Kiedy strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem SEO?

seo

Pozycjonowanie jest uznawane za jeden z najlepszych sposobów osiągnięcia sukcesu w Internecie, a co za tym idzie – w biznesie. Jednak chcąc znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google, konieczne jest dostosowanie posiadanej strony internetowej z jednej strony do wytycznych wyszukiwarki, a z drugiej – do potrzeb użytkowników.

Sprawdźmy więc – w oparciu o ocenę specjalistów z agencji SEO (mateusz-kozlowski.pl) – czym powinna charakteryzować się strona internetowa, by jej właściciel mógł liczyć na uzyskanie wysokich pozycji w Google.

Perfekcyjne działanie techniczne

Aby w ogóle myśleć o SEO i zwiększaniu rankingu strony, niezbędne jest zadbanie o jej wszystkie aspekty techniczne, dzięki którym będzie działać prawidłowo. Mowa tutaj o braku jakichkolwiek błędów na stronie, szybkim wczytywaniu się witryny i jej podstron, a także wersji mobilnej strony – wszak większość z nas do przeglądania Internetu wykorzystuje dzisiaj telefony komórkowe oraz tablety.

Niezwykle istotna jest szybkość ładowania strony – ma ona wpływ na SEO zarówno dlatego, że dzięki odpowiedniej prędkości użytkownicy szybko odnajdą potrzebne informacje, a z drugiej – roboty Google będą szybciej poruszały się w witrynie, a co za tym idzie, strona zostanie szybciej zaindeksowana. Aby sprawdzić szybkość ładowania się strony i to, co należy poprawić, by zyskać lepszą prędkość, warto skorzystać z narzędzia PageSpeed Insights.

Jeżeli chodzi o responsywność strony – uzyskanie tego efektu nie jest trudne, ponieważ coraz więcej szablonów dostosowanych jest do smartfonów oraz tabletów, dzięki czemu w wielu przypadkach można zadbać o to samodzielnie.

Właściwa nawigacja na stronie, przejrzystość i architektura informacji

Strona internetowa zoptymalizowana pod pozycjonowanie, powinna być jasna, czytelna i prosta w nawigacji – zarówno dla użytkowników, jak również robotów Google. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ właściwie zaprojektowane menu, a także dobra architektura informacji pozwalają użytkownikom poczuć się na stronie dobrze i znaleźć to, czego potrzebują. Spełnisz w ten sposób bardzo ważny warunek stawiany przez Google, jakim jest użyteczność witryny.

Treści i słowa kluczowe

Jak wiadomo, w SEO istotne są wyrażenia kluczowe, które muszą znaleźć się w witrynie w odpowiednich ilościach. Do ich umieszczenia najlepsze będą wysokiej jakości treści, które nie tylko posłużą za miejsce do umieszczenia słów kluczowych, ale również uczynią stronę profesjonalną i spowodują, że będzie ona autorytetem w swojej dziedzinie.

Treść to zarówno specjalistyczne, odpowiednie pod kątem merytorycznym i technicznym teksty, jak również różnego rodzaju zdjęcia, filmy, infografiki oraz wszystko to, co uczyni stronę atrakcyjniejszą wizualnie i przyjemniejszą w użytkowaniu. Warto pamiętać, że umieszczanie słów kluczowych oraz ich synonimów powinno być w pełni naturalne – na to Google również zwraca uwagę. Co więcej – słowa kluczowe powinny znajdować się też w nagłówkach czy znacznikach title.

Unikalność treści

Jest to bezpośrednio powiązane z punktem trzecim – wszystkie teksty muszą być unikalne, ponieważ ma to ogromny wpływ na pozycjonowanie. Nie ma więc mowy o kopiowaniu tekstów czy też używaniu takich samych akapitów na stronie internetowej oraz stronie na Facebooku – może to znacznie skomplikować działania SEO.

Zobacz wideo poradnik

Jak wygrać wojnę z duplicate content? Poradnik SEO

Struktura strony i linkowanie wewnętrzne

Każda strona internetowa, niezależnie od tego czy jest jedynie wizytówką, czy też sklepem online, posiada kilka lub więcej podstron, które powinny być odpowiednio powiązane. Tworzenie odnośników do podstron na stronie, odpowiednie ustawienie kategorii (od najogólniejszych do najbardziej szczegółowych) ma ogromne znaczenie zarówno dla Google, jak i użytkowników – pozwala łatwiej poruszać się po stronie i czyni ją dużo bardziej użyteczną dla potencjalnego klienta.

To najważniejsze aspekty, o jakie trzeba zadbać – dzięki temu zyskasz szanse na szybsze i skuteczniejsze pozycjonowanie swojej strony internetowej.

Kiedy strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem SEO?
5 (100%) 1 vote

pozycjonowanie stron w projekt marketing

4 komentarze - Kiedy strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem SEO?

  1. Klinikafinansowa.pl napisał(a):

    Super wpis. Zgadzam się w 100 procentach. Pozdrawiam

  2. Maria napisał(a):

    Lista rzeczy, na które warto zwrócić uwagę

  3. Maria napisał(a):

    Dobry wpis dla początkujących 🙂 Dzięki

  4. Artur napisał(a):

    Czasami mam wrażenie, że nie które strony internetowe nie miały nigdy styczności z działem SEO tak fatalnie wyglądają. Świetny poradnik dla początkujących 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger