Pozycjonowanie sklepu internetowego – od czego zacząć?
Otwarcie własnego sklepu internetowego ma wiele zalet. Jednak zanim wejdzie się na rynek e-commerce, warto zdobyć więcej informacji na ten temat. Nie sztuką jest założyć e-biznes, ale sprawić, że będzie on widoczny dla odbiorców. W tym pomóc może pozycjonowanie sklepu internetowego. Jak wygląda ten proces? Dowiedz się więcej – przeczytaj artykuł!
Czym właściwie jest pozycjonowanie
Zanim opowiemy więcej o tym, jak wygląda SEO w przypadku e-commerce, wyjaśnimy, czym jest pozycjonowanie. Tak nazywa się ogół procesów sprawiających, że dany serwis staje się widoczny dla użytkowników sieci korzystających z wyszukiwarek internetowych. Aby strona pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania, konieczne jest zoptymalizowanie jej pod algorytmy np. Google’a należącego do najpopularniejszych tego typu usługodawców w Polsce.
Zabiegi SEO przyniosą oczekiwany rezultat, jeśli zadba się o kilka elementów, w tym m.in.:
- dobór słów kluczowych odpowiednich dla branży i konkretnej firmy,
- utworzenie i umieszczenie na podstronach unikatowych treści,
- optymalizację kodu witryny,
- uproszczenie struktury serwisu i wiele innych.
Dlatego pozycjonowanie stron e-commerce, jak i innych typów witryn, zwykle zostawia się specjalistom mającym doświadczenie i stosowne umiejętności. Tym bardziej że kwestia optymalizacji witryny może być złożona dla laika.
Pozycjonowanie – proces, który zaczyna się przed rozpoczęciem działalności
Tworzenie własnego sklepu internetowego wymaga obmyślenia właściwej strategii. Jeszcze przed otwarciem warto pomyśleć, w jakim kierunku będzie się rozwijać firma, a sama strona rozrastać. To istotne, bo od tego zależy dobór platformy, czyli oprogramowania wykorzystywanego do obsługi serwisu. Istnieje kilka narzędzi na rynku i każde z nich ma swoje zalety. Jednak niektóre mogą lepiej niż inne spisywać się w określonych warunkach.
Oprócz tego należy pamiętać o właściwej strukturze serwisu. Powinna być maksymalnie płaska – składać się z głównych kategorii, podkategorii i stron produktowych. To pożądane zarówno przez klientów, jak i algorytmy Google. W tym przypadku prościej znaczy lepiej! Gdy już dobierze się odpowiednie rozwiązanie, można przystąpić do dalszych działań SEO.
Warto od początku zadbać o dobre treści
Częstym błędem popełnianym przez początkujących w biznesie e-commerce jest kopiowanie opisów produktów z innych stron. Algorytmy Google karzą takie działanie przez obniżenie pozycji w wyszukiwaniach. Dlatego warto postawić nie tylko na dobre pozycjonowanie sklepów internetowych, ale i skuteczny content marketing. Korzystanie z pomocy copywriterów tworzących unikalne, zoptymalizowane pod SEO treści ma wiele zalet. Teksty są nośnikiem informacji dla kupujących, ale i fraz kluczowych, które pomagają windować pozycję serwisu w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie sklepu – samodzielne czy z pomocą specjalistów?
Prowadzenie prac z zakresu SEO stanowi spore wyzwanie dla osób, które wcześniej nie miały z nimi do czynienia. Dlatego wielu sprzedawców zleca pozycjonowanie sklepu internetowego zewnętrznym podmiotom. Współpraca z profesjonalnymi agencjami multimedialnymi ma sporo zalet. Jakich? Najlepiej sprawdź sam!
Materiał zewnętrzny.