O współpracy klienta z internetowymi agencjami marketingu

współpraca klienta z agencjami marketingu

Internet jest dość specyficznym tworem – do tego chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Zmienił w życiu człowieka przede wszystkim stopień dostępności do wiedzy i informacji. W Internecie wszystko dzieje się niemal w czasie rzeczywistym. O wydarzeniach z drugiego końca świata możemy dowiadywać się niekiedy z kilkusekundowym opóźnieniem. Relacje na żywo, możliwość dodawania treści przez każdego w mediach społecznościowych – to sprawia, że w sieci nie zginie nic.

Ma to swoje minusy, ponieważ pozostanie w niej nawet najmniejszy błąd, jaki popełnisz, działając ze swoją firmą w Internecie. Tu właśnie dochodzimy do głównego tematu rozważań – specyfiki współpracy klientów z agencjami interaktywnymi, internetowymi i wszystkimi innymi firmami, które niejako pośredniczą między przedsiębiorcą, a jego targetem. Skoro sam Internet jest czymś specyficznym, to i forma działania w nim, promocji, reklamy, a co za tym idzie, kontaktów biznesowych z podmiotami, które je tworzą, również musi być czymś specyficznym.

Bądź gotowy na zmiany

Internet nie jest medium stałym pod względem obowiązujących w nim zasad. Rozwija się bardzo szybko, wraz z technologią, dzięki której możemy z niego korzystać. Starczy spojrzeć na to, jak wyglądała reklama w Internecie przez, tak naprawdę nieco ponad dwadzieścia lat jego komercyjnego istnienia.

Sieć w niczym nie przypomina już tej sprzed dwóch dekad. Będąc przyzwyczajonym do tradycyjnych mediów, jak do radia, gdzie reklama zawsze będzie słowem mówionym, możesz zderzyć się ze ścianą. Bardzo twardą ścianą. Wyniki Twoich kampanii, czy reklam będziesz na niektórych etapach poznawać niemal od razu.

Rozwój sytuacji może wymagać Twojej interwencji, nie wszystko zrobi za Ciebie firma zewnętrzna. Dostęp do pewnych danych, które posiadasz tylko Ty jako właściciel firmy, czy konieczność dokonania zmian lub akceptacji nowych treści sprawiają, że gdy zareagujesz po zbyt długim czasie, może być już za późno, a proponowane rozwiązania będą już dawno nieaktualne.

W tej sferze nie działa to tak, że zlecasz coś i ma to wyglądać właśnie tak, jak sobie zażyczysz. Musisz być świadomy tego, że wchodząc z działalnością do Internetu, to Ty musisz dostosować się do obowiązującej w nim rzeczywistości, nie ona do Ciebie.

Jeśli nie wykażesz się elastycznością, gotowością do działań, także takich, które możesz początkowo nie do końca rozumieć, a także otwartością na poznanie i zrozumienie, prawdopodobnie nowych dla Ciebie tematów, to zarówno Tobie, jak i obsługującej Cię firmie nie będzie się pracować łatwo.

Zwracasz się do fachowców – zaufaj im

Gdy idziesz do serwisu sprzętu elektronicznego, aby tam naprawiono Ci lodówkę bądź komputer, to po prostu zostawiasz tam urządzenie i pozwalasz działać specjalistom. W razie potrzeby kontaktujecie się ze sobą, lecz nie sugerujesz im przecież, że coś zrobiłbyś inaczej, lepiej. Zakładasz, że ludzie, jacy pracują przy Twoim urządzeniu, znają się i wiedzą, co robią. W kontaktach z firmami obsługującymi lub tworzącymi Twoją stronę bądź kampanię w Internecie nie powinieneś wychodzić z innego założenia.

Powinieneś współpracować, nie przeszkadzać, a współpraca nie oznacza blokowania jakichś działań, tylko dlatego, że ich nie rozumiesz lub nie chcesz zrozumieć. Obrazując sprawę przykładem, gdy pozycjonujesz swoją stronę, to nawet użycie pojedynczych słów i zwrotów na niej może mieć znaczenie. Gdy osoba, której powierzasz pracę nad jakimkolwiek aspektem Twojego działania w sieci, sugeruje Ci zmianę lud dokonanie czegoś, to zapewne jest tego konkretny, uzasadniony powód.

Jeśli go nie rozumiesz, spytaj. Nie odrzucaj propozycji grafików, copywriterów, programistów, czy marketingowców internetowych tylko dlatego, że wydają Ci się one pozbawione sensu. Osoby te są takimi samymi specjalistami jak murarz, czy spawacz.

Jeśli nie budujesz swojego domu samodzielnie i zlecasz zrobienie tego komu innemu, to dlaczego próbujesz budować samodzielnie swoją stronę internetową, gdy również zleciłeś wykonanie tego innym osobom.

To, co narzuca się więc na myśl przede wszystkim to obustronna współpraca. Agencja reklamowa lub interaktywna nie ma za zadanie służyć Ci, lecz zapewnić Ci określone rezultaty, których osiągnięcie będzie wymagać czegoś również od Ciebie. Nie warto też trzymać się starych przyzwyczajeń, związanych z tym, co Twoja firma przeszła dotychczas.

Jeśli Internet będzie dla Twojego przedsiębiorstwa czymś nowym, to pozwól, by agencja, której zaufałeś, wprowadziła Cię do niego tak, byś dobrze zrozumiał to, czego wymagają od Ciebie sami klienci, korzystający z sieci jako głównej platformy zakupowej oraz usługowej.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

10 komentarze - O współpracy klienta z internetowymi agencjami marketingu

  1. Mariusz pisze:

    Warto również wybrać agencję która jest już doświadczona na rynku. Taką która zna wszystkie strategie. Np ciężko byłoby mi zaufać agencji , która dopiero zaczyna swoją działalność.

    1. Marek pisze:

      Mariusz, każdy kiedyś od 0 zaczynał. Tak jak nasza firma 🙂 To prawda, że klienci wolą doświadczone firmy, ale czasami młodsza firma zrobi więcej pracy i w niższej cenie.

      Trzeba po prostu wiedzieć – jak wybrać dobrą agencję 🙂

      https://pracabezszefa.pl/jak-wybrac-dobra-agencje-seo-poradnik

  2. Adam pisze:

    Uważam, że obecnie warto współpracować z takimi agencjami, często znają strategie, które pozwalają na wybicie się naszego produktu. Warto jednak poczytać opinie, komentarze i wybrać kogoś sprawdzonego.

    1. Marek pisze:

      Adam dokładnie tak – przedsiębiorca powinien zająć się rozwojem biznesu niż sprawami związanymi z marketingiem – które wymagają specjalistycznej wiedzy oraz bycia ciągle „na czasie” z nowinkami.

      Za kilka lat może być prawdziwa rewolucja w branży e-commerce i trzeba się odpowiednio przygotować – także pod kątem marketingowym.

  3. mariusz pisze:

    Ciekawe ciekawe 🙂

  4. Fuse pisze:

    Moim zdaniem warto spróbować takiego rozwiązania, może akurat uda się i przyniesie wiele pozytywnych skutków dla naszej firmy. Takich agencji na rynku teraz jest multum.

  5. Pawel pisze:

    Swego czasu pracowałem w agencji marketingowej. Często było tak, że klient, który nie miał pojęcia o content marketingu próbował nas uczyć co i jak robić. Ciężko współpracuje się z takimi osobami. Na szczęście rozliczaliśmy się za efekty, a nie za „czas”, więc za każdym razem byliśmy w stanie udowodnić klientowi, że się myli i własnymi sposobami wchodziliśmy na TOP 1-3 na jego frazy.

  6. Plansys pisze:

    O właśnie, takiego artykułu mi brakowało. Działania w internecie są obecnie niezwykle ważne, dobrze rozegrane przynoszą ogromny zysk.

  7. Kuba pisze:

    Sporo wyjaśnione. Zyski można znacząco powiększyć dzięki internetowi. Dzisiaj strona internetowa jest obowiązkowa dla każdej firmy. To tam jest najwięcej potencjalnych klientów. Mądry wpis. 🙂

  8. icube.pl pisze:

    Zgodzę się, że podstawą efektywnej współpracy jest zaufanie. Natomiast z punktu widzenia klienta nie ma się co dziwić, że chce bacznie patrzeć agencji na ręce, bo w końcu inwestuje swoje środki. To agencja powinna przejrzystością i skutecznością swoich działań utwierdzać w przekonaniu Klienta, że współpraca idzie w dobrym kierunku. Dlatego Klienci powinni poświęcić trochę czasu, aby wybrać dobrą i sprawdzoną agencję interaktywną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *