Poznajemy moduły PrestaShop

Poznajemy moduły PrestaShop

Każdy, kto chce rozpocząć swoją przygodę w branży e-commerce i planuje uruchomić sklep internetowy, musi podjąć kilka kluczowych decyzji. Jedną z nich jest wybór platformy, na której działać będzie sklep. Do wyboru są różne możliwości, w tym PrestaShop. W poniższym tekście postaramy się przybliżyć ten temat, skupiając się na dodatkowych modułach, które wpływają bezpośrednio na funkcjonalność naszego sklepu. Zapraszamy do lektury.

Czym jest PrestaShop?

To darmowe oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego udostępniane w ramach licencji Open Software Licence. W praktyce oznacza to tyle, że musimy tylko pobrać odpowiedni plik ze strony PrestaShop, i możemy przystąpić do tworzenia sklepu. Jedyne co potrzebujemy na samym początku to domena i hosting.
Oferta firm hostingowych jest na tyle szeroka, że za ok. 300 zł rocznie możemy mieć obie usługi. Wówczas nie pozostaje nic innego jak rozpocząć konfigurację naszego sklepu.

Najpopularniejsze moduły PrestaShop

Dobry sklep internetowy to taki, który posiada wysoką funkcjonalność, wszystkie najnowsze rozwiązania wspierające zamówienia, marketing (SEO, remarketing), jak również integrację z najpopularniejszymi systemami płatności internetowych. Konkurencja wśród sklepów jest tak duża, że czasem szczegóły decydują o tym, czy klient kupi akurat u nas. PrestaShop oferuje swoim użytkownikom szereg modułów wspierających codzienną działalność. Na chwilę obecną dostępnych jest ponad 100 modułów. Oczywiście nie sposób omówić ich wszystkich, dlatego skupimy się na zaledwie kilku, aby pokazać na co możemy liczyć ze strony ich twórców.

Administracja

– Ochrona danych RODO. Niezbędnik każdego sklepu już na początku działalności. Moduł jest płatny, ale zapewnia naszemu sklepowi wdrożenie funkcjonalności związanych z przestrzeganiem ochrony danych GDRP/RODO.
– Faktura/paragon. Dzięki temu modułowi klient otrzymuje wybór, jakie potwierdzenie zakupu chce otrzymać.

Marketing

Popup – znany chyba wszystkim użytkownikom internetu.
Przyjazne linki – dzięki temu rozwiązaniu linki w sklepie nabierają przyjaznego wyglądu.
Linkowanie wewnętrzne – wspiera SEO sklepu.
Promocje, wyprzedaże – jeśli planujemy w naszym sklepie okresowe promocje typu Black Friday czy około świąteczne odpowiedni moduł pomoże nam je wdrożyć.
Remarketing Google – potężne narzędzie pozwalające ponownie dostrzec do klientów, którzy wcześniej odwiedzili nasz sklep
Chat Facebook – proste, ale użyteczne rozwiązanie pozwalające wykorzystać Messengera do kontaktu z klientami.
Social Blok – który pozwala szybko wdrożyć w sklepie przyciski do popularnych serwisów społecznościowych.

Płatności internetowe

Do wdrożenia mamy wszystkie najpopularniejsze opcje: TPay. PayU. Przelewy24, DotPay, PayPal, PayLane.

Zalety i wady oprogramowania PrestaShop

Jak każde narzędzie czy oprogramowanie PrestaShop ma swoje plusy i minusy. Warto je poznać i ocenić choćby wstępnie, zanim uruchomimy na dobre nasz pierwszy sklep.

Do plusów oprogramowania należy zaliczyć:

  • dobrą rozpoznawalność na rynku. Z PrestaShop korzystają z powodzeniem setki sklepów.
  • wydajność, dużą funkcjonalność i względnie prosty, zwłaszcza dla początkujących sposób modyfikacji,
  • posiadanie dużej społeczności, która stale dba o rozwój i wsparcie techniczne,
  • możliwość instalacji brakujących funkcjonalności za sprawą licznych modułów,

Pora na kilka minusów:

  • brak automatycznej aktualizacji oprogramowania, pomimo dość częstych poprawek nanoszonych przez programistów,
  • duża część funkcjonalności wymaga odpłatnych modułów. Zaleca się dokładną analizę potrzeb własnego sklepu i następnie podjęcie decyzji o zakupie tego czy innego rozwiązania. Na rynku istnieje kilka darmowych skryptów, które mają w pakiecie wbudowane to, za co w PrestaShop trzeba dopłacić.

Pora na podsumowanie

PrestaShop wydaje się ciekawą propozycją dla początkujących osób, które stawiają swoje pierwsze kroki w
e-commerce. Jak wiadomo, nie ma rozwiązań idealnych, ale zwłaszcza w początkach prowadzenia sklepu ważna jest intuicyjność i wygoda użytkowania. Nie bez znaczenia jest też brak stałych, comiesięcznych kosztów związanych z utrzymaniem sklepu. Wraz z rozwojem sklepu i zapotrzebowaniem na nowe funkcjonalności PrestaShop oferuje szereg zarówno darmowych, jak i płatnych wtyczek. Społeczność programistów zgromadzona wokół PrestaShop dba o to, aby oprogramowanie było stale rozwijane.

Materiał zewnętrzny

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger