Łowcy długiego ogona… Tropem słów kluczowych long tail SEO!

W dzisiejszym materiale wideo chciałbym zaprezentować potęgę słów kluczowych z długiego ogona. Na czym polega long tail i dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie fraz długoogonowych? Pozycjonowanie szerokie, bo o nim mowa doskonale sprawdza się w robieniu marketingu słów kluczowych dla sklepów internetowych i firmowych stron lokalnych. Bez zbędnego wstępu zapraszam do lektury poniższego poradnika wideo, gdzie został omówiony case strony Maćka – producenta mebli warsztatowych, a jednocześnie dobrego znajomego z rodziny.
Materiał opracował Paweł Duda – specjalista SEO z Agencji Projekt Marketing.
Co to jest long tail?
Long tail – słowa z długiego ogona. Mówiąc prościej są to frazy kilkuwyrazowe powstające na podstawie fraz ogólnych (jedno i dwu-wyrazowych). Słowa kluczowe z długiego ogona cechują się niską konkurencją, niewielką ilością wyszukiwań i wysokim współczynnikiem konwersji. Tego typu frazy można dosyć szybko pozycjonować na pierwszą stronę wyników wyszukiwania Google, ponieważ wspomniany long tail cechuje się niską konkurencją.
Przykłady long tail
Zrozumienie sensu długiego ogona najlepiej wytłumaczyć na prostym przykładzie.
Poszukiwania słów long tail według mnie można rozpoczynać od frazy ogólnej, np: buty nike.
Długi ogon wokół tego słowa współtworzą zapytania szerokie z uwzględnieniem odmian i synonimów:
- męskie buty nike
- buty nike sklep
- buty nike damskie sklep
- nowoczesne obuwie damskie nike
- stylowe buty dla kobiet rozmiar 41
- sklep z butami nike
Mam nadzieję, że teraz będziesz wiedział na czym polega długi ogon i w jaki sposób poszukiwać tego typu fraz. Jeżeli chcesz, możesz pogłębić swoją wiedzę o long tail – kliknij tutaj.
Podobne wpisy
