Pozycjonowanie stron – czy warto? 18 razy tak, tak, tak…!

Prowadzenie własnego biznesu i sport zawodowy mają wiele ze sobą wspólnego. Każdy sportowiec chce zająć jak najwyższą pozycję w zawodach, najlepiej na którymś ze stopni podium. Podobnie jest w marketingu internetowym, który za główny cel stawia sobie zbudowanie pozycji danej strony na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania Google. Porównań biznesu w internecie z rozgrywkami sportowymi jest co niemiara. Drużyna piłkarska składa się z jedenastu graczy, a siedmiu pozostałych tworzy ławkę rezerwowych.

Wspólnymi siłami wszyscy piłkarze tworzą kadrę meczową, złożoną najczęściej właśnie z 18 zawodników. Każdy z nich z pewnością ma przynajmniej jeden argument, dzięki któremu selekcjoner zdecydował postawić akurat na tego konkretnego gracza. Podobnie jest w reklamie internetowej, dotyczącej pozycjonowania stron i portali w sieci. Tutaj również możemy wymienić 18 głównych argumentów, dzięki którym przekonamy się, że warto stawiać na taką formę promocji swojego biznesu. Pozycjonowanie stron – czy warto? Przedstawiamy 18 powodów na tak.

1. Monopol Google

Amerykański potentat jest liderem na rynku technologii internetowych. To przez jego sztampowy produkt, jakim jest wyszukiwarka, przechodzi około 90% wyników wyszukiwań „wystukiwanych” przez użytkowników na całym świecie. Co więcej, nawet jeśli zapytanie nie będzie skierowane bezpośrednio do Google, to istnieje wielka szansa, że inna wyszukiwarka przekieruje wynik do wspomnianego narzędzia. Potęga amerykańskiego konsorcjum jest bezapelacyjna, dlatego jeśli pozycjonować, to tylko razem z Google.

2. Wiele nowych wejść organicznych

Musimy skonfrontować się z dwoma istotnymi problemami. Po pierwsze – z pozyskaniem klienta, a po drugie – ze stałym utrzymaniem jego uwagi. Pozycjonowanie kojarzy się nam z budowaniem pozycji strony internetowej. Brzmi to ciekawie, ponieważ każdy z nas chciałby, aby wyniki wyszukiwania uwzględniały w pierwszej kolejności rekordy związane z własną firmą.

3. Dynamizacja zysków każdego miesiąca

Więcej odwiedzin, to więcej potencjalnych klientów. To także zintensyfikowanie wpływów z reklam, darowizn i innych źródeł, dzięki którym uzyskujemy dodatkowe fundusze. Nasza strona, np. ze sklepem internetowym, stanie się jak wielki „targ”, na którym będzie panować intensywny ruch, a co za tym idzie, zwiększą się nasze przychody.

4. Wyniki organiczne lepsze niż płatne sponsorowane

Budować swoją pozycję w sieci możemy dwojako. Pierwszym sposobem jest zainwestowanie w linki sponsorowane z Google AdWords. Niestety, ale za każde kliknięcie trzeba zapłacić Google. Prawdziwie długotrwały efekt przynosi sukcesywne pogłębianie pozycji organicznej strony internetowej. Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron czy warto inwestować w obie formy promocji? Zdecydowanie tak, jednakże lepsze efekty w większości przypadków przynoszą wyniki naturalne.

5. Tanie pozyskiwanie ruchu i klientów we właściwym miejscu

Dzięki zastosowaniu różnych technik pozycjonowania, przygotowanych przez specjalistów z branży SEO, możliwe jest dotarcie do konkretnego klienta, bez rozpraszania własnej uwagi i rozdysponowania kolejnych środków finansowych. Zastosowanie dobrych „keywordsów” przyciągnie odbiorcę zdecydowanego na skorzystanie z usług czy produktów, które znajdzie on na konkretnej stronie.

pozycjonowanie stron czy warto

6. Budowanie widoczności i rozpoznawalności marki

Firma, która nie pojawia się w wynikach wyszukiwań (czy po prostu nie inwestuje w swoją rozpoznawalność w internecie) nie ma szans bytu i przebicia się do szerszego grona konsumentów. Dziś informacja jest najważniejsza, a najłatwiej ją zdobyć dzięki mass-mediom. Ignorowanie potencjału reklamy internetowej nie jest dobrym pomysłem. Szybko przekonamy się, jak ważnym medium jest internet. Dzięki niemu możliwe jest zwiększanie widoczności naszej marki, a także pogłębianie świadomości konsumentów dotyczących oferowanych usług i produktów.

7. Tworzenie relacji biznesowych

Silna pozycja strony internetowej przyciągnie nie tylko klientów zaciekawionych przedstawioną ofertą, ale także właścicieli innych stron, którzy będą zainteresowani witryną, dzięki czemu możemy nawiązać ciekawe kontakty biznesowe.

8. Długoterminowa inwestycja w content marketing, która regularnie generuje klientów

Ważne, aby działania w sieci były po pierwsze – długotrwałe, a po drugie – regularne. Pozycjonowanie jest żmudnym procesem, który procentuje dopiero po długim czasie oczekiwania. Ciężko oczekiwać efektów „ad hoc”. Pozycjonowanie możemy porównać z hodowaniem rośliny w ogródku – im bardziej się troszczymy i dbamy o jej rozwój, tym szybciej nam urośnie. Nie bez znaczenia będą także czynniki zewnętrzne – w przypadku rośliny pogoda czy wilgotność, a w przypadku działań marketingowych – umiejętności specjalisty SEO, czy aktualnych uwarunkowań rynkowych.

9. Lepsza jakość strony

Praca pozycjonera polega nie tylko na umieszczaniu odpowiednich słów kluczowych czy pozyskiwaniu mocnych linków. Specjalista SEO będzie miał znacznie więcej obowiązków „na głowie”. Jednym z jego najważniejszych zadań jest przystosowanie interfejsu strony do rzeczywistych wymagań SEO. Chodzi przede wszystkim o dobrą czytelność witryny.

10. Konkurencja już korzystająca z pozycjonowania

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego Twoja konkurencja odniosła sukces w internecie, to już masz odpowiedź – skorzystała z profesjonalnych usług pozycjonerskich, które wywindowały pozycję portalu na pierwsze miejsca w wyszukiwarkach.

11. Brak ograniczonego zasięgu reklamy

Internet to nieskończone źródło informacji, studnia „bez dna” i bez ograniczeń. W przypadku reklamy zewnętrznej w formie banerów, ulotek czy billboardów możemy oddziaływać tylko na określone grono odbiorców, w przypadku internetu – naszymi odbiorcami są jego użytkownicy.

12. Dotarcie do klienta z wielu fraz kluczowych

Istotną kwestią są słowa kluczowe, które – odpowiednio dobrane – będą niejako bombardować klienta reklamą organiczną danej firmy. W tym już głowa specjalistów SEO, którzy muszą znaleźć takie wyrażenia, które będą skutecznie docierały do konsumentów.

13. Mierzalność efektów i maksymalizacja zysków

Sukces nie bierze się znikąd. Jest on miarą wielu wymiernych czynników, które powinny być szczegółowo analizowanie. Profesjonalne pozycjonowanie stron daje taką możliwość, dzięki specjalistycznym narzędziom analitycznym, pozwalającym mierzyć efekty.

14. Różnicowanie ekspozycji reklamy w wyszukiwarce

Optymalizacja ekspozycji reklamowej pozwala zwiększać zasięg poprzez dopasowywanie wyszukiwania użytkowników do określonych stron (lub podstron) na portalu internetowym.

15. Kreowanie wizerunku eksperta

To nic, że jesteśmy początkujący w swojej branży. Dzięki pewnym technikom i metodom pozycjonowania możemy szybko zbudować wizerunek swojej firmy jako „eksperta” w swojej dziedzinie – pozycjonowanie stron czy warto? Jasne, że tak!

16. Kanał wspomagający pozyskiwanie klientów z innych źródeł ruchu

Szczegółowa analiza pozycjonowania pozwoli nam dociec, skąd docierają do nas klienci. Możemy śledzić tzw. ścieżki kanałowe, które pozwolą nam określić inne źródła pozyskiwania klientów, a co za tym idzie, kłaść na nie większy nacisk.

17. Zwiększenie zysków z podłączonych systemów zarabiania na stronie

Sama rozpoznawalność to nie wszystko. Dzięki ruchowi na stronie możemy zarabiać na swojej stronie, np z reklam Google AdSense. Dobre parametry jakościowe portalu pod kątem SEO przyczynią się do tego, że będzie on bardziej atrakcyjny dla przyszłych reklamodawców.

18. Długoterminowe utrzymanie ruchu bezpłatnego 

Pozycjonowanie stron czy warto w to zainwestować przez dłuższy czas? Tak, ponieważ pozwoli to nam dłużej utrzymać stronę na pierwszych wynikach wyszukiwania i przez dłuższy okres czasu generować nowych klientów każdego miesiąca do naszego biznesu.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger