Produkcja wideo – jak nie dać się pominąć?

Era Internetu przyzwyczaiła ludzi do szybkiej konsumpcji i znacznie skróciła cierpliwość przeciętnego odbiorcy różnych treści. Oznacza to, że publikując film w Internecie, masz niewiele czasu na przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi widza. Jest to szczególnie ważne w przypadku pomijalnych reklam, które mają zaledwie kilka lub kilkanaście sekund na przekonanie odbiorcy do obejrzenia przekazu. Sprawdź, jak przyciągnąć uwagę i nie dać się pominąć, produkując treści wideo!
Dobre treści wideo – co jest najważniejsze?
Treści wideo publikowane w Internecie mają wiele zalet. Oferują szerokie możliwości wykorzystania, mogą przedstawiać dowolną treść i mieć w zasadzie dowolną długość. Dzięki temu pozwalają na przekazanie wszystkich informacji, na których Ci zależy. Również forma filmu może być w zasadzie dowolna. Co więcej, to właśnie oryginalne i kreatywne treści działają najlepiej. Jeśli przygotujesz naprawdę dobry film i będziesz mieć odrobinę szczęścia, może on stać się tzw. viralem, czyli wirusowo rozprzestrzeniającą się treścią, która w krótkim czasie trafi do dużej liczby osób, a następnie zacznie żyć własnym życiem.
Na tym jednak polega cała trudność w tworzeniu interesujących treści wideo. Nie każdy jest kreatywny i pomysłowy. Nie każdy potrafi wczuć się w potrzeby widza i zrozumieć, jakiego rodzaju przekazu oczekuje czy też co go zainteresuje. Dlatego ogólnie rzecz biorąc, dobre produkcje wideo są tak rzadkie. Aby znaleźć się w elitarnej grupie tych, którym udało się zaistnieć w świadomości widzów, musisz się postarać!
Filmy, które przyciągają uwagę – jak to zrobić?
Istnieje kilka rzeczy, które są w stanie przyciągnąć uwagę widzów. Można to zrobić na przykład za pomocą:
- chwytliwego tytułu,
- ciekawej historii,
- oryginalnej formy,
- obecności znanej twarzy,
- humoru,
- wartościowych informacji.
Problem polega jednak na tym, że w Internecie bardzo liczy się czas. Często twórca ma zaledwie kilka sekund, by przekonać widza, że warto obejrzeć dany film. Dlatego to właśnie początek jest kluczowy. Dobrze zacząć „z przytupem”. Może to być intrygujące pytanie, żart, ciekawa informacja, kluczowe cechy prezentowanego produktu czy też korzyści, jakie odczuje jego użytkownik. Można również posłużyć się zabiegami wizualnymi – dynamicznym montażem, zachwycającymi obrazami, intensywnymi kolorami itp. Warto tworzyć materiały, które są zrozumiałe i intrygujące nawet bez dźwięku.
Trafny pomysł, perfekcyjna realizacja
Trafny, oryginalny i pasujący do danej grupy docelowej pomysł na film to połowa sukcesu. Drugą stanowi jednak perfekcyjna realizacja. Profesjonalna produkcja wideo to starannie opracowany scenariusz, zachwycające zdjęcia, wyraźny dźwięk i montaż pomagający w przyciągnięciu oraz zatrzymaniu uwagi widza. Pamiętaj o tym, by nie zmarnować potencjału, jaki może drzemać w Twoich pomysłach! Fachowa i rzetelna ekipa pomoże Ci zrealizować każdą wizję i zadba o to, by została idealnie przeniesiona na ekran. Dlatego na pewno warto zainwestować w usługi renomowanego realizatora treści wideo, jeśli chcesz, aby dobrze reprezentowały firmę i pomogły w realizacji jej celów biznesowych!
