Nietypowe wizytówki firmowe
Systematyczne budowanie rozpoznawalności marki oraz utrwalanie jej w świadomości odbiorców jest niezwykle istotne i przynosi wymierne korzyści. Musi być to jednak czynione umiejętnie i z pomysłem. Jednym z istotnych elementów kreowania pozytywnego wizerunku danej firmy są wizytówki. Dziś posiadamy tak wiele możliwości, że wcale nie muszą być one zwyczajnym kartonikiem informującym o danych kontaktowych, a mogą stać się wręcz małymi dziełami sztuki. Oto kilka pomysłów na wyróżniające się wizytówki, które wzbudzą zachwyt na twarzach innych.
Funkcjonalnie i estetycznie zarazem? To możliwe!
Nowoczesne projekty wizytówek są utrzymane w wielu stylistykach jednak tym, co je cechuje, jest znacznie większa kreatywność, niż miało to miejsce w przypadku tych tworzonych jeszcze kilkanaście lat temu. Nikt nie obawia się już odważnych zestawień kolorystycznych, intrygujących wzorów, licznych zdobień albo wręcz przeciwnie – wyjątkowo minimalistycznej, surowej formy. Część informacji tekstowych zaprezentowana jest w formie graficznej, co nadaje całości dynamiki i tworzy ciekawą dla oczu kompozycję, a nie zlepek danych kontaktowych, do którego odbiorca podchodzi bez większych emocji. Jeśli chodzi o niecodzienne wizytówki firmowe, charakteryzują się także unikalną formą. Niektóre z nich posiadają elementy 3D, na przykład wielowymiarowe logo lub spory, wytłaczany napis. Coraz częściej można także spotkać się z odchodzeniem od klasycznego prostokątnego kształtu na rzecz wizytówek okrągłych lub nawiązujących bezpośrednio do specyfiki danej firmy. Godne uwagi są również te składane, które przypominają nieco miniaturowe wersje kartek z życzeniami. Decydując się na takie rozwiązania, zyskujemy produkty, które w jasny i czytelny sposób komunikują najważniejsze informacje dotyczące naszej marki, a zarazem przykuwają wzrok i zachwycają swoimi walorami estetycznymi.
Nowoczesne wizytówki wykonane z nietypowych materiałów
Aktualnie dużą popularnością cieszą się nowoczesne wizytówki, których nie wykonuje się na papierze, ale korzystając z nieco bardziej nietypowych materiałów. Mowa tutaj o drewnie, szkle, a także rozmaitych tkaninach. To opcja, która zachwyci odbiorców swoją kreatywnością i zaowocuje tym, że firma na długo zapadnie im w pamięć. Nowoczesność jest równoznaczna z dużą swobodą działania. Niczym dziwnym nie są wizytówki nadrukowane na płatkach kosmetycznych, wytłoczone na sporych kawałkach makaronu czy umieszczone na podświetlanych plastikowych formach. Śmiało sięga się po grawer, druk wypukły, a także miesza ze sobą zupełnie różne rodzaje czcionek. Znakiem rozpoznawczym współczesnych projektów jest brak jednego, utartego schematu oraz sztywnych ram i większa swoboda działania. Kluczowe jest to, by podczas dokonywania wyboru pamiętać o zachowaniu równowagi i stosownego balansu treści oraz formy, a także inwestować w wysokiej jakości materiały. Wtedy efektem będą oryginalne i solidne wizytówki, które nikomu nie pozwolą przejść obojętnie obok naszego przedsiębiorstwa!
Fot.: pixabay.com