Opisy produktów – jak wykorzystać ich potencjał?
Na końcowym etapie drogi konsumenta do zakupu znajduje się opis produktu. Im bliżej punktu finalnego znajduje się tekst, tym ważniejsza jest jego siła oddziaływania na decyzje konsumenta. Dlaczego to tak istotny element? I co zrobić, żeby przekonał klienta do dokonania zakupu?
Dlaczego warto zadbać o jakość opisów produktów?
Dla 87% użytkowników opis produktu to jeden z najważniejszych czynników branych pod uwagę podczas zakupów w sklepie internetowym. To tekst, który klient czyta tuż przed zakupem, a więc zanim wykona czynność, na której nam zależy. Dotarł już na stronę dotyczącą konkretnego produktu, zatem wyraża realne zainteresowanie.
Twoje zadanie to utwierdzić go, że jest we właściwym miejscu i że książka, torebka lub wiertarka, którą właśnie ogląda, zaspokoi jego potrzeby. Odpowiedni opis to narzędzie, którym się posłużysz w tym celu.
Dzięki dobrym opisom produktów sklepie internetowym osiągniesz konkretne korzyści:
- Widoczność w wynikach wyszukiwania
- Większa szansa, że klient trafi na stronę z produktem
- Skłonienie klienta do podjęcia decyzji
- Zwiększenie sprzedaży
- Unikalny content na stronie, który podniesie jej wartość
Cechy dobrego opisu produktu
Skuteczność tekstu w dużej mierze zależy od indywidualnego spojrzenia na produkt. Istnieje jednak zestaw cech, które powinien posiadać każdy opis produktu. Pamiętaj o nich, jeśli chcesz skłonić konsumenta do złożenia zamówienia.
Pełna informacja
Postaw się na miejscu kupującego i zastanów, jakie informacje są dla niego ważne. Nawet najbardziej spontaniczny nabywca szuka szczegółów na temat przedmiotu zainteresowania. W opisie produktu daj czytelnikowi konkrety, aby poczuł się w pełni poinformowany.
Treść bez formy nie istnieje
Pełna informacja – tak, ale przedstawiona w niebanalny sposób. Wymienić parametry i zastosowania potrafi większość ludzi. Niestety, ten sposób nie przyniesie pożądanych wyników. Kreatywność to coś, czego potrzebuje każdy tekst marketingowy, a zwłaszcza opis produktowy. Odpowiednio czarujące słowo tworzy w wyobraźni konsumenta wyobrażenie. Im atrakcyjniejsze, tym silniej dąży on do jego realizacji. Dynamiczny i pewny język sprawia, że klient też jest zdecydowany i nie czeka z decyzją.
Tworzenie kreatywnych opisów językiem korzyści możesz powierzyć specjalistom z agencji copywriterskiej. Więcej informacji o usłudze znajdziesz tutaj: https://contentwriter.pl/opisy-produktow/.
Zróżnicowane opisy
Sprzedajesz jeden model butów, ale z różnymi wzorami, kolorami. Spraw, żeby to właśnie ta różnica była powodem do zakupu. Kiedy klient zastanawia się nad podobnymi przedmiotami, które różnią się tylko szczegółami, czyta opisy wszystkich interesujących go produktów. Jeśli znajduje tam ten sam tekst, traci on znaczenie. Podkreślaj to, co wyróżnia każdy produkt.
Wytworzenie potrzeby
Klient zawsze szuka konkretnych informacji o produkcie – to prawda. Jednak to emocje sprawiają, że go kupuje. Fakty są potrzebne, by zaprezentować cechy przedmiotu. Z kolei wzbudzenie emocji i wywołanie skojarzeń sprawi, że konsument poczuje pragnienie posiadania. Obok informacji o mocy silnika, który chcesz sprzedać, daj klientowi wyobrażenie dźwięku wydawanego podczas jazdy.
SEO w opisach produktów
Każdy tekst na stronie może być dobry, ale bez struktury SEO konsument go nie przeczyta. Dlaczego? Bo nie trafi na Twoją witrynę. Widoczność w wyszukiwarce daje szansę na dotarcie do osób zainteresowanych produktem. W opisach produktów warto umieszczać szczegółowe frazy, np. „dębowe panele podłogowe z płyty HDF”. Pozwala to wyświetlić produkt zdecydowanym użytkownikom, którzy szukają konkretnego produktu. Z reguły są oni bardziej nastawieni na zakup niż ci, którzy wpisują ogólne frazy, takie jak „panele podłogowe”.
Dzięki dobrym opisom produktów sklep internetowy zyskuje nowych klientów. Teksty stworzone pod pozycjonowanie pozwalają dotrzeć z produktem do potencjalnych klientów. Umiejętnie zaprezentowane konkrety oraz odwołanie się do emocji i skojarzeń skłaniają użytkownika do podjęcia decyzji o zakupie.