Oprogramowanie sklepu internetowego – jakie wybrać?

Jednym z najbardziej skomplikowanych etapów dla właścicieli sklepów e-commerce podczas tworzenia sklepu internetowego jest wybór rozwiązania, który w pełni będzie odpowiadał na biznesowy potrzeby firmy. Budowa platformy od podstaw to złożony i czasochłonny proces, dlatego tak ważny jest właściwy wybór systemu CMS, który zapewnia wszystkie niezbędne funkcje w jednym miejscu.
Obecnie, rynek ma do zaoferowania wiele różnorodnych rozwiązań różniących się od siebie celami, elastycznością i kosztami, dlatego dobrze jest wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę. Jeśli stoisz przed wyborem oprogramowania sklepu internetowego, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Sprawdź, co warto wiedzieć o wyborze odpowiedniej platformy e-commerce.
Czym jest e-commerce CMS?
CMS (ang. Content Management System), czyli system zarządzania treścią, to oprogramowanie, umożliwiające właścicielom sklepów internetowych tworzenie, publikowanie i edytowanie zawartości witryn bez konieczności umiejętności pisania kodu. Systemy CMS pozwalają na modyfikowanie wyglądu czy stylu platformy e-commerce, umożliwiają też zarządzanie zapasami. Innymi słowy – oprogramowanie sklepu internetowego to nic innego, jak przyjazna dla użytkownika infrastruktura, które obsługuje wszystkie funkcje zarządzania sklepem.
Oprogramowanie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?
Wybierając idealną platformę dla swojego sklepu internetowego, pod uwagę należy wziąć kilka aspektów. Poniżej wymieniliśmy najważniejsze punkty mające za zadanie pomóc znaleźć najbardziej odpowiednie narzędzie.
Koszt
Wiedza o tym, ile trzeba zapłacić i co się za to otrzymuje, jest najważniejszym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę. Najbardziej konkurencyjnymi platformami będą CMS-y open source, czyli te o otwartym kodzie źródłowym. Platformy tego typu można bezpłatnie pobrać, a następnie dowolnie modyfikować pod własne potrzeby. Przygotuj listę takich platform, porównaj ich podstawowe funkcjonalności i zobacz, która z opcji jest najlepsza.
Integracje
Platformy e-commerce mogą być oferować wiele modułów i zewnętrznych systemów, z którymi można się zintegrować. Żaden CMS nie jest doskonały, dlatego sprawdzenie, jak łatwo oprogramowanie integruje się z innymi narzędziami, jest bardzo ważne. Moduły Magento jest jedną z opcji, która daje najwięcej możliwości ze względu na dużą liczbę dostępnych rozszerzeń oraz ich zakres. Wypisz potrzebne narzędzia i to właśnie na nie zwróć uwagę.
SEO
SEO ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojego sklepu internetowego, dlatego warto rozważyć platformę z intuicyjnym pulpitem nawigacyjnym oraz wbudowanymi narzędziami SEO. Jeśli nie jesteś znawcą w tej dziedzinie lub nie masz w swoim zespole dedykowanej osoby do tych zadań, dobry system pomoże wdrożyć najlepszy praktyki, dzięki funkcjom takim jak adresy URL, tytuły stron i meta opisy.
Kompatybilność mobilna
Urządzenia mobilne odpowiadają za ponad połowę ruchu związanego z wyszukiwaniem na całym świecie, dlatego Twój sklep musi być przyjazny dla urządzeń mobilnych. Znajdź taką platformę, która oferuje automatyczne dostarczanie zawartości zoptymalizowane pod kątem smartfonów i tabletów, by zapewnić dobre wrażenia użytkownika.
Najpopularniejsze platformy CMS dla e-commerce
Ogromna liczba platform e-commerce sprawia, że wybór może być naprawdę trudny. Poniżej przygotowaliśmy krótki opis najbardziej popularnych opcji.
Magento
Magento to lider rozwiązań e-commerce od Adobe z kategorii open-source. Jest popularny wśród szybko rozwijających się i większych firm, ponieważ jest wysoce elastyczny i konfigurowalny. Zdecydowanym plusem tego rozwiązania jest wydajność systemu i dedykowane moduły https://smartbees.pl/uslugi/magento/moduly-magento-2 .
WooCommerce
Witrynę WordPress można przekształcić w sklep internetowy, dzięki wtyczce WooCommerce. Jest to także niezwykle popularne narzędzie ze względu na otwartość kodu, ogromny wybór motywów i rozszerzeń, które w łatwy sposób włączyć do witryny.
Drupal
Drupal CMS oferuje niezwykłą elastyczność i pomimo tego, że nie nie jest dedykowany e-commerce można go bez problemu przekształcić w sklep internetowy, dzięki wtyczkom. Sklep na Drupalu z pewnością będzie skalowalny i bezpieczny, jednak tu warto wgłębić się w kwestie programistyczne, ponieważ w przeciwieństwie do Magento czy WooCommerce jest on mniej intuicyjny.
Shopify
Shopify sprawdzi się u początkujących osób, które dopiero co zaczynają swoją przygodę z e-commerce. Jest to jedna z najpopularniejszych platform wykorzystywanych na całym świecie, które zyskała u użytkowników łatwością obsługi. To rozwiązanie będzie odpowiednie dla małych i średnich firm, przy dużych markach zdecydowanie lepiej sprawdzi się Magento.
Jakie oprogramowanie wybrać? Przede wszystkim takie, które spełnia Twoje obecne potrzeby i będzie ewoluować wraz z rozwojem firmy. Wybór narzędzia jest więc kluczową decyzją, kształtującą przyszłość biznesu online i Twojej działalności. Niezależnie od tego, na jaką zdecydujesz się platformę, pamiętaj, że kupujący oczekują od Twojego sklepu najlepszych cyfrowych doświadczeń i kreatywnej prezentacji produktów.
