Po co płacić za pozycjonowanie stron www?
Praktycznie każdego dnia można trafić na oferty firm, które obiecują pozycjonowanie stron www. Czy warto płacić za takie usługi i komu jest to tak naprawdę potrzebne?
- Znaczenie dobrej strony internetowej
- Jak zdobyć klientów przez internet?
- Pozycjonowanie strony czy kampanie rozliczane za kliknięcia?
Dzięki poniższym poradom dowiesz się, czy usługa pozycjonowania stron jest ci potrzebna i gdzie w razie czego znaleźć odpowiedniego specjalistę.
Znaczenie dobrej strony internetowej
Na początek powinieneś zrozumieć, że trudno jest teraz wypromować jakąkolwiek usługę lub ofertę w internecie, jeżeli nie będziesz dysponował nowoczesną stroną internetową. Strona powinna być dostosowana do obsługi na urządzeniach mobilnych, gdyż coraz więcej osób przegląda internet przy pomoc swoich telefonów. Dodatkowo niezależnie od tego, czy prowadzisz bloga czy też odpowiadasz za stronę firmy, musi ona być tak zoptymalizowana, aby szybko ładowała się na każdym komputerze. Strona internetowa nie może również odstraszać przestarzałym układem, niedopasowanymi kolorami lub źle dobranymi zdjęciami, bo wówczas ciężko będzie zdobyć zainteresowanie internautów.
Strona to jednak nie wszystko, gdyż nawet najlepiej wykonany serwis nie będzie cieszył się popularnością, jeżeli internauci nie będą mogli go wyszukać w internecie. Tym samym odpowiedź na pytanie o to czy pozycjonowanie stron jest uzasadnione jest twierdząca, zwłaszcza jeżeli poprzez stronę chcesz zdobyć nowych klientów. Musisz o tym pamiętać, bo inaczej popełnisz taki sam błąd jak wiele firm, które wydały duże kwoty na stworzenie strony, ale nie były zainteresowane jej pozycjonowaniem. W związku z tym ruch na takiej stronie jest praktycznie zerowy, więc cała inwestycja okazuje się wówczas chybiona.
Jak zdobyć klientów przez internet?
Na szczęście dobra wiadomość jest taka, że nawet jeżeli strona nie była pozycjonowana od samego początku, to możesz – a wręcz powinieneś – podjąć niezbędne kroki i zacząć to robić już teraz. Przykładowo, jeżeli prowadzisz sklep internetowy z bielizną i chcesz, aby każdego dnia kupowało ją wiele osób, musisz zlecić pozycjonowanie stron internetowych w taki sposób, żeby internauci po wpisaniu fraz typu „sklep z bielizną” lub „markowa bielizna” trafiali właśnie na twoją stronę.
W zależności od branży, konkurencji oraz kilku innych czynników pierwsze efekty mogą pojawić się już po jednym lub kilku tygodniach, ale jeżeli tylko postawisz na sprawdzoną współpracę z dobrym pozycjonerem, to prędzej czy później na pewno będziesz zadowolony z efektów jego pracy.
Pozycjonowanie strony czy kampanie rozliczane za kliknięcia?
O podpisaniu nowej umowy na pozycjonowanie stron www powinieneś pomyśleć również wtedy, gdy od wielu miesięcy ponosisz koszty takich usług, a wciąż nie widzisz żadnych efektów. Nie możesz jednak wymagać, aby firma odpowiedzialna za pozycjonowanie zapewniła ci duży ruch z dnia na dzień, gdyż jest to niewykonalne. Można co prawda wykorzystać do tego płatne kampanie reklamowe, ale wówczas będziesz ponosił koszt każdego kliknięcia, co nie zawsze jest opłacalne dla klienta.
W końcu nigdy nie masz pewności, czy klient odwiedzający twój serwis skorzysta z oferowanych usług lub dokona zakupu, a niezależnie od tego będziesz musiał rozliczyć się z siecią reklamową. Z tego właśnie powodu tradycyjne pozycjonowanie wciąż ma kilka niezaprzeczalnych zalet, a jedną z nich jest to, że jeżeli już twoja strona zacznie się wyświetlać na dobrych pozycjach w wynikach wyszukiwania, to nawet jeżeli w link kliknie kilkaset tysięcy osób, to nie nie będzie cię to kosztowało żadnych pieniędzy.
Ciekawy artykuł. Pozycjonowanie ma sens, jednak wszystko zależy tak naprawdę od branży.