Opakowania kartonowe dla e-commerce – trendy na rynku e-commerce

Opakowania kartonowe dla e-commerce - Trendy 2020

Budowanie pozytywnych doświadczeń zakupowych – to kluczowa rola opakowań w branży e-commerce. Te doświadczenia przybierają różną formę – bądź odwrotnie, wpływa na nie wiele elementów, które związane są z również z tym, jak i w co zapakowany został produkt. Oto najważniejsze trendy na rynku e-commerce związane z opakowaniami.

Znaczenie opakowań w e-commerce

Opakowanie ma znaczenie. To stwierdzenie u nikogo nie powinno pozostawiać wątpliwości. Opakowania e-commerce są jednym z ważniejszych narzędzi wspierania sprzedaży. Z jednej strony chodzi o budowanie wizerunku marki, z drugiej strony o zaspokojenie, a nawet wyprzedzenie potrzeb konsumentów. I jedno, i drugie zadanie jest mocno powiązane z oczekiwaniami, które stawiają przed sprzedającymi sami klienci i rozwijający się rynek. Czym kierować się tworząc i wybierając opakowania wspierające sprzedaż? Które trendy na rynku e-commerce należy poważnie wziąć pod uwagę?

Personalizacja i integracja doświadczeń

Trendem, który mocno ugruntował się na rynku i z pewnością nie będzie słabł, jest integracja i personalizacja doświadczeń zakupowych. Opakowanie jest integralną częścią dostarczanego produktu. Powinno wzmacniać doznania, których doświadczamy w kontakcie z samym produktem. Tym bardziej, że to właśnie ono jest na pierwszej linii frontu. W personalizacji liczy się wyjątkowość samego opakowania, którego koncept jest ukłonem w stronę konsumenta. Nie można tu zapominać o „efekcie wow”, który wpływa na doświadczenie unboxingu. To natychmiast, szczególnie przez pokolenie millenialsów, jest upubliczniane w social mediach.

Opakowania e-commerce – design i funkcjonalność

Jakie opakowania uwielbiają konsumenci? We wzornictwie największą liczbę zwolenników ma szlachetny minimalizm. Rezygnuje się tu z nadmiernych zdobień na rzecz prostej typografii i kontrastowych zestawień kolorystycznych. Minimalizm oznacza również lepsze dopasowanie wielkości opakowania do produktu i rezygnację ze zbyt dużej ilości wypełniaczy, szczególnie tych, które nie są biodegradowalne. Klienci doceniają również trwałość opakowania, jakość użytych materiałów i sposób jego konstrukcji, który zapewnia łatwość otwierania.

Zielone trendy – opakowania kartonowe dla e-commerce

W projektowaniu opakowań obserwujemy wyraźny trend związany z minimalizowaniem użycia surowców, których nie można w łatwy sposób poddać recyklingowi. Jest to związane zarówno z etycznymi wyborami konsumentów, jak i ustawodawstwem, które obliguje do stosowania proekologicznych rozwiązań. Z tego względu opakowania kartonowe dla e-commerce są i będą doskonałym rozwiązaniem.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *