Standy reklamowe – co to jest?
Choć widział je chyba każdy, mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak one się nazywają oraz, że stanowią popularną formę reklamy zewnętrznej. Mowa o standach reklamowych. Ich zadaniem jest skuteczne wyeksponowanie pewnych produktów z katalogu oferowanego asortymentu firmy. Standy reklamowe – co to jest i jaka jest ich funkcja?
Standy reklamowe – definicja
Standy reklamowe – to nośniki reklamy zewnętrznej, które nie posiadają skodyfikowanego wyglądu czy wymiaru. Ogólnie mówiąc, są to stojaki reklamowe, które umożliwiają wyeksponowanie pewnych produktów, które np. znajdują się w promocji lub są specjalnością danego punktu. Dodatkowo, na standach znajduje się logo firmy, a często także informacja. Mogą one być umieszczane w różnych miejscach.
Przykładowa realizacja stanów reklamowych (źródło ikony wpisu): https://anyshape.pl/project/okam/
Naczelne zadanie stojaków reklamowych
Prymarnym zadaniem standów jest zwrócenie uwagi klienta, uwypuklenie pewnych produktów. Mają one przyciągać uwagę i nakłaniać do dokonania zakupu lub skorzystania z usługi. Standy reklamowe mogą być lokalizowane na zewnątrz budynku, np. przed wejściem do sklepu.
Wtedy ich zadaniem jest przede wszystkim zwracanie uwagi klienta na istnienie placówki handlowej. Stand, który wtapia się w codzienność i tłum, przykuwa uwagę, informuje, że obok znajduje się sklep, do którego warto zajść.
Oczywiście, ma on również na celu wyeksponować konkretne produkty. Mogą to być rzeczy, które zostały ujęte promocją i szczególnie warto po nie sięgnąć lub stanowią wizytówkę, specjalność danej firmy. Można je także lokalizować wewnątrz sklepu, np. w przejściach. Wtedy, ich zadaniem jest wyeksponowanie produktów z całej gamy pozostałego asortymentu.
Zastosowanie standów
Naturalnym zastosowaniem stojaków reklamowych jest ich wykorzystanie w sklepach i innych punktach handlowych. Jednak na tym się nie kończy ich funkcjonalność. Standy można zaobserwować na targach pracy, w muzeach, bibliotekach, urzędach, placówkach medycznych i w wielu innych miejscach.
Wykonanie standu
Profesjonalna agencja reklamowa, np AnyShape z Warszawy to producent standów z tzw. indywidualnym podejściem. Są one projektowane pod konkretną firmę, z uwzględnieniem docelowej grupy odbiorców oraz konkretnego zapotrzebowania.