W jakie formy reklamy zewnętrznej sklepu warto zainwestować?

„Reklama dźwignią handlu” głosi stare, znane wszystkim porzekadło. Trudno się z nim nie zgodzić. Działania marketingowe napędzają zainteresowanie klientów, ale także potrafią przekonywać do skorzystania z oferty.
Klucz do sukcesu tkwi jednak w odpowiednim doborze techniki reklamowej, do specyfiki firmy, jej oferowanych usług/produktów oraz grupy odbiorców. Zewnętrzna reklama sprawdza się idealnie niemal w każdej branży. Jednak, inny nośnik wykorzysta reklama zewnętrzna sklepu, a inny np. firmy transportowej. Jak promować sklep?
Propozycja dla każdego typu sklepu
Sklepy będą bazowały na innej reklamie zewnętrznej niż innego rodzaju podmioty gospodarcze. Różnice w doborze odpowiedniego nośnika będą widoczne także między poszczególnymi rodzajami sklepów. Istotny jest tu zarówno ich rozmiar, jak i branża, czy typ odbiorców.
Jednak do wszystkich punktów handlowych będzie pasowała reklama zewnętrzna, wyodrębniająca dany sklep, eksponująca jego nazwę w obrębie samego punktu.
W tym celu warto postawić na:
- szyld
- kolorowe neony
- litery przestrzenne 3D.
Szyld pasuje swoim charakterem niemal do każdego rodzaju sklepu. Szczególnie dobrze sprawdzi się w punkcie niemasowym, który wyróżnia się tematycznie, jest ściśle branżowy, np. w przypadku księgarni, sklepu z kosmetykami do kąpieli, płytami muzycznymi czy rowerami.
Ma on charakter artystyczny i estetyczny, dlatego dobrze złączy się z punktem handlowym, który specjalizuje się w swojej dziedzinie, nadadzą mu prestiżu i poczucia profesjonalizmu.
Kolorowe neony mają na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi klienta, sprawienie, że sklep rzuci się w jego oczy. Bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku punktów spożywczych, przemysłowych, sklepów nocnych z alkoholem, czyli sklepów, które oferują masowy asortyment.
Litery przestrzenne 3D to z kolei reklama zewnętrzna o charakterze nie tylko estetycznym, ale także i eleganckim, znacznie zwiększającym prestiż danego punktu. Idealnie nadają się dla sklepów, których towar stanowi profesjonalny, specjalistyczny asortyment, o charakterze handlu niemasowego, elitarnego i raczej nietaniego. To wspaniała forma reklamy dla sklepów z dobrym winem/whisky, sprzętem AGD, licencjonowanymi punktami sprzedaży np. kosiarek lub maszyn rolniczych, itp.
Sprzedaż masowa
Sklepy, których działalność ma charakter sprzedaży masowej (np. duże dyskonty odzieżowe, galerie handlowe, sklepy z urządzeniami elektrycznymi i AGD, hipermarkety itp.), powinny postawić na reklamę dopasowaną do charakteru sprzedaży.
Musi ona zatem być adresowana do odbiorcy masowego, szerokiego grona odbiorców. W tym celu warto postawić na nośniki lokowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, nośniki wielkie i czytelne, które każdy zauważy. Idealnie sprawdzą się billboardy, reklamy wielkoformatowe czy bardzo rzucające się w oczy infoscreeny zapewniające piękną jakość obrazu. Dobrym pomysłem jest reklamowanie atrakcyjnych przecen, które zawsze przyciągają odbiorców.
Sprzedaż detaliczna
Sklepy, które adresują swoją ofertę do zawężonego grona odbiorców, np. księgarnie z podręcznikami, mogą postawić na ruchomą reklamę. Idealnie sprawdzi się tzw. mobile, czyli platforma reklamowa na kołach, którą niczym przyczepę ciągnie samochód. Pojazd powinien jeździć w miejscach, gdzie przebywają potencjalni odbiorcy, np. w pobliżu szkół czy uczelni.
Każda działalność reklamowa powinna być dopasowana do profilu działalności i charakteru grupy docelowej odbiorców. Nośników reklamy zewnętrznej jest naprawdę wiele. Najlepszym posunięciem jest omówienie strategii działania z producentem reklamy świetlnej AnyShape – specjalistami od reklamy outdoorowej, którzy dobiorą najbardziej skuteczną technikę promowania marki.
