Pozycjonowanie na Australię – na czym polega i kiedy warto to robić?
Czujesz, że podbiłeś już rynek krajowy i chcesz docierać do klientów zagranicznych? W takim razie musisz zadbać o odpowiednią reklamę w kraju docelowym. Strona w języku polskim nie wystarczy – konieczne jest dopasowanie się do trendów danego państwa oraz do przyzwyczajeń jego mieszkańców. Pozycjonowanie na Australię to usługa dla wszystkich firm, które chcą szukać nowych klientów właśnie w tym kraju. Na czym polega i kiedy warto w nią zainwestować? Sprawdź.
Czym jest pozycjonowanie zagraniczne?
Pozycjonowanie zagraniczne to strategia, która polega na zwiększaniu widoczności strony w zagranicznej wersji wyszukiwarki. Wyniki wyszukiwania Google wyglądają inaczej w wersji polskiej i w wersji australijskiej – nawet jeśli używa się identycznej frazy. Działania wchodzące w skład SEO zagranicznego wykonuje się zarówno na stronie, jak i poza nią, tak samo, jak w przypadku zwykłego pozycjonowania. Głównym celem wszystkich czynności jest to, aby wyszukiwarka internetowa mogła zidentyfikować kraj, do jakiego kierowana ma być strona.
Kiedy warto pozycjonować swoją stronę w Australii?
Pozycjonowanie strony w Australii to strategia dla firm, którym nie wystarcza już rynek krajowy i chcą zacząć pozyskiwać klientów z zagranicy. Jeśli Twoja firma cieszy się silną i stabilną pozycją na rynku Polskim, możesz próbować poszerzać swoją działalność i zdobywać klientów w innym kraju. Zdecydowanie nie jest to rozwiązanie dla wszystkich. Pozycjonowanie zagraniczne jest droższe i bardziej czasochłonne niż SEO lokalne czy krajowe. Wszystko ze względu na większą konkurencję oraz na dodatkowe czynności, jakie trzeba wykonać, aby mieć szansę konkurować z innymi firmami za granicą. Dlatego ostateczna decyzja powinna być uzależniona od budżetu, jakim dysponuje firma. Małe przedsiębiorstwa, które obecne są na rynku od niedawna, mogą nie mieć możliwości, aby inwestować w reklamę w zagranicznych wyszukiwarkach.
Trzeba też pamiętać, że nie każdy produkt czy usługa, które cieszą się zainteresowaniem w Polsce, będą tak samo popularne w innym kraju. Zanim zainwestujesz w zwiększanie widoczności w Australii musisz się upewnić, że tamtejsi konsumenci są zainteresowani produktami, jakie oferujesz.
Pozycjonowanie Australia – o czym trzeba pamiętać?
Jeśli zamierzasz pozycjonować swoją stronę za granicą, musisz pamiętać o kilku ważnych kwestiach:
- Strona w języku angielskim nie jest uniwersalnym rozwiązaniem. Aby wyszukiwarka mogła określić to, do jakiego kraju chcesz kierować swoją stronę, musisz używać języka urzędowego danego kraju. Mimo że w większości krajów mieszkańcy potrafią porozumiewać się po angielsku, używanie tego języka do pozycjonowania strony zagranicznej nie zawsze będzie dobrym rozwiązaniem.
- Jeśli chcesz być widoczny za granicą, musisz poznać rynek oraz obyczaje docelowego kraju i na tej podstawie planować pozycjonowanie. Australia na pewno pod wieloma względami różni się od Polski. Zagraniczni klienci mają inne potrzeby, przyzwyczajenia i inaczej zachowują się w Internecie. Jeśli chcesz, aby ich doświadczenia w trakcie odwiedzania Twojej strony były pozytywne, musisz dostosować się do ich preferencji. Dotyczy to m.in. formy komunikacji, rozwiązań wdrażanych na stronie, określeń branżowych. To, co trafia do konsumentów w Polsce, może nie sprawdzić się w przypadku konsumentów w Australii.
- Sprawdź, jaka wyszukiwarka cieszy się największą popularnością w kraju docelowym. W Polsce i wielu innych krajach na świecie użytkownicy najczęściej kierują swoje pytania do Google, ale nie w każdym państwie tak to wygląda. Zanim zaczniesz planować strategię pozycjonowania, przeanalizuj zachowania Twoich docelowych klientów. Aby widoczność w sieci miała sens, musisz być tam, gdzie większość Twoich potencjalnych klientów.
Grafika: pixabay.com