Pomysły na zastosowanie Chatbota w biznesie

Można śmiało powiedzieć: Ile firm, tyle pomysłów na zastosowanie Chatbota. Dlaczego? Ponieważ każda firma w zależności od branży oraz zakresu działań posiada różne potrzeby. Boty sprawdzą się bardzo dobrze nie tylko w obsłudze klienta, mogą również przejąć działania marketingowe oraz pomóc klientowi w przejściu całej ścieżki zakupu produktu. Chatbot to program komputerowy, którego zadaniem jest prowadzenie dialogu z użytkownikiem.
Możemy tu spotkać Boty, które posiadają sztuczną inteligencję, co pozwala im na uczenie się sposobów reagowania/odpowiedzi na przesyłane przez użytkowników pytania i problemy. Mniej zaawansowane Chatboty udzielają odpowiedzi zdefiniowanych wcześniej przez programistów. Boty realizują się tam, gdzie odbiorca oczekuje szybkiej, konkretnej odpowiedzi. W tym celu wirtualnego asystenta można wdrożyć na stronę internetową przez komunikator np. Facebook Messenger, live chat, pod adresem e-mail czy nr telefonu.
Lista możliwości zastosowań Chatbota jest długa. Najczęściej wykorzystuje się je do udzielania klientom odpowiedzi dotyczących kwestii:
- informacji o statusie przesyłki
- zgłaszaniu reklamacji
- informacji o produkcie oraz pomoc w jego wyborze
- rezerwacji biletów
- kupowanie produktów lub usług w oknie rozmowy
- udzielania odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ)
- generowanie leadów sprzedażowych
- zbieranie informacji od klienta potrzebnych do zawarcia umowy, czy wykonania usługi
- konkursy, przyjmowanie zgłoszeń
- lokalizowanie miejsc
źródło: https://www.mysocialseller.com/
Coraz częściej firmę będą wdrażać i udoskonalać Boty również dlatego, aby podążać za panującymi trendami. Chatboty bowiem pozwalają użytkownikom na kontakt z firmą 24 godz. na dobę korzystając z ulubionego kanału komunikacji. Możliwość takiej formy kontaktu jest bardzo ważna szczególnie dla młodego pokolenia. Zastosowanie wirtualnego asystenta pozwala na liczne oszczędności. Pozwala zredukować obsługę klienta nawet 30 proc., redukując potrzebę niejednokrotnego odpowiadania na wielokrotnie zadawane pytania. Dzięki jego pomocy, wielu zaangażowanych w bezpośredni kontakt z klientem pracowników można kierować do innych zajęć. Kolejnym dużym plusem przemawiającym na korzyść Botów jest możliwość wykorzystania ich do zbierania danych na temat konsumenta oraz budowania bazy danych. Przykładowo można stworzyć takiego Chatbota, który rejestrując dane na temat klienta, jego preferencji zakupowych, wcześniejszych wyborów będzie mógł zaprezentować jemu indywidualną, spersonalizowaną ofertę.
Nic dziwnego, że przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na zastosowanie Bota w swoim biznesie. Innowacje technologiczne są często wybierane, przez młode, szybko rozwijające się firmy. Chęć rozwoju i świeże patrzenie na rozwój firmy pozwala na łatwe dostosowywanie się do panujących trendów. Popularność Botów z roku na rok będzie rosła, to nieuniknione, dlatego już dziś warto zastanowić się nad zainwestowaniem w nowoczesne technologie, które pozwolą udoskonalić działanie biznesu.
