Mobile first index, czyli kiedy tablety mają pierwszeństwo?

mobile first index

Mobile first index – trzy słowa, za którymi kryje się koniec dominacji komputerów stacjonarnych. Do przeszłości odchodzą wspólne wyniki wyszukiwania w Google dla użytkowników urządzeń stacjonarnych i przenośnych. Od teraz indeksowanie stron zależne będzie od wyników serwisów w wersji mobilnej.

Na temat pojęcia mobile mobile first index dowiemy się więcej, dzięki agencji SEO – High-Interactivity.pl

Wszyscy kochamy nasze smartfony i Google o tym wie

Czasy, w których telefon komórkowy służył nam, jak naszym rodzicom „do dzwonienia”, ewentualnie czasem też jako budzik, już dawno poszły w niepamięć. Smartfony są dla wielu użytkowników miniaturowym centrum dowodzenia wszechświatem.

To dzięki mobilkom sprawdzamy pocztę elektroniczną, odkrywamy nową muzykę w serwisach streamingowych, czy dokumentujemy swoje codzienne życie, licząc na zdobycie tytułu królów i królowych Instagrama. To za ich pośrednictwem w końcu (a może – przede wszystkim) surfujemy w internecie. Bo łatwiej, bo szybciej, bo przeglądarka zawsze jest pod ręką i mieści się w kieszeni.

Google, jak to Google, wie wszystko, więc i ta prawda mu nie umknęła. Zapowiedź rozdzielenia wspólnego rankingu stron pojawiła się już dwa lata temu i właśnie się realizuje.

Co powinien o tej zmianie wiedzieć przeciętny Kowalski?

Jak indeksować i nie zwariować, czyli co właściwie ulegnie zmianie?

Dotychczas istniały dwie metody indeksowania – desktop i mobile. Po wprowadzeniu opisywanych zmian, jeśli jakaś strona internetowa nie posiada swojej wersji mobilnej lub responsywnej, Google będzie nadal indeksował jej desktopową wersję. Problemem może być jednak strata czynnika rankingowego, który jak się okazuje ma coraz większe znaczenie dla wyszukiwarki, nawet do tego stopnia, że index mobilny może być częściej odświeżany niż jego desktop’owa wersja.

Należy pamiętać, że treści, których Google nie uzna za mobile-friendly, czyli przyjazne dla użytkowników przeglądających mobilną wersję danej strony, będą indeksowały się słabiej niż content spełniający te wymogi. To, czy Google widzi mobilną wersję Twojej strony, sprawdzisz przy pomocy dostępnego w Google Search Console narzędzia Fetch and Render.

I chociaż wszystko wskazuje na to, że testy dotyczące mobile-first są na bardzo zaawansowanym etapie, Google nie udostępnia niestety publicznie ich wyników. Faktyczne zmiany, które nadciągną wraz z mobile-first index i ich wpływ na życie użytkowników, pozostają więc ciągle w sferze prognoz i domysłów.

https://projektmarketing.pl/

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *