Na czym polega pozycjonowanie strony?

Na czym polega pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron w dłuższej perspektywie to najtańszy sposób na dotarcie do klientów. Na pozycjonowanie składa się jednak wiele działań, które odpowiednio wykonywane, w szybkim tempie zwiększają widoczność i zasięg danej strony internetowej.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron obejmuje działania, które mają na celu podniesienie pozycji określonej strony, jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzieje się to w oparciu o daną frazę wpisaną w wyszukiwarce, np. „fryzjer Kraków”. To pozwala na dotarcie do osób, które potencjalnie może zainteresować zawartość danej witryny. Obecnie skuteczne pozycjonowanie strony jest niezbędne, jeśli ma ona być widoczna dla użytkowników internetu – zdradza nam specjalista ds. marketingu z agencji kreatywnej Project Space.

Jakie działania obejmuje pozycjonowanie stron internetowych?

Przed rozpoczęciem pozycjonowania witryny, warto opracować strategię, która będzie obejmować poniższe działania.

Tworzenie wartościowej treści

W tym celu warto przeanalizować branżę, lokalne uwarunkowania oraz inne czynniki, dotyczące danej strony. Uwzględniając je, należy wyszukać słowa kluczowe, które najlepiej będą określać witrynę. Dobranie odpowiednich fraz kluczowych jest bardzo istotne, ponieważ za ich pomocą dana strona będzie odnajdywana przez użytkowników. Następnie na ich podstawie tworzy się treści na stronie.

Optymalizacja strony internetowej

Aby zaistnieć w sieci, każda strona www oprócz oprawy graficznej, potrzebuje także kodu źródłowego. Algorytmy Google nie tylko analizują tekst na stronie, ale także to czy spełnia ona wszystkie wymogi techniczne.

W zakresie optymalizacji, pozycjonowanie strony obejmuje:

  • stworzenie dobrej struktury strony,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • odpowiednie nagłówki oraz praca nad hierarchią typograficzną,
  • optymalizacja kodu oraz przyspieszenie strony,
  • stworzenie strony przyjaznej dla urządzeń mobilnych.

Linkbuilding (budowanie linków)

Algorytmy Google nieustannie przeszukujące internet w poszukiwaniu stron sprawdzają także, czy na określoną stronę internetową prowadzą linki zewnętrzne.

Linkbuilding obejmuje wszystkie działania z zakresu pozycjonowania, odbywające się poza stroną www. Należą do nich m. in. pozyskiwanie wartościowych linków razem z opisem, które prowadzą na daną stronę z witryn zewnętrznych. Algorytmy Google wyłapują takie polecenia innych stron. Jeżeli pochodzi ono z wartościowej dla nich witryny, to renoma i pozycja rekomendowanej strony, ulega podniesieniu.

Linkowanie zewnętrzne pochodzić może z:

  • postów oraz artykułów sponsorowanych na innych blogach,
  • różnego typu postów na forach internetowych,
  • artykułów sponsorowanych na stronach www,
  • poleceń ze stron internetowych.

Warto zadbać o to, aby linkowanie pochodziło z różnych źródeł. Pozyskiwanie ich np. jedynie z forów internetowych jest sygnałem dla Algorytmów Google, że linkowanie jest nienaturalne, przez co strona może spaść w wynikach wyszukiwania – warto zatem dywersyfikować działania, np. poprzez publikację artykułów sponsorowanych, czy wpisy gościnne.

Należy także wiedzieć, że nie wszystkie linki przyczyniają się do podnoszenia pozycji witryny w wyszukiwarkach. Mechanizmy indeksujące stronę często pomijają te, które pochodzą ze stron będących źródłem linków darmowych.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne polega na dostosowaniu strony do zapytań, które dotyczą określonego rejonu i miasta. Rezultatem tego jest pojawianie się witryny w wynikach wyszukiwania na zapytania, takie jak „restauracja Krupówki”.

Pozycjonowanie lokalne powinno obejmować kilka działań:

  • obecność witryny w Google Moja Firma,
  • dane strukturalne na stronie, które opisują i kategoryzują rodzaje treści,
  • optymalizacja metatagów oraz treści na stronie – sygnalizuje ona wyszukiwarkom, że dotyczy określonych usług w konkretnej okolicy,
  • obecność na portalach, które oceniają usługi.

Pozycjonowanie stron internetowych to obecnie jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Prowadząc bloga czy sprzedając towary lub usługi, zarówno online jak i stacjonarnie, warto zapoznać się z pozycjonowaniem. Dzięki wdrożeniu powyższych działań, można zwiększyć swoje zasięgi i zdobyć potencjalnych klientów.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *