Pakowanie paczek i wysyłka w sklepie online

hurtownia-opakowan

Prowadzenie sklepu online tylko na pierwszy rzut oka wydaje się skrajnie proste. Wiąże się z nim szereg obowiązków i zadań, które trzeba regularnie wykonywać – od marketingu, po logistykę i magazynowanie.

I to na tych ostatnich działaniach dzisiaj się skupimy. Zastanowimy się nad tym, jak powinno przebiegać pakowanie paczek, żeby nasz e-commerce działał bez zarzutu i nieustannie się rozwijał.

Różne oblicza sklepu internetowego

E-commerce nie jest bynajmniej jednorodną kategorią sklepów. W jego ramach występują rozmaite modele sprzedaży. Oprócz standardowych sklepów, posiadających własne zaplecze magazynowo-logistyczne, coraz częściej ostatnimi czasy pojawiają się na przykład sklepy internetowe oparte na zasadach dropshippingu.

Dropshipping – sklep bez magazynu i logistyki

Dropshipping to idealne rozwiązanie dla wszystkich osób zaczynających swoją przygodą z e-handlem, gdyż w jego przypadku odpowiadamy wyłącznie za założenie i prowadzenie strony oraz marketing. Cała logistyka i magazynowanie spoczywa na hurtowniach dropshippingowych.

Jak to wygląda w praktyce? Klient znajduje na naszej stronie interesujący go produkt, kupuje go. Na skrzynkę sklepową spływa zamówienie, które przekazujemy do hurtowni, gdzie następuje kompletowanie, pakowanie i wysyłka zamówienia. W zależności od podpisanej umowy, może się okazać, że hurtownia zajmie się za nas również ewentualnymi zwrotami.

W takiej sytuacji, nie musimy się zupełnie martwić o zarządzanie i opłacanie magazynu ani infrastruktury i zespołu pracowników, odpowiedzialnych za realizację wszystkich zamówień. Firmę możemy prowadzić z własnego domu lub z ciepłych krajów, bez obaw o wysyłkę i dostarczanie paczek do klientów.

Zwykły sklep online – przewaga czasu nad dropshippingiem

Model dropshippingowy nie oferuje jednak tylko samych zalet. Wspołcześnie, najważniejszym bowiem elementem, którzy przekonuje wiele osób do standardowych sklepów, jest czas potrzebny na dostarczenie paczki do klienta. W zwykłym sklepie internetowym realizacja zamówienia może być ekstremalnie krótka i wynieść 24 lub maksymalnie 48 godzin – od zakupienia produktu, do dostarczenia go przez kuriera do adresata.

opakowania

W przypadku dropshippingu jest to niezmiernie trudne do uzyskania, zwłaszcza gdy przekazujemy zamówienie do hurtowni, która czeka na towar, a my nie mamy na to najmniejszego wpływu. Oprócz tego, paczki docierają do klienta wyłącznie z logo hurtowni, nie decydujemy też o jakości i wyglądzie opakowania. Promujemy zatem czyjąś firmę, a nie własną markę.

W zwykłym sklepie mamy magazyn, pełen produktów, wyposażony w odpowiednią infrastrukturę potrzebną do realizacji zamówień. Nasza ekipa odpowiada za pakowanie i wysyłkę paczek. Pozwala to znacząco skrócić czas dostarczania towarów do klienta, a także daje szereg dodatkowych profitów.

Jak pakować paczki do wysyłki?

Samodzielne pakowanie i wysyłka to okazja do profesjonalnego obrandowania wszystkich towarów. Odpowiednie pudełka i taśmy pakowe, z personalizowanymi nadrukami dostarcza niejedna hurtownia opakowań np. e-hurtownia-opakowan.pl, pełna wysokiej jakości produktów do bezpiecznego i eleganckiego pakowania.

Do najczęściej używanych opakowań zalicza się pudełka klapowe lub fasonowe, wykonane z trwałego kartonu. Aby jeszcze lepiej zabezpieczyć produkty, do wnętrza wkłada się rozmaite wypełniacze. Może to być ekologiczny skropak, folia bąbelkowa, trwała i odporna na warunki atmosferyczne, uszkodzenia i wstrząsy lub też zwykły, ale bardzo skuteczny cięty papier.

Zarówno wypełnienie, jak i samo pudełko musi być dopasowane do rodzaju wysyłanego towaru. Na co innego zwracamy bowiem uwagę, gdy chcemy, żeby zawartość była po prostu chroniona, niż kiedy zależy nam na eleganckim wyglądzie przesyłki.

Przy zwykłych przesyłkach dbamy o to, aby produkt dotarł w całości do adresata. Wówczas główny nacisk kładziemy na bezpieczeństwo. W przypadku towarów klasy premium, oprócz warstwy ochronnej, liczy się także wygląd przesyłki. Opakowanie powinno być zatem eleganckie, z dobrej jakości materiału, który nie dość, że bez szwanku przetrwa transport, to również zachwyci odbiorcę, jeszcze przed rozpakowaniem.

Poza standardowymi pudełkami, w e-commerce do konfekcjonowania używa się rozmaitych, innych materiałów. Mogą pojawiać się opakowania ozdobne lub jednostkowe, a także foliowanie z pomocą folii termokurczliwej. Często wykorzystuje się także co-packing, w ramach którego łączy się towary w tematyczne zestawy. Sprawdza się to zwłaszcza w okresach przedświątecznych, gdy wszyscy szukają prezentów dla bliskich.

Paczka idealna – budowanie wizerunku firmy

Szybki czas realizacji oraz odpowiednie zapakowanie produktów to klucz do zjednania nowych klientów. Dlatego też powinniśmy mieć nad tym procesem pełną kontrolę oraz nieustannie pilnować jakości, wytrzymałości i pięknego wyglądu paczek.

Warto zadbać o to, żeby wszystkie pudełka i opakowania, a nawet taśmy pakowe, wzmacniające przesyłki były nie tylko trwałe, ale też zawierały nadruki z logotypem, nazwą firmy lub hasłem reklamowym. W ten sposób skutecznie i subtelnie promujemy swoją markę, utrwalając jej pozycję na rynku.

Niech nasze paczki prezentują się świetnie i dobrze reklamują naszą firmę, a możemy być pewni, że klienci z chęcią powrócą do nas na kolejne zakupy internetowe.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *