Ile kosztuje reklama w Google Ads? Czy się opłaca?

Nie ulega wątpliwości, że dobra reklama jest dźwignią handlu. Zwłaszcza w Internecie, gdzie nie brak silnej konkurencji. Dlatego też kampanie internetowe mają ogromne znaczenie. Wbrew pozorom również nie są takie drogie, jakby się mogło to wydawać. Wszystko zależy od celów marketingowych, jakie sobie stawiasz. Ile kosztuje zatem reklama w Google Ads? Zapoznaj się z artykułem, a dowiesz się, co wpływa na koszty kampani. Podpowiadamy również, dlaczego warto w nie zainwestować!
Czy reklama w Google Ads się opłaca?
Prowadzenie kampanii w Google Ads przynosi wiele korzyści. Do najważniejszych z nich zalicza się:
- Lepszą widoczność w sieci – reklamy w Google sprawiają, że Twoja firma staje się lepiej zauważalna w Internecie. Większa widoczność oznacza, że Twoje produkty lub usługi mogą trafić do większego grona odbiorców;
- Budowanie dobrego wizerunku – każda, licząca się marka powinna być obecna w Internecie. Produkty reklamowane w wynikach wyszukiwarek zyskują na popularności;
- Wzrost zysków – większy ruch na stronie internetowej sprawia, że rośnie również i zainteresowanie produktem. Z kolei większa ilość osób zainteresowanych produktem korzystnie przekłada się na zyski firmy.
Czym jest reklama w Google Ads?
Google Ads to narzędzie stworzone przez Google w celu uskuteczniania kampanii reklamowych. W ramach usługi opłacone reklamy zostają wyświetlone nie tylko w wynikach wyszukiwarki, ale i na stronach partnerskich Google, np. serwisu Youtube. Poza reklamami tekstowymi Google Ads pozwala również na wyświetlanie reklam produktowych, grafik, banerów itp. Taka forma kampanii przyciąga uwagę Internautów, którzy stanowią grono potencjalnych konsumentów. Nic więc dziwnego, że z każdym kolejnym dniem Google Ads zyskuje coraz więcej użytkowników. Korzystanie z niego daje jednak znacznie więcej! Pytanie, ile może to kosztować?
Ile kosztuje reklama w Google Ads?
Cenniki reklam w Google Ads obliczane są na wiele różnym sposobów. Nie ma więc jednej stałej stawki, którą użytkownicy usługi muszą opłacić. Cena usługi jest uzależniona od czynników takich jak wybrane słowo kluczowe oraz wybrany target. O wysokości stawki decyduje również konkurencja oraz zaoferowane przez nią stawki. W praktyce więc oznacza to, że koszty reklamy tekstowej w Google Ads będą zależne od:
- Jakości słowa kluczowego – jest ona określana w oparciu o trafność reklamy, ilość przewidywanego CTR, jakości reklamowane strony;
- Rankingu reklamy;
- Wysokości stawki zaoferowanej przez konkurencję.
Istnieją branże, w których słowa kluczowe mogą kosztować kilka groszy oraz takie, w których mogą kosztować nawet ponad tysiąc złotych! W maju 2021 r. za reklamę dla frazy „narzędzie propozycji słów kluczowych” trzeba było zapłacić 3772 zł. Drugą z najdroższych fraz było „reklama firmy w Internecie” – 1231 zł. Zwykle jednak są to kwoty od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych za kliknięcie. Pełen koszt zależy również od tego, jaki jak jest ustawiona kampania oraz jak dużą mamy konkurencję.
Modele rozliczeń a koszty reklamy Google Ads
Do najpopularniejszych z modeli rozliczeń reklam Google Ads należą:
- CPC (ang. cost per click) – wybierając tę opcję, zapłacisz dopiero po tym, jak Internauta odwiedzi reklamowaną stronę. Samo wyświetlanie reklamy nie będzie Cię nic kosztować. Jest to najpopularniejszy model rozliczeń w Google Ads;
- vCPM (ani. view cost per mille) – polega na tym, że reklamodawca płaci za każdy tysiąc wyświetleń swojej reklamy. Opłata za usługę jest naliczana tylko i wyłącznie wtedy, gdy minimum 50% całej reklamy jest widoczne dla Internautów przez przynajmniej 1 s. Taka strategia jest polecana, zwłaszcza osobom, którym zależy na dotarciu do większego grona odbiorców. Ma to również na celu budowanie wizerunku marki – wyświetlanie w reklamie logo staje się bardziej rozpoznawalne. Taką formę rozliczeń stosuje się w reklamach graficznych nastawionych na budowanie rozpoznawalności produktu lub firmy;
- CPV (ani. cost per view) – stosowany głównie w przypadku reklam video. Są one wyświetlane głównie na serwisach takich jak YouTube. Osoby decydujące się na taką formę rozliczeń płacą za każdorazowe obejrzenie oraz kliknięcie w reklamowane treści;
Dodatkowe koszty
W budżecie przeznaczonym na kampanię reklamową w Google Ads należy rownież uwzględnić koszty obsługi specjalisty lub agencji, która zajmie się prowadzeniem kampanii. Samodzielne prowadzenie kampanii w Google Ads nie zawsze przynosi spodziewane rezultaty. Wymaga to bowiem ciągłego nadzoru oraz posiadania odpowiedniej wiedzy. Najczęściej koszt zatrudnienia specjalisty nie jest duży, a jego wyskość zależy od tego, jak skomplikowanej kampanii potrzebujemy. Bardzo często koszt stworzenia i prowadzenia kampanii będzie poniżej 500 zł miesięcznie. Przy czym warto poszukać odpowiedniej osoby, która zajmie się kampanią aby mieć pewność, że nasz budżet reklamowy będzie jak najlepiej wykorzystany. Nie warto kierować się tylko ceną takiej usługi ale przede wszystkim doświadczeniem danego specjalisty i tym jak dobrze się z nim współpracuje.
Ofertę prowadzenia kampanii Google Ads znajdziesz na stronie: https://specjalista-googleads.pl/prowadzenie-google-ads/
Podsumowanie
Nie ulega wątpliwościom, że Google Ads to niezwykle przydatne narzędzie do tworzenia kampanii reklamowych online. Ich umiejętne wygenerowanie niesie z sobą wiele korzyści dla firmy. Dlatego też o zainwestowaniu w kampanie Google Ads powinien pomyśleć każdy przedsiębiorca. Nieprawdą jest, że szansę na dobra widoczność w wynikach wyszukiwarek mają jedynie duzi gracze. Reklamy Google Ads niejednokrotnie pomogły również właścicielom mniejszych firm. Dzięki takim kampaniom stały się one bardziej transparentne w sieci, a co za tym idzie – również i lepiej rozpoznawalne. Wielu przedsiębiorców zauważa również, że koszty realizacji reklam Google Ads są w rzeczywistości znikome – zwłaszcza jeżeli porówna się je z tym, ile firma może na nich zarobić. Jeżeli więc prowadzisz firmę, a jeszcze nie korzystałeś z reklam Google Ads – pora zastanowić się nad ich wykorzystaniem,
