Jakie korzyści daje content marketing?

Jakie korzyści daje content marketing?

Każdego dnia jesteśmy zalewani tekstami, obrazami, dźwiękami czy materiałami wideo za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz maili z niemal każdą organizacją, z którą współpracujemy. Treść jest wszędzie! Nie ma co się dziwić, content marketing, jako jeden z najskuteczniejszych sposobów angażowania odbiorców i zwiększania sprzedaży, jest też kluczową metodą rozwoju dla większości organizacji. Co możesz zyskać, wdrażając działania marketingu treści do swojej firmy? Poniżej przedstawiamy kilka korzyści.

Czym jest content marketing?

Content marketing to sposób na zaangażowanie odbiorców i zwiększenie liczby klientów. Działania z tego obszaru generują biznes, dzięki czemu marka może zyskać na znaczeniu i widoczności w Internecie. Marketing treści jest zorientowany na klienta, odpowiada na jego ważne pytania i wychodzi naprzeciw jego potrzebom oraz oczekiwaniom. Jaką formę mogą przybrać aktywności content marketingowe? Wszystko zależy od docelowej grupy odbiorczej – mogą to być posty na blogu, filmy, ebooki czy też infografiki.

Korzyści z marketingu treści

Content marketing może wnieść do Twojej organizacji wiele dobrego. Sprawdź, jakie są zalety marketingu treści.

Zwiększa świadomość marki

Jeśli nie promujesz swojej marki, nowi klienci nie będą wiedzieć, że istniejesz. Tworzenie wysokiej jakości treści na tematy, którymi interesują się Twoi odbiorcy, zwiększy widoczność i sprawi, że firma będzie bardziej zauważalna. Aby w pełni wykorzystać potencjał contentu należy zrozumieć swoją grupę docelową i to do nich dostosować treści. Odwołuj się do ich zainteresowań, lokalizacji i zachowań w Internecie, by zaspokoić ich potrzeby i sprawić, że będą wracać do Twojej witryny.

Poprawia rankingi wyszukiwania 

Większość organizacji, które posiadają strony www, chcą mieć jak najwyższą pozycję na stronach wyszukiwania. Marki posiadające bloga, mają zdecydowanie więcej zindeksowanych stron przez wyszukiwarki niż te, które tego nie robią, co przekłada się na więcej szans zdobycia pierwszej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeśli treść przygotowana jest tak, że spełnia intencje osoby wyszukującej, zwiększysz swoją szansę na wyższą pozycję i wzmocnisz zaufanie między marką a odbiorcami.

Przyciąga potencjalnych klientów do witryny

Starannie przemyślana strategia treści przyciągnie nowych klientów do witryny, a co najważniejsze – zatrzyma ich tam, o ile przekazywane informacje będą odpowiadać potrzebom odbiorców. Kluczem do sukcesu, jest zainwestowanie w opracowanie właściwych treści, które utrzymają docelowych odbiorców w witrynie, a nie odeślą ich do jednego z konkurentów. Dzięki strategii content marketingu możesz łatwo skoncentrować swoje wysiłki na dotarciu do nowego rynku docelowego, bo wszystko czego potrzebujesz do odpowiedzi na pytania, potrzeby i wątpliwości.

Pomaga stać się zaufanym autorytetem w branży

Włączenie działań content marketingowych do swojego biznesu pomoże również budować autorytet w sieci. Jeśli Twoja firma jest wiarygodnym miejscem, z którego można pozyskiwać informacje, masz większe szanse na zdobycie wyższych pozycji w wyszukiwarkach. Dodatkowo, klienci są bardziej skłonni zaufać marce, kiedy postrzegają ją, jako eksperta w swojej branży. Właśnie dlatego treści powinny dostarczać odpowiedzi na pytania odbiorców i przekazywać cenną wiedzę.

Pozwala generować większą sprzedaż

Content marketing zapewnia większy ruch, ale sam jego wzrost jest bezużyteczny, jeśli nie przekłada się na większą sprzedaż. Kompletny plan marketingu treści pomoże wypełnić cykl sprzedaży trafnymi treściami, dzięki którym zachęcisz użytkowników do zakupu i zwiększysz współczynnik konwersji. Warto wdrożyć też działania optymalizacyjne, które pomogą wykorzystać każdy etap ścieżki. Poprawienie typów treści na różnych poziomach podróży odbiorców i jednocześnie śledzenie ich zachowania sprawi, że w miarę upływu czasu jeszcze bardziej dopasujesz treść do obecnych klientów.

Buduje bibliotekę przydatnych treści

Im bardziej przydatne treści tworzysz, tym więcej zasobów dostępnych dla nowych i obecnych klientów. Co więcej, twój zespół również jest w stanie czerpać z takich materiałów, wykorzystując je jako zabezpieczenie sprzedaży. Podobnie, jeśli istniejący klient ma problemy z korzystaniem z Twojego produktu – wystarczy, że skorzysta z dostępnej bazy, znajdując informacje, jak rozwiązać swoje trudności. Biblioteka treści będzie stale się powiększać, w miarę dodania nowych treści, dzięki czemu będzie coraz bardziej wartościowym zasobem dla wszystkich odwiedzających stronę.

Wysokiej jakości treści często są podstawą wszystkich taktyk marketingowych. Pamiętaj, że wdrażając działania content marketingowe starasz się edukować, a nie sprzedawać, informując o korzyściach płynących z twojego podejścia czy usług. Nie wiesz jak zacząć? Sprawdź nasze usługi na stronie Smartbuzz.pl. Jeśli jesteś gotowy na zwiększenie ruchu w swojej witrynie i konkretne działania, nasz zespół chętnie wspomoże w budowaniu odpowiedniej strategii.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *