Co powinieneś wiedzieć o analityce internetowej?
Analityka internetowa to ważny aspekt każdej działalności w Internecie. To dzięki gromadzonym na bieżąco danym i ich szczegółowej analizie możemy bowiem zrozumieć mechanizmy rządzące tym wirtualnym światem oraz poznać internautów / konsumentów – ich preferencje, oczekiwania i zachowania. Proces zbierania danych, ich analizowania i wyciągania wniosków pozwala na optymalizację działań marketingowych oraz poprawę ich efektywności (również w trakcie trwania kampanii).
Dobrze znaj swoje cele
Każde przedsięwzięcie powinno mieć jasno określone cele biznesowe. Podobnie jest z kampaniami marketingowymi – każdą z nich należy zdefiniować właśnie poprzez cele, które mają zostać w jej wyniku osiągnięte.
Celem może być na przykład zbudowanie rozpoznawalności i świadomości marki, ale również zdobycie nowych klientów. Warto pamiętać, że cel powinien być konkretny (np. pozyskanie tysiąca nowych konsumentów) i zaplanowany do realizacji w określonym czasie (np. jednego miesiąca).
Tym, co pozwala na ocenę stopnia realizacji celów i założeń kampanii marketingowej jest KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. Analiza danych to zajęcie wymagające cierpliwości oraz znajomości i umiejętnego stosowania narzędzi, takich jak Google Analytics. W zawodzie analityka webowego doskonale odnajdują się osoby, które lubią zadawać pytania i na części pierwsze rozkładać uzyskane odpowiedzi, a także kwestionować wszelkie informacje. Analityka internetowa umożliwia ciągłe doskonalenie się.
Daj użytkownikom to czego szukają
Dzięki analizie danych możliwe jest maksymalne dopasowanie działań marketingowych oraz oferty firmy do potrzeb i oczekiwań konkretnych konsumentów. Marketing XXI wieku to marketing bezpośredni, który pozwala docierać do klientów z maksymalnie spersonalizowanym przekazem.
Direct marketing zdejmuje z odbiorców konieczność przedzierania się przez mnóstwo zupełnie nieinteresujących ich propozycji i umożliwia podejmowanie decyzji zakupowych tu i teraz. Zwrot z inwestycji w ten rodzaj działań marketingowych jest pewniejszy niż w przypadku jakichkolwiek innych działań marketingowych.
Więcej na temat analityki znajdziesz na https://octamedia.pl/analityka-internetowa/
Interesujący wpis, pozdrawiam 😉