Co to jest reklama zewnętrzna?
Jej największym atutem jest fakt, że dociera do olbrzymiej ilości odbiorców, bez względu na ich płeć, wykonywany zawód czy wiek. Mowa o reklamie zewnętrznej, która niejedno ma imię i funkcjonuje na rynku marketingu od lat. Sprawdźmy, co jest reklama zewnętrzna i jakie są jej nośniki.
Reklama zewnętrzna – definicja
Na wstępie warto zaznaczyć, że reklama zewnętrzna nie stanowi jednego konkretnego zjawiska. Może ona mieć wielorakie formy i być wykorzystywana chyba w każdej branży. Definicja reklamy zewnętrznej mówi, że jest to treść marketingowa, która umieszczana (wysyła komunikat) jest poza domem konsumenta, w miejscu publicznym.
Może to być zarówno wnętrze budynku, np. miejsca użyteczności publicznej czy w galerii handlowej, jak i po prostu ulica czy nawet pole poza miastem. To, co jest istotne dla reklamy zewnętrznej, to fakt, że może ona występować na różnych nośnikach.
Nośniki reklamy zewnętrznej
Reklama zewnętrzna może występować pod postacią rozmaitych nośników. Jednym z najbardziej popularnych są billboardy, które umożliwiają umieszczenie treści marketingowej na dużej wysokości, co sprawia, że jest ona bardzo widoczna. Często stosuje się przedmioty związane z branżą danej firmy.
Dla przykładu, w przypadku warsztatu motoryzacyjnego, może to być karoseria samochodu z logo firmy, która umieszczona zostaje na podeście, coś a’la pomnik.
Tablice ogłoszeniowe, plakaty, ulotki to również forma reklamy zewnętrznej.
W ostatnich latach, pojawiły się bardzo skuteczne nośniki multimedialne. Można do nich zaliczyć zarówno kolorowe ekrany znajdujące się np. na ścianie bloku, emitujące treść reklamową, przypominające nieco telewizory, jak i monitory montowane w autobusach czy windach.
Reklamą zewnętrzną są też napisy umieszczane np. na siatkach budowlanych, które odgradzają przestrzeń remontową. Można do niej zaliczyć także darmowe gadżety z logo firmy, które rozdawane są np. na konferencjach: notatniki, torby na zakupy itp.
Można zatem powiedzieć, że nośnik treści reklamowej zewnętrznej może być zarówno mobilny, jak i stacjonarny.
Źródło:
Producent reklamy zewnętrznej, wizualnej i świetlnej – AnyShape
Strona www: https://anyshape.pl/
Adres: ul. Rolnicza 338A, 05-092 Dziekanów Polski, Łomianki, Warszawa
NIP: 5272040855
REGON: 016085308
telefon: +48 696 777 222
email: biuro@anyshape.pl
Data rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej: 2005-11-15