Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych? Zalety i wady
Wielu właścicieli stron i sklepów internetowych zapomina o wartościowym ruchu, który można pozyskać za grosze z wyszukiwarki Google. Mam tutaj na myśli proces pozycjonowania stron internetowych, który w początkowej fazie wymaga dłuższego oczekiwania na efekty w postaci konwertującego ruchu. Cierpliwość przedsiębiorcy w końcu może zostać nagrodzona pod warunkiem, że trafisz na dobrą agencję SEO bądź nauczysz się samodzielnie pozycjonować stronę firmową.
Zobacz wideo poradnik
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron www?
[youtube id=”28NjBpqeVOM”]
Zalety wynikające z pozycjonowania stron:
- Tanie pozyskanie klienta.
- Ruch organiczny jest wysokiej jakości.
- Brak ograniczonego zasięgu reklamy.
- Docieranie do nowych klientów z różnych słów kluczowych.
- Utrzymanie ruchu bezpłatnego przez dłuższy okres czasu.
- Content marketing generuje klientów długofalowo.
- Pozycjonowanie szerokie na słowa dobrze konwertujące.
- Zróżnicowanie ekspozycji reklamy w wyszukiwarce.
- Skuteczniejsze, niż reklama płatna.
- Zwiększenie marki i widoczności brandu.
- Budowanie wizerunku eksperta.
- Targetowanie geograficzne.
- Źródło wspomagające konwersje z innych źródeł ruchu.
- Zwiększenie zysków z podłączonych systemów zarabiania w internecie.
Wady wynikające z pozycjonowania stron:
- Dłuższy okres oczekiwania na efekty SEO.
- Dodatkowe koszty w agencję SEO, zaplecze, teksty czy linki.
Ryzyko pozycjonowania strony z nieuczciwą agencją bądź samodzielnie:
- Nałożenie filtru i obniżenie widoczności strony.
- Zbanowanie całej witryny.
- Zniszczenie historii domeny przez nieumiejętne linkowanie.
Podsumowanie
Dłuższy okres oczekiwania na efekty z pozycjonowania stron internetowych to jedno z największych ograniczeń. W przypadku nisz o wysokiej konkurencji brak odpowiednich budżetów na zrobienie SEO może zahamować efekty pozycjonowania lub spowodować brak efektów. Pozycjonowanie szerokie z wykorzystaniem słów kluczowych long tail może znacząco zwiększyć widoczność strony w stosunkowo krótkim czasie.
Istnieje także wiele branż, które cechują się niską konkurencją i można dosyć szybko (około 3-6 miesięcy) wypozycjonować stronę internetową na wiele słów kluczowych w wyszukiwarce Google.
Moim zdaniem pozycjonowanie na długi ogon jest w tej chwili najbardziej opłacalnym. Wniosek ten wysuwam z autopsji. Dzięki takiemu pozycjonowaniu moje strony wystrzeliły w górę w naprawdę niedługim czasie. Dokładnie tak jak opisuje autor tego wpisu 🙂
Marcin – długi ogon jak najbardziej popłaca, ALE… Można znacznie więcej zagarnąć z SEO, które teraz jest już częścią gałęzi marketingowych 🙂 Co mam na myśli? 🙂
Nie tylko o long tail tylko i wyłącznie chodzi. To konkretny kawałek tortu, ALE… Co z długiego ogona jeżeli serwis ładuje się 20 sek. lub dłużej? Co z super angażujących wpisów content marketingowych, jeżeli jest słaba strona?
W obu przypadkach to nie skonwertuje, a więc SEO samo w sobie nie będzie potrafiło żyć. Będzie potrzebować UX, PR, CM, SM, a więc szerszych działań marketingowych.
Na pewno warto pozycjonować stronę, zważywszy, że idzie to w kierunku szerszego marketingu.
Warto zobaczyć materiał o celach SEO – jakie były kiedyś, jakie są teraz, a jakie będą w przyszłości?
Jak zmieniły się SERPy i jak zmieniają się modele rozliczeń z agencjami? Myślę, że zrozumiesz dokładniej moją myśl 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=ugKgvUJsZUE
Najgorsze jest właśnie to, że wiele osób czeka na efekty od razu. Liczą, że to przyjdzie z dnia na dzień, a to przecież długi proces. Zanim Google zaindeksuje, przejdzie, ludzie zobaczą… Trzeba przyznać jedno, że umiejętne SEO przynosi więcej zysków niż strat, choć jest procesem długotrwałym.
To o czym trzeba jednak najbardziej pamiętać, to fakt, że Google ciągle się zmienia, że raz zrobione pozycjonowanie nie jest na zawsze…
Dokładnie tak, pozycjonowanie strony to nie Google AdWords, że efekty przychodzą natychmiast! 🙂
Bardzo dobry artykuł, jasno wypunktowany i przejrzyście napisany. Bardzo dziękuje. Pozdrawiam.