Co jest istotne przy wynajęciu przestrzeni biurowej?
Gdy zaczyna się wykonywać pierwsze kroki na drodze do wynajęcia biura, może się wydawać, że jest to zadanie niezwykle proste. Podaż przestrzeni biurowej jest ogromna, a to powoduje, że bez trudu można znaleźć coś dla siebie. Problem jednak w tym, że mało kto wie, czym powinna się cechować dobra przestrzeń biurowa. Nie problem jest wynająć cokolwiek, problemem jest wynajęcie takiego biura, które będzie nie tylko ekonomicznie uzasadnione, lecz przede wszystkim będzie efektywne. Na co zatem powinno się zwracać uwagę, gdy szuka się przestrzeni biurowej do wynajęcia?
Gdy zaczyna się wykonywać pierwsze kroki na drodze do wynajęcia biura, może się wydawać, że jest to zadanie niezwykle proste. Podaż przestrzeni biurowej jest ogromna, a to powoduje, że bez trudu można znaleźć coś dla siebie. Problem jednak w tym, że mało kto wie, czym powinna się cechować dobra przestrzeń biurowa. Nie problem jest wynająć cokolwiek, problemem jest wynajęcie takiego biura, które będzie nie tylko ekonomicznie uzasadnione, lecz przede wszystkim będzie efektywne. Na co zatem powinno się zwracać uwagę, gdy szuka się przestrzeni biurowej do wynajęcia?
Lokalizacja biura – Warszawa najlepsza
Pierwszą rzeczą, na którą powinno się zwracać uwagę podczas przeglądania ofert wynajmu i analizując rodzaje powierzchni biurowych, to lokalizacja. Wiele osób uważa, że może pogodzić się z tym, że biuro będzie się znajdowało w mniej atrakcyjnym rejonie miasta, ponieważ z uwagi na niską cenę, będą w stanie przełknąć przykładowo gorsze warunki dojazdu. Nie można jednak zapominać o tym, że aspekt lokalizacji przestrzeni biurowej istotny jest nie tylko z punktu widzenia właściciela i pracownika biura, lecz również jego klienta. A to powoduje, że należy dołożyć wszelkich starań, aby była to lokalizacja możliwie najbardziej atrakcyjna. Bardzo atrakcyjne biura można np. wynająć na terenie całej Warszawy, w takich dzielnicach jak Mokotów czy Wola jest wiele przestrzeni gotowych przyjąć nowych najemców biur. Oferty biur do wynajęcia na terenie Warszawy można wyszukać na stronie firmy Axiimmo – specjaliści od biur do wynajęcia w Warszawie.
Liczy się tu nie tylko dobry dojazd, czyli odpowiedniej przepustowości ciągi komunikacyjne, lecz również dostępne miejsca parkingowe, oraz oczywiście stopień bezpieczeństwa dzielnicy. Dodatkowo ważnym aspektem jest fakt, czy dana lokalizacja zapewnia odpowiednio zaciszną atmosferę, czy też znajduje się w centrum zatłoczonego miasta. Nie bez znaczenia jest również prezencja samej okolicy oraz budynku, co wpływa na prestiż i dobre wrażenie przed potencjalnymi klientami. Z punktu widzenia właściciela można też wziąć pod uwagę samą odległość biura od miejsca zamieszkania, co może okazać się po prostu bardzo wygodne w czasie niezwykle wytężonej pracy.
Dobieramy metraż biura
Jeśli już mamy na horyzoncie biuro, które pasuje nam pod każdym względem w kwestii lokalizacji, można następnie przejść do dokonania oceny jego wnętrza. W tym aspekcie najważniejszym czynnikiem jest rzecz jasna sam metraż biura. Nie można bowiem pozwolić sobie na to, żeby wynajmować przestrzeń biurową zbyt dużą względem posiadanych potrzeb, ponieważ będzie to po prostu mało ekonomiczne. Bez większego sensu jest również sytuacja, gdy wynajmuje się nowe biuro, organizuje przeprowadzkę, zmiany adresów i szeroko zakrojoną akcje informowania klientów o zmianie lokalizacji, a finalnie okazuje się, że nadal jest to miejsce zbyt ciasne.
Sam metraż to jednak nie wszystko, o co trzeba zadbać w związku z wnętrzem biura. Tak samo ważne jest np. to, jakiego rodzaju wyposażenie znajduje się w biurze, oraz w jaki sposób jest zaaranżowane. Z reguły powinno się bowiem unikać przeprowadzania kosztownego remontu przestrzeni biurowej i doposażania jej w potrzebne do codziennej pracy wyposażenie. Zdecydowanie lepiej wynająć biuro kompletne, które będzie już wyposażone we wszystko to, co może się okazać niezbędne do jego pracy. Oszczędza się tu nie tylko na zakupie, lecz również na transporcie danych elementów w przypadku podjęcia decyzji o kolejnej przeprowadzce.
W przypadku, jeśli zajdzie potrzeba dokonania niewielkich zmian i przeróbek aranżacyjnych przestrzeni biurowej, trzeba mieć na uwadze to, czy aby na pewno właściciel dopuszcza taką możliwość. Często bowiem w takich przestrzeniach biurowych brakuje specjalnego miejsca relaksu dla pracowników, czy też odpowiednio dobrze wyposażonych pomieszczeń socjalnych.
Kwestie formalne
Ostatnią sprawą, na którą koniecznie trzeba zwrócić uwagę podczas szukania przestrzeni biurowej do wynajęcia, są sprawy formalne związane z umową wynajmu. Często bowiem dochodzi do sytuacji, gdy, choć biuro jest w świetnej lokalizacji, jest dobrze wyposażone, a właściciel nie ma większego problem z tym, aby przeprowadzać w biurze zmiany przez wynajmującego, to jednak sposób wynajmu, czy też rozliczania się, jest mocno kontrowersyjny i niepasujący wynajmującemu. Warto więc sporządzić taką umowę, która będzie pozbawiona podobnych nieścisłości, czy też będzie bardzo precyzyjnie określała zakres płatności za wynajem, media, czy też inne opłaty. Bardzo ważne jest również określenie zakresu ubezpieczenia i formy jego opłacania. Czy będzie go ponosił właściciel, czy też osobno wynajmujący, czy też może będzie wliczony w łączną kwotę wynajmu.
Jak więc widać, wynajęcie przestrzeni biurowej, choć wydaje się proste, wymaga naprawdę sporo pracy i upewnienia się w niezwykle szerokim zakresie czynników. Warto o to zadbać, ponieważ wpływać to będzie w ogromnym stopniu na jakość i efektywność prowadzonej firmy.