Kiedy warto zlecić pozycjonowanie agencji SEO?

Samodzielne pozycjonowanie strony czy zlecenie SEO na zewnątrz? Na jakie usługi możesz liczyć zatrudniając agencję? Kiedy opłaca się pozycjonować na własną rękę? Sprawdzamy.
SEO jest obecnie niezbędne w większości branż
Pewnie nie odkryjemy Ameryki pisząc, iż pozycjonowanie strony jest niezbędne, aby być wyżej w Google. Amerykańska wyszukiwarka zgarnia w Polsce aż 98,6% internetowego ruchu (wg. danych gs.statcounter.com z marca 2019). Przy konkurencji, jaka obecnie panuje w sieci, nie sposób być w czołówce przez sam fakt, iż się stronę przygotowało i opublikowało.
To, że Twoja konkurencja ma czołowe miejsca na liście wyników wyszukiwania nie jest przypadkiem – na 99% zainwestowała w usługi SEO. Pytanie brzmi tylko, czy było to robione samodzielnie czy za pośrednictwem zatrudnionych specjalistów?
Kiedy pozycjonować samodzielnie? Kiedy zatrudnić agencję?
Samodzielne pozycjonowanie jest możliwe, jasne. Ale miej na uwadze, że to robota na cały etat. Jesteś pewien, że masz na to czas? A co z wiedzą? Specjalistyczne umiejętności SEO wymagają czasu na naukę i testowania różnych rozwiązań.
Ponadto, w związku z częstymi aktualizacjami algorytmu Google, działania SEO już od dawna obejmują nie tylko pozyskiwanie linków, ale także działania offsite, czyli różne prace programistyczne oraz tworzenie zoptymalizowanej treści. Nawet jeśli znasz się na programowaniu, SEO już dawno urosło to dziedziny wymagającej znajomości różnych dyscyplin, wliczając to nawet humanistyczne.
Oczywiście nie każdy ma czas i chęci, aby ogarniać to na własną rękę. Jeśli planujesz pozycjonowanie swojej witryny na poważnie, ale się na tym za dobrze nie znasz, rozsądnym wyjściem będzie zatrudnienie agencji SEO.
Agencją, która wyspecjalizowała się w outsourcingu SEO i realizuje nawet pojedyncze usługi np. copywriting czy prace programistyczne jest Pozycjonusz. To firma działająca na rynku od 2009 roku, która ma bardzo dobrą renomę w branży. Oferuje optymalizację strony, pozyskiwanie linków (link building), copywriting SEO, audyty i konsulting SEO, przyspieszanie stron, audyty i inne. Co istotne Pozycjonusz może wykonać pojedynczo każdą z oferowanych usług (np. tylko copywriting).
Co to jest outsourcing SEO? Kiedy opłaca się konsulting SEO?
Współpraca z agencją SEO opłaca się także innym firmom SEO, które mają braki kadrowe lub po prostu wiele stron pod opieką i chcą zlecić pozycjonowanie na zewnątrz. Pozycjonusz znany jest jako duża agencja outsourcingu SEO. Obecnie realizuje usługi dla ponad 150 firm oraz agencji. To dobra opcja dla pozycjonerów, którym opłaca się outsourcingowanie swoich usług oraz dłuższa współpraca.
Pozycjonusz oferuje dużo zniżek i rabatów dla agencji i specjalistów SEO składających regularne zamówienia, a także opiekuna przygotowującego dedykowane oferty.
Pozycjonusz oferuje także konsulting SEO. To spotkania lub rozmowy przeznaczone dla osób, które chcą pozycjonować samodzielnie, lecz potrzebują porad odnośnie konkretnych działań. Np. content marketingu, optymalizacji samej witryny, profilu linków, pomocy w opracowaniu strategii SEO dla strony itd. Jest to doradztwo z zakresu działań SEO, które obejmuje kwestie techniczne, kwestie związane z contentem (treściami) oraz link buildingiem.
W ramach konsultacji SEO w Pozycjonuszu dowiesz się, jakie elementy strony należy poprawić i jak to zrobić, na czym skupić się pozyskując linki, których linków należy się zrzec, jakie treści należy dodać i wiele innych.

Również zastanawiam się czy może warto byłoby poszukać pozycjonowania dla swojej strony. Dziś bez tego typu usługi trudno się przebić w necie.
Bardzo ciekawy wpis. Jak najbardziej można pozycjonować stronę samodzielnie korzystając tylko i wyłącznie z konsultacji SEO. Potrzebna jest jednak do tego podstawowa wiedza, na temat tego jakie są składowe i na co należy zwracać uwagę oraz co chyba najważniejsze plan działania. Przygotowanie takiego planu samodzielnie bez konsultacji może być co najmniej problematyczne i w tym celu dobrze jest się przynajmniej na samym początku i w krytycznych momentach (albo w ciągłym trybie) konsultować. W porównaniu do działań typowych agencji zaoszczędzone środki można przeznaczyć na zakup artykułów sponsorowanych lub tekstów z użyciem copywriterów (bez dodatkowych pośredników). Minusem takiego rozwiązania jest to, że nie ma się stałego nadzoru nad własną stroną i dostępu do poszczególnych narzędzi (chyba, że się takie zakupi, ale to wtedy dodatkowe koszty działań).
Pozycjonowanie najlepiej zlecić już na etapie tworzenia strony lub sklepu internetowego. Dzięki temu wiele z kluczowych dla SEO elementów jest realizowanych już na starcie.