Pomysł na lodowy biznes od kuchni! Wywiad z Łukaszem Przygodą

W dzisiejszym wywiadzie postaramy się przybliżyć wszystkim czytelnikom bloga, jak działa lodowy biznes od kuchni? Czy jest to dobry pomysł na własną, dochodowy działalność? O czym należy pamiętać przed założeniem własnej lodziarni i czy warto wchodzić w ten biznes? Zapraszam do lektury.
Łukaszu, opowiedz czytelnikom, kim jesteś? Czym się zajmujesz, na co dzień?
Jestem właścicielem sieci Franczyzowej Lody Przygoda & Lavazza, która serwuje wyśmienite lody, kawę oraz inny asortyment.
Na mojej głowie jest całe zarządzanie siecią, ale co najważniejsze – kontakt z naszymi obecnymi partnerami biznesowymi oraz ścisła współpraca, doradztwo z nowymi osobami zainteresowanymi otwarciem lodziarni stacjonarnej, sprzedaż z okienka lub też bardziej mobilne rozwiązanie z przyczepą gastronomiczną.
Opowiedz, jak rozkręciłeś własny pomysł na biznes z lodami?
Często podróżowałem do Włoch, tam po raz pierwszy zjadłem fantastyczne lody włoskie podane w tradycyjny sposób, ale też miałem okazję posmakować pysznych deserów z różnymi dodatkami.
Do deseru oczywiście kawa lavazza niezwykle aromatyczna, delikatna.Właśnie takiego zestawienia smaków brakowało mi w Polsce i tak narodził się pomysł, biznes z lodami.
Sieć nasza liczy już ponad 80 punktów franczyzowych, jak widać biznes ten okazał się strzałem w 10-tkę. Punkty z lodami działają w dużych miastach, ale też jest to idealny pomysł na biznes na wsi i w małych miejscowościach.
Jakie lody najlepiej się sprzedają w polskich miastach: gałkowe, włoskie czy amerykańskie?
Lody gałkowe to lody bardziej tradycyjne najczęściej serwowane w kawiarniach.
Natomiast lody włoskie oraz lody amerykańskie to typowe smaki lata sprzedawane są one z przyczep gastronomicznych lub z okienka sklepowego.
Punty takie czynne są z reguły przez okres 6 m-c. i sprzedawane są ze specjalistycznych maszyn do lodów.
Zalety i wady biznesu z lodami
Biznes lodowy to biznes tak naprawdę dla każdego. Nasza sieć franczyzowa zapewnia szkolenia, naszymi partnerami są ludzie w przedziale 20, a nawet 70 lat.
Wady, o ile można nazwać wadą – to sezonowość biznesu, ale jeśli wybierzemy odpowiednie miejsce do sprzedaży lodów wystarczy 5 m-c, aby cieszyć się sporymi zyskami przez cały rok.
Lodowy biznes na kółkach – zalety i wady
Przyczepy gastronomiczne do lodów wyposażone są kompleksowo – generalnie stawiasz, sprzedajesz i zarabiasz.
Przyczepy gastronomiczne odebrane są przez sanepid, więc najtrudniejsze robimy za Ciebie.
Szkolenie wykonywane jest u partnera franczyzowego na miejscu stania przyczepy.
Szkolenie trwa około 6 godzin.
Przyczepy gastronomiczne można postawić wszędzie, wystarczy dostęp do prądu.
Transport przyczepy odbywa się samochodem, przyczepę taką podpinamy pod hak holowniczy. Wymagane są uprawienia kat B.
Biznes lodowy z przyczepy gastronomicznej jest bardzo bezpiecznym biznesem, więc nie doszukiwałbym się tutaj wad.
Jeśli nie trafimy z lokalizacją, w każdej chwili możesz wyszukać innej. Mając przyczepę gastronomiczną z lodami w każdej chwili możemy obsługiwać festyny, imprezy firmowe, a nawet wesela.
Lody w punkcie stacjonarnym – zalety i wady
Punkt z lodami w systemie stacjonarnym to sprzedaż z okienka całego asortymentu znajdującego się w sieci franczyzowej Lody Przygoda & Lavazza.
Zaletą sprzedaży lodów z okienka są niskie koszy inwestycji porównując z kawiarnią. Na punkt z lodami wystarczy nam 10 m2, dostęp do wody oraz toalety i możemy cieszyć się zyskami.
Całe wyposażenie maszyny do lodów, ekspres do kawy, gofrownice zakupuje się od nas.
Czas otwarcia takiego punktu to około 2 do 3 tygodni.
Wymagany wkład własny to w granicach 10 000 -20 000 zł, pozostałą kwotę potrzebną do otwarcia punktu z lodami można rozbić na raty lub też otrzymać atrakcyjny leasing.
Jeśli decydujemy się na sprzedaż z okienka – ważna jest dobra weryfikacja lokalu pod kątem atrakcyjności umiejscowienia lokalu.
Co warto wiedzieć przed założeniem lodowego biznesu?
Lodowy biznes to biznes z przyszłością. Temperatury coraz wyższe, więc chęć sięgnięcia po loda coraz większa.
Należy jednak pamiętać przy otwieraniu tego biznesu, aby wybrać odpowiedniego partnera biznesowego, który na każdym etapie współpracy nam pomoże.
Jest to prosty i przyjemny biznes pod warunkiem, że przejdziemy wszystkie formalności, a sprzęt w naszej lodziarni będzie z najwyższej półki.
Należy pamiętać, że będziemy pracowali w upalne dni, gdzie ludzie odpoczywają, a nasze wakacje będą dopiero po zakończeniu sezonu.
Dobór odpowiedniego partnera to zysk, a zysk to satysfakcja z prowadzonego biznesu.
Wybierz sieć lodziarni Lody Przygoda & Lavazza, a biznes lodowy stanie się twoim głównym źródłem utrzymania i na pewno nie spoczniesz na jednym punkcie lodowym.
Jaka lokalizacja na lodowy biznes będzie optymalna?
W ciepłe dni ludzi spragnieni są ochłody, dlatego kupują lody zimne, a do tego pyszne.
Nie ma większego znaczenia czy punkt będzie w większym mieście czy też w małym miasteczku.
Miasto jest bardziej nasycone takimi punktami, natomiast w małych miasteczkach mamy znikomą konkurencję.
Nieraz duże odległości do miasta zniechęcają mieszkańców, aby wybrać się tylko na lody, a co by było jeśli to ty otworzyłbyś punkt z lodami w tej miejscowości?
Każde miasto czy każde małe miasteczko jest przez nas weryfikowane, pomożemy Ci podjąć słuszną decyzję.
Twój pomysł na biznes z nami może stać się bardzo dochodowy, a przy wyborze odpowiedniej lokalizacji pomożemy.
Skąd kupować produkty do lodów i jak to dobrze zorganizować logistycznie?
Wszystkie produkty do lodów kupowane są od nas, więc nasz partner biznesowy nie musi się o to martwić.
Wystarczy zadzwonić do hurtowni, do działu zamówień, a towar zostanie wysłany tego samego dnia, gwarantujemy ciągłość dostaw towaru.
Mamy szereg udogodnień, a wszystko po to, abyś mógł się cieszyć z zysków. Twój sukces to nasz sukces.
Ile kosztują maszyny / automaty do robienia lodów?
Maszyny do lodów to serce biznesu. Nasza firma jest producentem maszyn do lodów włoskich, maszyn do lodów świderków oraz maszyn do lodów tajskich.
Cennik maszyn uzależniony jest od wielu czynników. Cena zależy, czy ma być maszyna chłodzona wodą czy też powietrzem.
Maszynę należy odpowiednio dobrać do warunków panujących w danym miejscu, gdzie maszyna będzie stała.
Koszty od 14 000 nawet do 50 000 zł .
Jedno jest pewne… dobra maszyna do lodów to sukces w biznesie lodowym, dobra maszyna do lodów nie będzie miała postojów.
Będziecie mogli produkować lody na bieżąco, nie zważając na duże upały w sezonie.
Jakie maszyny do lodów są najlepsze i najmniej awaryjne?
Dobra maszyna do lodów to taka, która poradzi sobie w każdej sytuacji czy w kolejce jest 30 osób czy też 300: jakość, szybkość wydawanych porcji musi być taka sama.
Nieistotne czy jest ciepło czy chłodniej – maszyna musi wydawać lody o takiej samej strukturze.
Maszyn do lodów na rynku jest wiele, ale nieliczni zajmują się produkcją, a potem serwisem takich maszyn.
Brak sprawnego serwisu to wielka strata dla waszego portfela.
Na nasze maszyny do lodów oferujemy nawet 3 lata gwarancji, w razie awarii maszynę zastępczą i serwis mobilny. Warto współpracować z najlepszymi.
Na czym polega lodowa franczyza – jak ten model biznesowy działa od kuchni?
Franczyza lodowa to biznes oparty na sprawdzonym pomyśle. Franczyza lodowa cieszy się dużą popularnością wśród przedsiębiorców, jeśli nie chcesz popełnić błędów – należy skorzystać właśnie z franczyzy.
Duża firma zezwala umową franczyzową na sprzedaż produktów mniejszej firmie, czyli w skrócie będziesz mógł działać pod naszym szyldem Lody Przygoda & Lavazza i czerpać od nas całą wiedzę.
Jak widzisz pomysł na „biznes lody” nie jest wcale taki straszny.
Co jest lepsze: franczyza czy lodowy biznes zakładany od 0?
Aby otworzyć biznes z lodami na własny rachunek należy przejść szereg formalności związanych z sanepidem, stworzeniem od podstaw księgi HACCP, księgi dobrych praktyk.
Stworzenie wizualizacji, stworzenie własnego logo, strony www to bardzo duże koszty, nie wspominając już o czasie wypromowania marki.
Franczyza lodowa daje Ci to wszystko gotowe, wręcz wszystko zostaje podane jak na tacy.
Nie musisz się o nic martwić, otwieramy punkty kompleksowo.
Masz pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Co najważniejsze, prowadząc taki biznes nie popełnisz błędów, które mogłyby zepsuć twoją reputację wśród klientów.
Franczyza lodowa daje Ci coś jeszcze, sprawdzone menu, sprawdzony wysokiej jakości towar, który zakupisz na preferencyjnych warunkach w jednym miejscu.
Jeśli chcesz, to możesz dołączyć do naszej franczyzy lodowej: http://www.lodyprzygoda.pl/franczyza.html
Jak założyć własny lodowy biznes krok po kroku?
Jeśli ktoś myśli o założeniu biznesu lodowego, wystarczy do nas zadzwonić przedstawimy Ci najlepsze warunki.
Wspólnie omówimy strategię działania. Omówimy każdy etap, pamiętaj – jesteśmy z Tobą od samego początku do otwarcia lodziarni.
Następnie oferujemy cykliczne szkolenia oraz wsparcie w dalszym prowadzeniu punktu z lodami.
Zastanowimy się nad kwestią finansowania Twojego biznesu przy lokalu stacjonarnym oraz przyczepie gastronomicznej, wystarczy własnego wkładu 20 000 zł. Stań się częścią lodowego biznesu i dołącz do nas.
Ile można zarobić na czysto przez 1 sezon?
W biznes lodowym najważniejsze są dwie rzeczy lokalizacja oraz dobre maszyny do lodów.
Nasze punkty zarabiają od 20 000 do nawet 40 000 zł na m-c w sezonie.
Jest to bardzo opłacalny biznes. Marża na lodach jest bardzo wysoka, koszt produkcji loda to około 1 zł.
Nasza sieć posiada w ofercie asortyment na chłodniejsze dni: gofry, rurki z bitą śmietaną, bubble, waffle oraz aromatyczą kawę lavazza w 10 różnych odsłonach smakowych.
Taki asortyment gwarantuje dobry zarobek w sezonie.
Odpowiedzi do wywiadu udzielił Łukasz Przygoda
http://www.lodyprzygoda.pl

też mam małego food trucka na haku holowniczym z dobrehaki.pl, super sprawa, nawet jak jade na wakacje mogę działać z własnym biznesem :)))) Panie Łukaszu super sprawa 🙂 Powodzenia