Scenografia eventowa – jak zachwycić odbiorców?
Jednym z głównych zajęć prestiżowych agencji eventowych w Polsce jest dbanie o scenografię imprez urządzanych przez ich kontrahentów. Zajmują się całą oprawą kreatywną eventu, poczynając od dekoracji, poprzez oświetlenie, aż do elementów zaskakujących nawet samych zleceniodawców.
Organizując duże wydarzenie, należy brać pod uwagę wszystkie prośby, życzenia i wytyczne klientów, a także służyć radą i kreatywnym doradztwem. Agencje powinny zacząć od przeprowadzenia szczegółowego wywiadu z kupującym.
Wysłuchując jego wizji i wymagań na temat tego jak ma wyglądać impreza, co jest dla niego istotne, w jaką grupę ma celować wydarzenie. Powinna także zbierać dane na temat gości – ich liczby, wieku, grupy społecznej, a nawet zainteresowań. To ważne, żeby zorganizować event o takim profilu, żeby maksymalnie trafić w gusta odbiorców.
Kolejną kwestią, którą należy się zająć jest zdobycie wszystkich niezbędnych pozwoleń na organizację imprezy, zorientowanie się w wytycznych i zasadach dotyczących wydarzeń masowych w danym miejscu. Lokalizacja wybierana jest zwykle przez zleceniodawcę, jeśli jednak zdarza się, że nie ma on sprecyzowanych oczekiwań dotyczących tej kwestii, agencja samodzielnie wybiera jak najlepsze i jak najlepiej dopasowane miejsce.
W takim wypadku trzeba wziąć pod uwagę takie kwestie jak położenie geograficzne, sąsiedztwo hoteli, restauracji, czy punktów atrakcyjnych turystycznie.
Zdajemy sobie również sprawę z faktu, że organizacja dokumentów i wszelkich niezbędnych, obowiązkowych formularzy czy podpisów jest jedną z tych rzeczy, które przerażają najbardziej potencjalnych organizatorów w tego typu przedsięwzięciach. Właśnie dlatego firmy eventowe chwalące się dobrą opinią oferują swoją profesjonalną pomoc w tym zakresie.
Kiedy firma eventowa dostanie zielone światło w kwestiach prawnych, a klient przedstawi wszystkie swoje oczekiwania, agencja przystępuje do przygotowania szczegółowej scenografii eventowej. Sztab wyspecjalizowanych i doświadczonych ludzi planuje najdrobniejsze elementy, tak, żeby efekt ostateczny był piorunujący. Specjaliści planują każdy aspekt, rozpoczynając od najmniejszych, subtelnych szczegółów dekoracyjnych, a kończąc na oszałamiających efektach specjalnych.
Żeby cała oprawa dźwiękowa i wizualna eventu zrobiła niezapomniane wrażenie, warto pomyśleć o wyborze światowej klasy artysty lub konferansjera, z którymi takie firmy eventowe współpracują. Ludzie o nieograniczonej wyobraźni i kreatywności popartej ogromnym doświadczeniem, potrafią stworzyć zapierające dech w piersiach wydarzenie, mając do dyspozycji najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.
Agencja zawsze musi brać pod uwagę wszelkie wskazówki i życzenia swojego klienta dotyczące wyglądu i przebiegu imprezy. Powinna odpowiednio doradzić w kwestii doboru najlepiej dostosowanego sprzętu do danej sytuacji i miejsca. Powinna zagwarantować wsparcie nie tylko jeśli chodzi o stronę techniczną, ale również logistyczną oraz zająć się szczegółowym zaplanowaniem wszystkiego od A do Z.