienta firma zaczyna funkcjonować jako odpowiedź na daną potrzebę, jest z nią identyfikowana. Kiedy potencjalny klient poczuje daną potrzebę, w pierwszej kolejności pomyśli właśnie o tej firmie, jako sposobowi jej zaspokojenia.

Idealnie do tego celu sprawdzają się tradycyjne billboardy, które montowane są na specjalnych podwyższeniach. Jednak, w dzisiejszych czasach, najbardziej perswazyjne wydają się być profesjonalne reklamy świetlne.

Znacznie podbijają one moc bodźca wizualnego, przez co obraz łatwiej trafia do świadomości klienta i zostaje w niej na długo. Bardzo skuteczne okazują się infoscreeny, czyli specjalne ekrany telewizyjne, wyświetlające bodźce reklamowe w pełnej gamie kolorystycznej.

Podświetlane tablice reklamowe również są dobrze widoczne, a tym samym stanowią skuteczne narzędzie perswazji. Promocję można dopełnić także reklamami o dużych formatach, bez efektu świetlnego. Mowa tu o wielkich bannerach reklamowych, czyli treści marketingowej wydrukowanej na specjalnych płachtach. Można je montować na wysokich ścianach obiektów lub ogrodzeniach.

Szczególnie ten pierwszy sposób promocji wydaje się skuteczny. Banner będzie bowiem dobrze widoczny i dostrzegalny nawet z dużej odległości.

Niektóre typy działalności gospodarczej dobrze reklamować w sposób mobilny. Mowa tu np. o oklejaniu treściami marketingowymi samochodów (oklejanie aut). Promocja może odbywać się wtedy na terenie całego miasta. Treść perswazyjna jest emitowana wszędzie tam, gdzie pojedzie kierowca.

Wszystkie techniki outdoor dotyczące reklamy zewnętrznej znajdziesz w kompletnym poradniku: https://anyshape.pl/reklama-zewnetrzna-outdoor/

Reklama zewnętrzna firmy – co warto wiedzieć?
5 (100%) 2 votes

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger