Jak sprawić, by materiały POS były skuteczne?

Jak sprawić, by materiały POS były skuteczne?

Kupujący przetwarzają zaledwie jeden procent wszystkich informacji wizualnych w sklepie detalicznym, ale mimo tego rozsądne marki wydają miliony na materiały w punktach sprzedaży (POSM), które pomagają im wyróżnić się w sklepie. Z drugiej strony są również i te, które zbyt często pomijają fakt, że produkty przyciągają większość uwagi kupujących dopiero, wtedy gdy są w sklepie. Jak to zmienić i wykorzystać wartość wizualną produktu na korzyść brandu?

Poniższe odpowiedzi na kluczowe pytania w tym temacie z całą pewnością pomogą Twojemu produktowi zaspokoić potrzeby różnych typów kupujących.

Jaka jest nadrzędna rola materiałów pos w decyzjach zakupowych?

Konsumenci robią zakupy z myślą o podstawowych okazjach konsumpcyjnych. Niezbędne jest więc pomóc kupującym w wizualizacji tego, jak będą używać lub konsumować dany produkt przez opakowanie – a dobrze przemyślane materiały pos mają za zadanie w tym pomóc. Ich rola urosła do tej rangi, iż powstały nawet specjalne grupy fachowców, którzy podejmują się tego zadania – https://oexcursor.pl/oferta/dystrybucja-i-obsluga-posm/ jest tego doskonałym przykładem.

Czym różni się komunikacja posm w przypadku różnych grup klientów?

Opakowanie musi również pełnić podwójną rolę, zaspokajając zarówno potrzeby zarówno tych wstępnie zdecydowanych, jak i niezdecydowanych kupujących. Dla zdecydowanych kupujących opakowanie przede wszystkim ułatwia nawigację i sprawia, że produkty są widoczne na pierwszy rzut oka. Wskazówki wizualne wyzwalają wspomnienia marki i aktywują istniejące połączenia w umyśle kupującego. Jeśli chodzi o drugą grupę – materiały posm musi pełnić rolę bodźca. Tutaj opakowanie działa niczym platforma sprzedażowa, która komunikuje przekonujące zalety produktu. Oznacza to, że opakowanie musi koncentrować się na korzyściach, aby zmotywować ich do zakupu.

Na co zwrócić uwagę rozważając wybór materiałów posm dla produktów?

Ludzie rozpoznają i reagują na bardzo proste wskazówki wizualne, które opierają się na kolorze i kształcie – każdy skuteczny point of sale musi to uwzględniać. Prosty i możliwy do powielania schemat kształtów i kolorów winien wyróżniać się dla każdej marki. Obranie konkretnego schematu komunikacji marki z klientem w tym aspekcie ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia rozpoznawalności opakowania. Choć dla laika może być to skomplikowane, istnieją liczne narzędzia wsparcia sprzedaży dzięki którym staje się to wykonalne. Warto je poznać i wykorzystać dla sukcesu swojego brandu.

Materiał zewnętrzny

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kontakt przez Facebook Messenger