Zwiększ swoje szanse na awans w pracy! Wybierz się na studia podyplomowe

awans w pracy

Aby zostać docenionym przez przełożonych i otrzymać awans, trzeba wyróżniać się na tle pozostałych współpracowników. Jednym ze sposobów jest ukończenie studiów podyplomowych – i to z kilku powodów.

Jak dostać awans w pracy? Przełożeni doceniają chęć ciągłego rozwoju

Jakie cechy docenią ludzie zarządzający zespołem? Oprócz otwartości, umiejętności komunikowania się czy elastyczności, menedżerowie i kierownicy zwracają też uwagę na chęć rozwoju. Pracownik, który sam odczuwa potrzebę dokształcania się i zdobywania nowych umiejętności jest znacznie lepiej postrzegany przez przełożonych. Dla nich to jasny sygnał – pracownik nie tylko odczuwa potrzebę poszerzania horyzontów, ale także zależy mu na tym, co robi. Tym samym, jeśli zatrudniona osoba na własną rękę (bez przymusu ze strony szefostwa) uczy się zagadnień istotnych dla lepszego i efektywniejszego wykonywania zadań zawodowych, to z pewnością zyska uznanie przełożonych. Jednym ze sposobów na zdobywanie wiedzy jest właśnie uczęszczanie na zajęcia na studiach podyplomowych.

Wyższe kwalifikacje zawodowe i dodatkowe umiejętności pomogą zdobyć przewagę

Warto pamiętać, że liczy się nie tylko sama chęć rozwoju i podnoszenia kompetencji, ale również to, co uczestnik studiów podyplomowych wyniesie z zajęć, w których brał udział. Z tego względu ważne jest, by wybierać studia podyplomowe w jak największym stopniu nastawione na praktykę – zarówno pod względem programu jak i formy zajęć. Na przykład w Wyższej Szkole Bankowej (https://www.wsb.pl/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe) zajęcia na studiach podyplomowych realizowane są w formie warsztatów. Uczestnicy analizują wspólnie case studies, biorą udział w grach symulacyjnych oraz tworzą własne projekty. Dzięki temu szybciej przyswajają wiedzę, a nowe umiejętności od razu testują podczas praktycznych zadań.

Przełożony z pewnością doceni jeszcze mocniej pracownika, który nie tylko chce się czegoś nauczyć, ale także po prostu to robi – i potrafi zdobyte umiejętności wykorzystać w pracy zawodowej.

Awansują pracownicy, których trudno zastąpić

Jeśli jakiegoś pracownika łatwo zastąpić (np. ma takie same kompetencje jak wiele innych osób na rynku pracy), to awans wydaje się nie tylko mało prawdopodobny, ale wręcz niemożliwy. Awansują osoby oddane firmie, wykonujące sumiennie swoje obowiązki, a przede wszystkim – wykazujące się inicjatywą. Chodzi zazwyczaj o drobne rzeczy, które pracownicy robią z własnej inicjatywy – proponują nowe rozwiązania, pomagają współpracownikom. To też osoby, które w pełni wykorzystują zdobytą wiedzę i umiejętności do osiągania jak najlepszych wyników w pracy, a nawet stają się gwarantami dobrych wyników całego zespołu. Studia podyplomowe mogą pomóc w pozyskaniu takich umiejętności i tym samym – staniu się osobą, którą bardzo ciężko zastąpić. A skoro ciężko ją zastąpić, to warto dać jej awans, doceniając tym samym wartość jaką wnosi do firmy.

Artykuł sponsorowany

pozycjonowanie stron w projekt marketing

1 komentarz - Zwiększ swoje szanse na awans w pracy! Wybierz się na studia podyplomowe

  1. shou pisze:

    To, że awansują Ci których trudno zastąpić to szczera prawda. Zawsze należałoby starać się, aby takim pracownikiem „nie do zastąpienia” zostać. Same profity z tego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *