Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych? Zalety i wady

dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron

Wielu właścicieli stron i sklepów internetowych zapomina o wartościowym ruchu, który można pozyskać za grosze z wyszukiwarki Google. Mam tutaj na myśli proces pozycjonowania stron internetowych, który w początkowej fazie wymaga dłuższego oczekiwania na efekty w postaci konwertującego ruchu. Cierpliwość przedsiębiorcy w końcu może zostać nagrodzona pod warunkiem, że trafisz na dobrą agencję SEO bądź nauczysz się samodzielnie pozycjonować stronę firmową.

Zobacz wideo poradnik

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron www?

[youtube id=”28NjBpqeVOM”]

Zalety wynikające z pozycjonowania stron:

  • Tanie pozyskanie klienta.
  • Ruch organiczny jest wysokiej jakości.
  • Brak ograniczonego zasięgu reklamy.
  • Docieranie do nowych klientów z różnych słów kluczowych.
  • Utrzymanie ruchu bezpłatnego przez dłuższy okres czasu.
  • Content marketing generuje klientów długofalowo.
  • Pozycjonowanie szerokie na słowa dobrze konwertujące.
  • Zróżnicowanie ekspozycji reklamy w wyszukiwarce.
  • Skuteczniejsze, niż reklama płatna.
  • Zwiększenie marki i widoczności brandu.
  • Budowanie wizerunku eksperta.
  • Targetowanie geograficzne.
  • Źródło wspomagające konwersje z innych źródeł ruchu.
  • Zwiększenie zysków z podłączonych systemów zarabiania w internecie.

Wady wynikające z pozycjonowania stron:

  • Dłuższy okres oczekiwania na efekty SEO.
  • Dodatkowe koszty w agencję SEO, zaplecze, teksty czy linki.

Ryzyko pozycjonowania strony z nieuczciwą agencją bądź samodzielnie:

  • Nałożenie filtru i obniżenie widoczności strony.
  • Zbanowanie całej witryny.
  • Zniszczenie historii domeny przez nieumiejętne linkowanie.

Podsumowanie

Dłuższy okres oczekiwania na efekty z pozycjonowania stron internetowych to jedno z największych ograniczeń. W przypadku nisz o wysokiej konkurencji brak odpowiednich budżetów na zrobienie SEO może zahamować efekty pozycjonowania lub spowodować brak efektów. Pozycjonowanie szerokie z wykorzystaniem słów kluczowych long tail może znacząco zwiększyć widoczność strony w stosunkowo krótkim czasie.

Istnieje także wiele branż, które cechują się niską konkurencją i można dosyć szybko (około 3-6 miesięcy) wypozycjonować stronę internetową na wiele słów kluczowych w wyszukiwarce Google.

pobierz pdf wpisu

pozycjonowanie stron w projekt marketing

5 komentarze - Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych? Zalety i wady

  1. Marcin pisze:

    Moim zdaniem pozycjonowanie na długi ogon jest w tej chwili najbardziej opłacalnym. Wniosek ten wysuwam z autopsji. Dzięki takiemu pozycjonowaniu moje strony wystrzeliły w górę w naprawdę niedługim czasie. Dokładnie tak jak opisuje autor tego wpisu 🙂

    1. Marek pisze:

      Marcin – długi ogon jak najbardziej popłaca, ALE… Można znacznie więcej zagarnąć z SEO, które teraz jest już częścią gałęzi marketingowych 🙂 Co mam na myśli? 🙂

      Nie tylko o long tail tylko i wyłącznie chodzi. To konkretny kawałek tortu, ALE… Co z długiego ogona jeżeli serwis ładuje się 20 sek. lub dłużej? Co z super angażujących wpisów content marketingowych, jeżeli jest słaba strona?

      W obu przypadkach to nie skonwertuje, a więc SEO samo w sobie nie będzie potrafiło żyć. Będzie potrzebować UX, PR, CM, SM, a więc szerszych działań marketingowych.

      Na pewno warto pozycjonować stronę, zważywszy, że idzie to w kierunku szerszego marketingu.

      Warto zobaczyć materiał o celach SEO – jakie były kiedyś, jakie są teraz, a jakie będą w przyszłości?
      Jak zmieniły się SERPy i jak zmieniają się modele rozliczeń z agencjami? Myślę, że zrozumiesz dokładniej moją myśl 🙂

      https://www.youtube.com/watch?v=ugKgvUJsZUE

  2. Weronika pisze:

    Najgorsze jest właśnie to, że wiele osób czeka na efekty od razu. Liczą, że to przyjdzie z dnia na dzień, a to przecież długi proces. Zanim Google zaindeksuje, przejdzie, ludzie zobaczą… Trzeba przyznać jedno, że umiejętne SEO przynosi więcej zysków niż strat, choć jest procesem długotrwałym.
    To o czym trzeba jednak najbardziej pamiętać, to fakt, że Google ciągle się zmienia, że raz zrobione pozycjonowanie nie jest na zawsze…

    1. Marek pisze:

      Dokładnie tak, pozycjonowanie strony to nie Google AdWords, że efekty przychodzą natychmiast! 🙂

  3. Agata pisze:

    Bardzo dobry artykuł, jasno wypunktowany i przejrzyście napisany. Bardzo dziękuje. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *