Jak zwiększyć widoczność firmy w Internecie?
Celem każdej firmy jest osiągnięcie zysku, ale jeśli ludzie nie wiedzą o istnieniu Twojej marki, to ciężko będzie go wypracować. Zwiększenie widoczności firmy ma kluczowe znaczenie dla sukcesu przedsiębiorstwa, dlatego bez podjęcia pewnych kroków tracisz możliwość rozwoju. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy czy firmę usługową, zwiększenie zasięgu online jest jednym z elementów strategii, o którą warto zadbać. Jeśli chcesz sprawić, by o Twojej ofercie dowiedziało się jak najwięcej użytkowników, sprawdź poniższe wskazówki.
Dlaczego ruch w witrynie jest ważny?
Zanim zaczniemy, możesz zastanawiać się, dlaczego tak ważna jest widoczność i przyciąganie ruchu do witryny. W dzisiejszym świecie dzięki obecności w Internecie klienci mogą lepiej poznać Twoja firmę, a im więcej sposobów na dotarcie do odbiorców, tym więcej użytkowników znajdzie markę. W przypadku wielu organizacji ruch jest kluczowym wskaźnikiem, który napędza całą działalność, a osiągnięcie satysfakcjonujących wyników wymaga odpowiedniego kierowania strategią i podejmowania działań, które zwiększą widoczność firmy online. Jakie to działania? Sprawdź poniżej kilka propozycji.
Zbuduj własną stronę internetową
Strona internetowa to tożsamość online twojej firmy i jest jednym z najważniejszych narzędzi do komunikacji. Nie wspominając już o tym, że każda firmowa witryna jest potężnym sprzymierzeńcem marketingowym i to na niej opierają się wszelkie działania. Cały świat zmierza obecnie w kierunku cyfryzacji, dlatego brak własnej strony www to oznaka ignorancji wobec kupujących. Stwórz swojej marce witrynę, na której zawrzesz wszystkie informacje biznesowe w jednym miejscu, zwiększając wiarygodność firmy i budując zaufanie klientów. Pamiętaj, że strona internetowa jest dostępna przez całą dobę, dlatego użytkownicy przez cały ten czas mogą więcej dowiedzieć się o Twojej firmie i oferowanych produktach. Zbudowanie profesjonalnej witryny nie może odbyć się bez odpowiedniego CMS-a i partnera biznesowego, dlatego sprawdź naszą ofertę, chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Zoptymalizuj profil firmy w Google
Czy wiesz, że zoptymalizowana wizytówka Google ma kilkukrotnie więcej wizyt niż ta niekompletna? Twój profil firmy w Google zawiera linki do witryny, dlatego to świetny sposób na zwiększenie ruchu w jej obrębie. Nie zapominaj też o tym, że uzupełniając profil o informacje, które są wystarczające dla potencjalnego klienta do podjęcia decyzji, może on bezpośrednio skontaktować się z Tobą – bez konieczności wchodzenia na stronę i przeklikiwania się do podstrony kontaktu. Wizytówka w Google jest bezpłatna i łatwa w konfiguracji oraz wyświetla się w wynikach wyszukiwania związanych z twoją firmą czy lokalizacją, dlatego warto skonfigurować profil, by finalnie zwiększyć widoczność firmy.
Rozpocznij prowadzenie bloga
„Content is the king” i to powiedzenie działa też w przypadku budowania zasięgu firmy. Marketing treści koncentruje się na użytkownikach i opinii publicznej, by budować zaufanie i edukować odbiorców. Twórz treści, które spełniają określone potrzeby, ale tym samym są interesujące, przydatne i angażujące. Nie zawsze musi być to artykuł czy wpis, staraj się urozmaicać swój content i stosuj wideo, infografiki czy e-booki, dzięki czemu każdy użytkownik będzie mógł wybrać najbardziej odpowiednią dla siebie kategorię.
Wykorzystaj taktyki SEO
Istnieje wiele praktyk SEO, które możesz zastosować na swojej stronie www. Obejmuje to tworzenie wysokiej jakości treści, o których wspominaliśmy wyżej, ale też metaopisów stron. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek jest cenną i wartościową strategią, dlatego warto zgłębiać jej tajniki lub oddać te działania w ręce specjalistów.
Utwórz konta w social mediach
Wybierz kanały mediów społecznościowych, które najbardziej odpowiadają grupie docelowej użytkowników, do której chcesz dotrzeć. Obserwuj swoich konkurentów i odpowiedz sobie na pytanie, który kanał oferuje największe szanse na zdobycie wartościowych leadów. Ta wiedza pomoże Ci tworzyć przydatne publikacje w social mediach i przyciągnąć nowych odbiorców, którzy mogą Cię znaleźć np. poprzez udostępnione posty. Media społecznościowe umożliwiają także tworzenie płatnych kampanii reklamowych, a dzięki precyzyjnemu targetowaniu możesz trafić do naprawdę szerokiego grona użytkowników.
Linkowanie w stopce mailowej
Jeszcze jednym sposobem na zwiększenie widoczności marki jest linkowanie strony w stopce mailowej. Profesjonalna stopka ułatwia kontakt, bo jest po prostu internetowym odpowiednikiem standardowej wizytówki. Często klienci wysyłają maile z zapytaniem o ofertę, a dzięki linkowaniu w stopce, mogą oni bezpośrednio przejść na stronę witryny. Takie linkowanie powoduje też wzrost świadomości marki – któryś z kolei email ze stopką zapadnie w końcu w pamięć.
Widoczność firmy w Internecie – podsumowanie
Zwiększanie widoczności w Internecie to podejmowanie kroków, które pozwolą Ci zbudować świadomość marki. Postępuj zgodnie z powyższymi wskazówkami, a z pewnością zauważysz różnicę. Pamiętaj jednak, by dokładnie analizować podejmowane działania, by w przyszłości móc opierać swoją strategię na aktywnościach, które w Twoim przypadku faktycznie działają.