Strategia marketingowa, czyli od czego zaczyna profesjonalna agencja reklamowa
Chcesz wiedzieć, za co płacisz i czemu wybrana przez Ciebie agencja wykonuje niektóre czynności, których sensu nie dostrzegasz? Przykładem często niezrozumiałych działań dla klientów, jest tworzenie strategii marketingowej. Sprawdźmy zatem, dlaczego jest ona budowana i czemu w ogóle powstaje. Poznaj narzędzia, które wykorzystuje agencja reklamowa. Kraków to przykładowo region, w którym czeka na Ciebie firma Promoagency.pl. Zobacz, co mogą Ci oni zaoferować.
Co to jest strategia marketingowa?
Strategia marketingowa to nic innego jak projekt przedstawiający w formie tekstowej i wizualnej plan działania kampanii, poszczególne kroki, cele i sposoby realizacji. Następnie dochodzimy do momentu, w którym określamy również najważniejsze informacje (o których opowiemy nieco później).
Celem tworzenia strategii jest określenie realnego celu, do którego będziemy dążyć konkretnymi działaniami. Zyskasz też narzędzie umożliwiające monitoring efektów – co z kolei pozwoli ocenić, czy na przestrzeni 3-6 miesięcy pracy podążamy we właściwą stronę.
Co powinna zawierać profesjonalnie przygotowana strategia marketingowa
Na liście najistotniejszych elementów, które muszą znaleźć się w strategii marketingowej, zaliczyć możemy m.in.:
- cel kampanii (np. sprzedażowy lub wizerunkowy);
- czas, który planujemy poświęcić na prowadzenie kampanii;
- narzędzia, z których będą korzyści specjaliści;
- opis poszczególnych etapów;
- profile odbiorców;
- sposób i rodzaj contentu wykorzystywanego przy promocji;
- metoda dystrybucji treści.
Można powiedzieć, że powyższa lista to definitywna podstawa. Niemniej jednak nie warto zamykać się na te podpunkty. Im bardziej zaawansowana i rozbudowana strategia, tym lepiej.
Jakich informacji potrzebują specjaliści?
Jeśli agencja reklamowa co chwilę kontaktuje się z Tobą w celu uzupełnienia briefu, nie oznacza to, że są oni niekompetentni. Po prostu podchodzą do tematu w sposób indywidualny i z należytą starannością – tak, by sama strategia i kampania były perfekcyjnie dopracowane pod każdym względem.
Już w trakcie pierwszej rozmowy z nowym klientem należy dokładnie opowiedzieć mu o produktach, usługach i firmie. Jeśli jest coś, co wyróżnia Cię na tle konkurencji, nie możesz o tym zapomnieć! To w końcu będzie jeden z głównych elementów, który zostanie wykorzystany do tego, by pokazać Twoją wyższość nad konkurencją.
Co daje strategia marketingowa, którą zrealizowała agencja reklamowa? Kraków i Promoagency.pl odpowiada
Po pierwsze, mówi ona o sposobie komunikacji, tonie wypowiedzi i rodzaju komunikatów. Z jej pomocą dostosowanie formy do odbiorców będzie dużo prostsze i przyniesie o wiele lepsze rezultaty. Po drugie, określa ona:
- cele (zarówno długo, jak i krótkoterminowe),
- szczegółowy plan działania,
- czas,
- budżet,
- sposób pomiaru wyników.
Wydaje nam się, że odpowiedzieliśmy na wiele pytań i niewiadomych. Mamy nadzieję, że aspekt strategii marketingowej nie będzie już niewiadomą, która będzie budzić obawy lub poczucie utraconych środków. Pamiętaj, że w razie ewentualnych wątpliwości, specjaliści z Promoagency.pl są do Twojej dyspozycji.
Materiał zewnętrzny