Czym są i na czym polegają działania SEO?
Każdy przedsiębiorca prowadzący biznes internetowy wie, jak ważna jest promocja w sieci. To bezapelacyjnie jeden z najważniejszych czynników decydujących o wzroście popularności konkretnej witryny. Branża marketingu internetowego jest bardzo rozległa i ciężko byłoby wymienić wszystkie możliwości jej rozwoju. Niewiele firm może pozwolić sobie na skorzystanie z każdej formy promocji. Dlatego też mniejsze przedsiębiorstwa wybierają przeważnie jedno rozwiązanie, które wydaje im się być najbardziej rozsądne.
Do takiej grupy należy z pewnością SEO. To naturalny i całkowicie bezpłatny sposób, dzięki któremu możemy długotrwale polepszyć swoją pozycję w rankingu wyszukiwania. Bez znajomości strategii, ciężko jest natomiast o zaobserwowanie jakichkolwiek efektów. Dlatego też zaleca się ze skorzystania z usług agencji, których na rynku jest całkiem sporo.
SEO – definicja i objaśnienie
Skrót SEO pochodzi z angielskiego wyrażenia Search Engine Optimization. Tłumacząc to na nasz język, można odczytać jakoby chodziło o optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarki internetowej. Sama nazwa może mówić już wiele i jest w pełni zgodna z faktycznym zamiarem kampanii.
Wyobraźmy sobie, że prowadzimy sklep internetowy, zajmujący się sprzedażą butów. Użytkownicy chcący znaleźć swoje wymarzone obuwie, zaczną po prostu wpisywać w przeglądarkę frazę dotyczącą konkretnej charakterystyki buta, np. „buty skórzane”. Rankujący pod tę frazę sklep internetowy będzie z pewnością w czołówce wyszukiwania. Do tego potrzeba jednak długotrwałej, a przede wszystkim regularnej pracy w kontekście promocyjnym.
Na czym polega SEO?
Optymalizacja witryny pod wyszukiwarkę bazuje na wyszukiwaniu charakterystycznych dla danego sklepu słów kluczowych, a następnie ich linkowaniu. Oznacza to, że różnego rodzaju wpisy blogowe umieszczane na innych stronach, zawierają mniej lub bardziej rzucające się w oczy linki, prowadzące na promowaną podstronę. Dzięki temu, sam proces działa długotrwale nawet po skończeniu prac optymalizacyjnych. Do uzyskania jakichkolwiek efektów potrzeba jednak sporo regularnej pracy.
Oczywiście, działania SEO to nie tylko linkowanie i wrzucanie promowanych artykułów na portale blogowe. Chcąc tak robić, należy w pierwszej kolejności przygotować witrynę pod ten proces. Zadaniem agentów SEO jest więc tworzenie audytów sugerujących zmiany, jakie powinny zajść na stronie po to, by efekty działania były jak najlepsze. Mowa tu chociażby o zmianie metadanych, wymianie domeny i serwera na bardziej sprzyjający pozycjonowaniu, czy też na ogólnych poprawkach związanych z wyglądem strony i pasku menu.
Jak zacząć się promować?
W zależności od tego, czy prowadzimy firmę działającą lokalnie czy też krajowo – zawsze na start powinniśmy skorzystać z usług specjalistów. Prowadząc chociażby salon kosmetyczny w Kielcach zależy nam, aby zdobyć popularność głównie w tym regionie. Dlatego też warto skorzystać z usług lokalnych specjalistów poprzez wpisanie w wyszukiwarkę frazy pozycjonowanie stron Kielce i tam szukać najlepszej agencji. W przypadku sklepów internetowych działających na terenie całego kraju, miasto z placówką siedziby nie ma żadnego znaczenia.