Obliczanie kosztu przesyłki przed wysyłką

Obliczanie kosztu przesyłki przed wysyłką

Obecnie wysyłając paczki do bliskich lub klientów potencjalni nadawcy coraz częściej decydują się na skorzystanie z usług firmy kurierskiej. Przed nadaniem paczki należy obliczyć koszty związane z jej wysyłką, w tym zazwyczaj wspomagamy się cennikiem wybranego przewoźnika. Liczne tabele z cenami usług standardowych i dodatkowych z pewnością mogą przywoływać o zawrót głowy. Niemniej jednak obliczenie ceny przesyłki nie jest tak trudnym i skomplikowanym procesem jakby mogło się nam wydawać. Od czego zatem zależy ostateczny koszt wysyłanej przesyłki? Odpowiedź na to pytanie umieściliśmy poniżej.

Wybór odpowiedniej usługi

Dzisiejsza oferta popularnych przewoźników jest niezwykle bogata, firmy udostępniają swoim klientom wiele atrakcyjnych usług, które różnią się od siebie przede wszystkim czasem realizacji zlecenia. Termin planowanego doręczenia przesyłki do rąk adresata w dużej mierze wpływa na cenę wysyłki. Jeżeli zależy nam na tym, by odbiorca otrzymał paczkę jak najszybciej to musimy liczyć się z poniesieniem większych kosztów. W większości przypadków przesyłki kurierskie docierają do odbiorców w przeciągu 1-2 dni roboczych, niekiedy może się jednak zdarzyć tak, że czas ten nieco się wydłuży – najczęściej ma to miejsce w okresie przedświątecznym.

Najdroższymi usługami są te gwarantujące dostarczenie przesyłki następnego dnia roboczego przed wyznaczoną godziną np. do 12:00. Najmniej zapłacimy za usługi standardowe, gdzie nierzadko koszty nadania paczki są tańsze o kilkanaście złotych. Dokładniejsze koszta możecie obliczając korzystając z usługi dostępnej na https://www.globkurier.pl/oblicz-koszty-przesylki.html.

Gabaryty nadanej przesyłki kurierskiej

To jeden z najważniejszych czynników wpływających na ostateczny koszy wysyłki paczki. Im większą i cięższa będzie przesyłka, tym wyższa będzie cena wybranej usługi. Jeżeli wiemy, ile waży przygotowana paczka to najprostszym sposobem do obliczenia kosztów przesyłki będzie skorzystanie z cennika wybranej firmy kurierskiej. Niezwykle pomocne w tym celu będą tabele odnoszące się do opłat w danym przedziale wagowym. Pamiętać, należy o tym, że za przesyłkę o wadze 4,5 kg zapłacimy tyle ile za przesyłkę ważącą 5 kg. Dlaczego? Bardzo często przewoźnicy określają ceny co do jednego kilograma w związku z czym, liczba wagi zawsze zaokrąglana jest to wyższej.

Oprócz tego koszty wysyłki mogą być liczone wg. wagi gabarytowej, którą oblicza się przy uwzględnieniu ogólnych wymiarów przesyłki.

Miejsce odbioru przesyłki kurierskiej

Nie tylko wybrana usługa oraz gabaryty paczki decydują o kosztach związanych z jej nadaniem. Niezwykle istotna jest również kwestia określenia miejsca docelowego, czyli podanie adresu nadawcy. Oczywiście najmniej zapłacimy za przesyłki krajowe, nieco droższa jest usługa nadania przesyłki za granicę. W tym wypadku należy jednak pamiętać o tym, że wysyłka paczki np. do Niemiec będzie tańsza od paczki nadanej do Włoch, na co wpływa przede wszystkim duża odległość od miejsca nadania. Znaczna większość przewoźników w swoich cennikach zawiera informacje dotyczące opłat dostarczenia przesyłek do danych stref (krajów), co jest dużym ułatwieniem obliczenia ostatecznych kosztów wysyłki.

Ponad to przewoźnicy pobierają dodatkowe opłaty za transport paczki w strefie rozszerzonej, dotyczących ekspresowych usług doręczenia w dniu nadania.

Przygotowanie przesyłki

Jeżeli zależy nam na tym, by nadana paczka dotarła w stanie nienaruszonym do odbiorcy to wówczas najlepszym rozwiązaniem jest jej odpowiednie zabezpieczenie np. przy użyciu folii bąbelkowej oraz umieszczenie w kartonowym pudełku. Są to tzw. przesyłki standardowe, jednak w cenniku firmy kurierskiej bardzo często widnieją również ceny za nadanie przesyłki niestandardowej. O przesyłkach niestandardowych należy mówić wówczas, kiedy ich zawartość nie może zostać zapakowana w sposób tradycyjny lub ich wymiary przekraczają wyżej określone limity gabarytowe. Koszty wysyłki paczki niestandardowej są z reguły wyższe o kilkanaście złotych.

Ubezpieczenie przesyłki i inne usługi dodatkowe

Jedną z najpopularniejszych usług dodatkowych jest wykupienie dodatkowego ubezpieczenia przesyłki. W tym wypadku przy poniesieniu niewielkich kosztów zarówno nadawca, jak i odbiorca może mieć pewność, że z paczką w trakcie transportu nie stanie się nic złego. Co więcej w sytuacji uszkodzenia przesyłki lub jej zaginięcia przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu kosztów równo wartych zadeklarowanej wartości nadanej przesyłki.

Wśród bogatej oferty usług dodatkowych wyróżnić możemy również – potwierdzenie doręczenia paczki, nadanie przesyłki za pobraniem, dostarczenie paczki w systemie od drzwi do drzwi (tzw. „door to door”). Pamiętajmy, o tym, że korzystanie z usług dodatkowych jest dobrowolne, w momencie, kiedy nie odczuwamy potrzeby ubezpieczenia przesyłki nie musimy dodatkowo dopłacać.

Indywidualny cennik firmy kurierskiej i pośrednicy…

Każda z dostępnych firm kurierskich dysponuje swoim cennikiem, który odwołuje się do wewnętrznej polityki funkcjonowania danej firmy. Oczywiście w przypadku standardowych usług ceny te będą bardzo do siebie zbliżone, ale nie zawsze. Jak się okazuje czasami warto jest skorzystać z tzw. porównywarki, która dokona wyboru najatrakcyjniejszej cenowo oferty firmy kurierskiej dopasowanej do naszych potrzeb.

Niekiedy ceny tej samej przesyłki mogą różnić się od siebie nawet o kilkadziesiąt złotych. Jeżeli chcesz zaoszczędzić to wówczas najkorzystniejszą opcją będzie wybór firmy będącej pewnego rodzaju pośrednikiem (tzw. brokerem kurierskim), która współpracuje z kilkoma przewoźnikami jednocześnie.

Boisz się o jakość świadczonych usług przez pośrednika? Zupełnie niepotrzebnie, pamiętaj, że transportem nadanej paczki zajmie się jedna z profesjonalnych i popularnych firm kurierskich.

Teraz, kiedy już wiesz jakie czynniki wpływają na ostateczny koszt nadania paczki przez firmę kurierską o wiele łatwiej i szybciej dokonasz obliczenia ceny jej przesyłki. Posługując się cennikiem wybranego przewoźnika, w przeciągu kilku minut będziesz w stanie bezbłędnie oszacować wydatek związany z przesyłką kurierską.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *