Pozycjonowanie, czy AdWords – co lepsze i skuteczniejsze na klientów? [PORADNIK]

adwords, czy pozycjonowanie

Zastanawiasz się, jak skutecznie rozpocząć reklamę swojego biznesu w wyszukiwarce Google? Masz do wyboru dwa różne źródła pozyskania konwertującego ruchu z Google – AdWords oraz pozycjonowanie. W dzisiejszym wideo tutorialu chciałbym pokazać, które źródło jest lepszym oraz skuteczniejszym źródłem ruchu do zdobywania klientów przez internet?

Każdy kanał ruchu ma swoje zalety i wady, które pozwalają wyciągnąć trafne wnioski. Zdecydowałem się nagrać poradnik, który porównuje źródła płatnej reklamy AdWords i darmowej reklamy organicznej. Zapraszam do lektury!

Jak odróżnić reklamę AdWords od reklamy organicznej w wyszukiwarce Google?

W wynikach wyszukiwania pojawiają się dwie formy reklamy:

  • Płatna reklama pochodząca z usług Google AdWords.
  • Darmowa reklama pochodząca z usługi pozycjonowania stron określanej potocznie jako SEO.

reklama adwords i seo

Zobacz wideo poradnik

Co lepiej wybrać – pozycjonowanie, czy Google AdWords?

[youtube id=”HZRPjPRecSE”]

Materiał wideo pochodzi z kanału YouTube naszej firmy Projekt Marketing.

Spis zawartości materiału wideo:

  • Odróżnianie reklamy AdWords i naturalnej reklamy organicznej.
  • Pozycjonowanie vs linki sponsorowane.
  • Umiejscowienie reklamy w SERP.
  • Szybkość wyświetlania reklamy w wyszukiwarce.
  • Pierwsze efekty z reklamy.
  • Zagrożenie karą od Google.
  • Geolokalizacja reklamy w wyszukiwarce Google.
  • Poszukiwanie nowych fraz pod marketing słów kluczowych.
  • Reklamy w biznesach sezonowych.
  • Ograniczenia na stronie www.
  • Długofalowa inwestycja w marketing słów kluczowych.
  • Wielkość ruchu na stronę kierowana z linków sponsorowanych i reklamy organicznej.
  • Która forma reklamy jest lepsza – AdWords, czy pozycjonowanie?
pozycjonowanie stron w projekt marketing

5 komentarze - Pozycjonowanie, czy AdWords – co lepsze i skuteczniejsze na klientów? [PORADNIK]

  1. bartek pisze:

    Dzięki za świetne wytłumaczenie tego tematu. Filmik wyjaśnia dosłownie wszystko, w tym temacie, teraz już wiem co wybrać.

    1. Marek pisze:

      Dzięki Bartek 🙂

      Testuj 🙂

  2. Mariola pisze:

    Ciekawy artykuł
    Dzięki, będę odwiedzać:)

  3. Dzięki za wyświetlenie tematu. 😉

  4. Icube pisze:

    Obie formy reklamy są bardzo skuteczne. Google AdWords daje natychmiastowe rezultaty, z kolei na efekty pozycjonowania trzeba poczekać przynajmniej kilka miesięcy. Dlatego optymalnym rozwiązaniem będzie zastosowanie obu metod równocześnie, wtedy możemy liczyć zarówno na krótkoterminowe, jak i długofalowe efekty, przy jednoczesnej optymalizacji budżetu marketingowego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *