Pomysł na udany biznes internetowy

biznes internetowy

Jeżeli chcesz, aby biznes internetowy wypalił trzeba mieć pomysł – i to nie byle jaki, bo przecież konkurencja jest ogromna. Potencjał jakim dysponuje e-biznes jest jednak jeszcze większy i szkoda byłoby nie wykorzystać takiej szansy.

Zamiast pracować na etacie lepiej pozbyć się szefa, ponurego obowiązku wstawania od poniedziałku do piątku i czarnych myśli w niedzielę, kiedy zdajemy sobie sprawę, że jutro „znów trzeba iść do pracy”.

Biznes internetowy to nie tylko szansa na duże zarobki, ale też okazja do tego by pracować po swojemu, na własnych zasadach, robiąc to, co się kocha. Czy zatem nie warto spróbować?

Od czego zacząć biznes internetowy?

Żaden biznes – czy to internetowy, czy tradycyjny nie wypali jeśli nie będziemy mieli pomysłu. I to najlepiej dobrego. Idea biznesowa jest podstawą wokół której można budować biznesplan. A skąd wziąć pomysł na biznes?

Najczęściej pomysł na biznes pojawia się wraz z naszymi zainteresowaniami. Niektórzy uwielbiają rękodzieło i dzieląc się swoimi pracami w Internecie pozyskują klientów zainteresowanych takimi usługami. Liczba ofert się zwiększa, a biznes kwitnie.

Ktoś inny może kochać gadżety i uruchomić dobry sklep internetowy z elektroniką, prezentując gadżety w formie wideorecenzji na Youtube.

Pokonaj konkurencję oryginalną strategią działania

Szukając pomysłu na biznes internetowy wcale nie powinniśmy odrzucać sprawdzonych sposobów, na których dorobiła się konkurencja. Mówi się, że wchodzenie na konkurencyjny rynek jest mało trafnym pomysłem, bo przecież ktoś inny ten rynek opanował. Owszem jest w tym trochę prawdy, ale jeśli wiemy jak działać, czym się wyróżnić to możemy wykorzystać sprawdzony pomysł na biznes internetowy i wejść na dochodowy rynek, „krojąc kawałek tortu” dla siebie.

Konkurencję da się pokonać, bo przecież nikt nie jest idealny – możesz pokonać ją cenami, lepszymi działaniami marketingowymi, sprawniejszą obsługą klienta, a przede wszystkim wyższą jakością. Sposobów na pokonanie konkurencji jest całe multum, dlatego nie należy obawiać się wejścia na rynek, na którym działa już ktoś inny.

Pełne zaangażowanie, czyli jak uzyskać zamierzony efekt?

Jakikolwiek pomysł na biznes internetowy nie zaświta w Twojej głowie, musisz zdawać sobie sprawę, że jednym z podstawowych wyznaczników sukcesu w e-biznesie jest zaangażowanie.

Efekty nie pojawiają się od razu, często trzeba na nie poczekać tygodniami, a nawet miesiącami. Aby utrzymywać zaangażowane na wysokim poziomie trzeba po prostu lubić to co się robi. Dlatego największe sukcesy święcą te e-biznesy, których właściciele zdecydowali realizować pasję w biznesie.

Czy koszty biznesu internetowego muszą być duże?

To co odróżnia biznes internetowy od biznesu tradycyjnego to zdecydowanie niższe koszty działalności. Wiele e-biznesów można rozpocząć mając w kieszeni niewiele ponad tysiąc złotych – czasem i mniej.

Wielu początkującym przedsiębiorcom wystarczała własna strona internetowa (dziś może to nawet być zupełnie darmowy Facebook), pomysł, pasja i wspomniane już zaangażowanie.

Grono z wydatków ograniczać można dzięki wykonywaniu pracy na własną rękę. Jeśli choć trochę znasz się na social media, SEO, SEM, czy szeroko rozumianym marketingu internetowym to na własną rękę pozyskasz klientów, którzy będą gotowi zapłacić za Twój produkt czy usługę.

Dropshipping w biznesie

I choć wydawać nam się może, że takie e-biznesy jak sklep internetowy z ubraniami czy sprzętem elektronicznym wymaga sporego nakładu finansowego na towar, to tak wcale być nie musi, bo działać można przecież w oparciu o model dropshippingu (biznesmen zbiera zamówienia poprzez swoją stronę WWW, przekazuje do producenta i otrzymuje za to marżę).

Jeszcze łatwiej jest wtedy, kiedy swój biznes internetowy pragniesz oprzeć o usługi lub sprzedaż produktów niefizycznych. Wtedy Twoje koszty początkowe ograniczone są niemal do minimum i wymagają jedynie nakładu czasu pracy.

Zdecyduj się co będziesz sprzedawać

Pierwszym krokiem w celu rozpoczęcia biznesu internetowego jest zdefiniowanie tego na czym będziesz zarabiać. Czasem może to być szereg produktów (np. w sklepie odzieżowym), czasem tylko jeden produkt (np. oprogramowanie dla firm), a czasem usługa (np. wykonywanie stron internetowych, pozycjonowanie www). Liczba pomysłów na biznes internetowy jest wręcz niezliczona.

Kiedy wiesz co będziesz sprzedawać warto zastanowić się nad modelem biznesowym. Czy chcesz zarabiać na powracających klientach, opłatach abonamentowych czy jednorazowych zakupach. Oczywiście jest to związane z czym sprzedajesz, ale to również musisz zawrzeć w swoim biznesplanie.

Warto dobrze przemyśleć swój produkt i nie oceniać go tylko subiektywnie. Kiedy wiesz co chcesz sprzedawać to przedstaw ten pomysł rodzinie, znajomym – niech oni go ocenią. Taka ocena pozwala dostrzec silne i słabe strony Twojej oferty. Dowiesz się jakie wątpliwości mogą pojawiać się przed podjęciem decyzji o zakupie, co jest bardzo pomocne i ułatwi lepszy start biznesu poprzez wyeliminowanie wielu „blokerów sprzedaży”.

Pozyskaj setki klientów

Z racji tego, że w sieci działają miliony ludzi, masz niemal nieograniczone pole do pozyskiwania klientów. Od nastolatków, przez zamożne osoby prowadzące biznes, a na seniorach kończąc. Możesz dotrzeć niemal do każdego, a działania w obrębie marketingu internetowego jest znacznie łatwiej celować w określoną grupę niż w przypadku działalności związanej z biznesem stacjonarnym.

Możesz mieć świetny produkt, bardzo dobre usługi, ale nie sprzedasz tego jeśli na Twoją stronę internetową nie trafią zainteresowane osoby. Najpierw musisz określić grupę docelową swojego produktu (usługi) i do niej dotrzeć. Każda grupa docelowa charakteryzuje się nie tylko różnymi potrzebami (różne wartości mogą ich przekonywać (zniechęcać) do zakupu), ale też pozyskuje się ich z różnych źródeł.

Kiedy wiesz kto jest Twoim potencjalnym klientem, gdzie można go znaleźć to przyjdzie czas na odpowiednią promocję, działania marketingowe. Możesz wykorzystać media społecznościowe, reklamy AdWords, pozycjonowanie się w Google i wiele innych pomysłów na to jak rozkręcić biznes internetowy.

A kiedy potencjalni klienci trafią na Twoją stronę…

Przekonaj zainteresowanych do zakupu

To jedno z największych wyzwań, żeby Twój biznes internetowy się udał. Przekonać klienta do zakupu.

A Ci mogą mieć wiele obaw:

  • Czy to na pewno jest mi potrzebne?
  • Czy to nie jest za drogie?
  • Czy warto zaufać temu sprzedawcy?

A to tylko początek listy spraw, które mogą przesądzić o tym, że klient nie dokona zakupu. Czasem decydują o tym takie błahostki jak nieprawidłowo działająca strona internetowa, brak danych firmowych na stronie, brak kontaktu z działem obsługi klienta.

Dużym problemem większości przedsiębiorców jest oszczędzanie (a także traktowanie po macoszemu) opisów produktów, oferty na stronie. Wychodzą z założenia, że „wystarczy coś napisać” – a to przecież to od jakości tego tekstu, tego co tam napiszemy zależy czy klient zdecyduje się na zakup, czy nie!

Umiejętnie skonstruowanie oferty okazuje się kluczem do sukcesu. Klienci mogą trafiać na Twój produkt, ale jeśli nie przekonasz ich do zakupu to nawet najlepsze działania marketingowe na niewiele się zdadzą.

Pomysł na biznes internetowy

Wśród wielu pomysłów ciężko jest wybrać ten, który może okazać się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Zresztą sama idea biznesowa nie wystarczy by wygrać los na loterii, jakim jest udany e-biznes. Tak jak wspomniano potrzeba do tego jeszcze umiejętności pozyskiwania klientów oraz przekonywania ich do zakupu. Tego wszystkiego możesz nauczyć się w kursie biznesu internetowego na stronie Jaki-Biznes.pl.

Sukces w e-biznesie zagwarantuje Ci dobry pomysł poparty zaangażowaniem. Umiejętność działań marketingowych pozwoli obniżyć koszty. To czego jednak nie może Ci zabraknąć to skuteczne przekonywanie klientów do składania zamówień (oraz wiedza skąd tych klientów brać). Kiedy odpowiednia liczba zainteresowanych będzie trafiała na Twoją stronę, a Ty przedstawisz im argumenty nie do odrzucenia to sprzedaż wystrzeli w górę, a Ty osiągniesz sukces w e-biznesie!

Pomysł na udany biznes internetowy
5 (100%) 3 votes

12 komentarze - Pomysł na udany biznes internetowy

  1. Grzegorz napisał(a):

    Sama prawda. Nic tylko wziąć los w swoje ręce;)

    1. Marek napisał(a):

      Warto spróbować, tym bardziej że ok. 1/3 Polaków jest niezadowolona z poziomu własnego życia.

  2. pablitto08 napisał(a):

    Faktycznie wydaje się, że e-biznes to naprawdę dobry pomysł jak zarabiać w internecie. Pytanie czy faktycznie tak łatwo to zrobić, żeby zarabiać pieniądze. Ja sam musiałem czekać prawie 5 miesięcy, zanim mój biznes zaczął zarabiać, ale to może dlatego, że się uczyłem i wielu rzeczy o których mowa w tym artykule, czy kursie nie wiedziałem.

    1. Marek napisał(a):

      Nie ma lekko, jak coś robisz pierwszy raz 🙂 Im więcej się uczysz, tym więcej potrafisz 😉 Wreszcie lepiej zarządzasz własnym czasem i możesz więcej. W moim przypadku e-biznes był dobrym pomysłem, ponieważ nie miałem dużych środków na start własnego biznesu. Teraz małymi krokami jest coraz lepiej i uważam, że warto spróbować biznesu internetowego – nawet po godzinach pracy na etacie o czym pisałem w raportach zarobków za 2015 i 2016 rok 🙂

      1. pablitto08 napisał(a):

        A ile miałeś na start?

        1. Marek napisał(a):

          2000 zł, nie więcej… I tak wiele pieniędzy wydałem na niepotrzebne rzeczy, ale tak to jest na początku działalności w ebiznesie.

  3. Wilk e-biznesu napisał(a):

    Bardzo fajny wpis! W e-biznesie działam już długi czas. Masz racje mówiąc, że liczy się pomysł. Ja uważam, że dodatkowo ważną rzeczą jest także zgłębianie obecnych trendów zarabiania, dodatkowo także informacji technicznych o tym jak możesz zarabiać czyli (blog, fan page, youtube, itp). Bez wiedzy technicznej nawet najlepszy pomysł wyda się nierealny do zrealizowania. Jak to zrealizować? Po prostu czytać blogi o zarabianiu ludzi, którzy osiągnęli sukces. I w dodatku rzecz najważniejsza. Nie dać się nabrać! W internecie pełno jest naciągaczy! Jak wystrzegać się naciągaczy? Przede wszystkim podchodzić z chłodną głową. Można zapytać na forum, lub kogoś bardziej doświadczonego w branży co o tym sądzi.

    1. Marek napisał(a):

      Wilku eBiznesu – święta prawda 😉

  4. Bolo78 napisał(a):

    Fajny artykuł. Oby więcej takich Panie Marku.

  5. Igor napisał(a):

    Zbyt optymistyczny artykuł, 🙂 że niby ebiznes jak dla każdego, to takie łatwe, wiele pieniędzy nie trzeba, można samodzielnie pokonać konkurencje itp. Znam wiele osób które dawały się ponieść takiemu optymizmowi i ich ebiznesy padły szybciej niż powstały.

    1. Marek napisał(a):

      Optymizm też jest potrzebny, szczególnie na początku działalności przygody z biznesem internetowym 🙂 Czasami jest wypalenie, ale wytrwałość popłaca. Nie każdemu się powiedzie, tak jak nie każdy może zostać prezesem, czy właścicielem własnego biznesu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close