Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

sklepy a google

W obecnych czasach sprzedaż mocno przeniosła się do Internetu. Praktycznie z roku na rok rynek e-commerce rośnie dwucyfrowo. Nie każdy jednak osiąga takie efekty. Co zrobić, by zwiększyć sprzedaż?

Obecnie mamy bardzo dużo różnych źródeł potencjalnego ruchu, który może przełożyć się na sprzedaż. W tym wpisie sprawdzamy kilka popularnych podejść do tematu ściągania ruchu na stronę sklepu internetowego.

Pozycjonowanie

Oczywisty podpunkt, który musiał tu trafić. Pozycjonowanie pozwala na polepszenie pozycji naszego sklepu, co przekłada się na większy ruch. W Polsce pozycjonowanie jest bardzo popularne. Mamy wiele agencji i freelancerów którzy świadczą pomoc przy polepszeniu pozycji strony.

Na co zwracać uwagę? Przede wszystkim na stosowane metody, tak by były one zgodne z wytycznymi Google. Często zdarza się, że usługa pozycjonowania jest bardzo tania, ale przekłada się to tym samym na mało wartościowe linki. W efekcie możemy narazić stronę na problemy ze strony Google. Chodzi tu zarówno o kary manualne jak i algorytmiczne (np. Pingwin). Nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować pozycjonować samodzielnie – jest wiele poradników na temat pozycjonowania sklepów jak np. http://carted.pl/poradniki/pozycjonowanie-sklepu-internetowego/, które szeroko omawiają temat.

Trzeba też pamiętać, że osiągnięcie efektów przy pozycjonowaniu zajmie dużo czasu. Czasem jest to nawet kilka miesięcy lub blisko rok. Stąd warto uzupełnić nasze źródła ruchu o Adwordsy.

Adwords

Adwords to kolejne dobre źródło ruchu dla naszego sklepu internetowego. Największa zaleta? Ruch pojawia się od razu. Wystarczy skonfigurować kampanię, doładować konto i nasze reklamy pojawią się przy odpowiednich frazach w wyszukiwarce. To popularna metoda na ściągniecie ruchu. Google jest notowany na giełdzie i ponad 95% zysków giganta pochodzi właśnie ze sprzedaży reklam, dlatego ta usługa jest cały czas rozwijana.

Konfiguracja kampanii nie jest przesadnie trudna, ale później pojawia się problem, jakie słowa dobrać do kampanii, jakie ustalić dzienne limity. Pomaga w tym narzędzie od Google – Keyword Planner. Pokazuje on jakie słowa w jakich ilościach są szukane i jakie są przewidywane koszty kliknięć. Jest to baza cennych informacji, ale przy większych stronach takich fraz będzie trzeba dobrać setki jak nie tysiące. Jest to czasochłonne.

Jeśli sami nie czujemy się na siłach, żeby skonfigurować kampanię, możemy zlecić prowadzenie kampanii Adwords specjalistom. Na rynku jest wiele osób i firm, które się w tym specjalizują. Przede wszystkim doświadczona osoba lepiej skonfiguruje koszty i dobierze frazy, które mają pojawiać się w kampaniach. Wydać duże kwoty w kampaniach Adwords jest łatwo. Wydać je mądrze znacznie trudniej.

Social media

Social media cały czas są modne, ale co ważne, często są skuteczne. Nie chodzi tu tylko o samego Facebooka, który pomimo upływu lat utrzymuje swój status platformy socialowej numer jeden. Możemy zaobserwować, że za sprawą smartfonów ludzie przerzucają się równie chętnie na inne aplikacje. Przykłady z brzegu to Snapchat do krótkich wiadomości video, Wassup czy Viber do szybkiej komunikacji, Instagram do wymiany zdjęć… Jest takich aplikacji naprawdę sporo.

Jak zostało wspomniane, wiele osób używa ich za pośrednictwem swojego telefonu. Dzięki temu czas jaki spędzają w danej aplikacji jest całkiem spory. Podobnie jak Google Analytics pozwala śledzić ruch na stronie, tak i te inne aplikacje mają swoje narzędzia analityczne do śledzenia zachowania użytkowników.

Które aplikacje socialowe powinien używać właściciel sklepu internetowego, by ściągnąć ruch?

Jest kilka podstawowych aplikacji, w których warto mieć konta. Są to:

– Facebook – tu dalej bezsprzecznie warto mieć konto. FB pozwala być w kontakcie ze stałymi oraz nowymi klientami. Wato podejrzeć jak do tematu podchodzą większe marki. One również dużo wysiłku i czasu inwestują właśnie w dobre kontakty ze swoimi klientami. Na początku możemy prowadzić profil FB samodzielnie, ale później warto zlecić takie zadania dedykowanej osobie lub agencji, która się specjalizuje w social media.

– Instagram – dla sklepu internetowego to znakomite medium. Głównie dlatego że umożliwia dzielenie się zdjęciami a przecież tych w naszym sklepie internetowym nie powinno zabraknąć. Może nie jest tak popularny jak Facebook (choć to ten sam właściciel, bo FB kupił Instagrama za kilka miliardów dolarów) to jednak jest tu dość spora grupa użytkowników. Co ważne, korzystają oni z aplikacji bardzo regularnie, dlatego to cenna grupa odbiorców.

– Twitter – nie tak popularny jak Facebook czy Instagram, ale nadal warto tu być. Twitty są krótkie, nie wymagają długiego pisania. Podobnie jak przy Instagramie, użytkownicy Twittera to aktywna grupa która korzysta z aplikacji wielokrotnie w ciągu dnia. Pozwala też na szybki i bezpośredni kontakt.

– Snapchat – globalnie ma 160 milionów użytkowników, czyli nie jest to najpopularniejsza aplikacja i daleko jej do tego. Jednak jej użytkownicy to bardzo aktywna grupa. Trzeba pamiętać, że jest to jednak aplikacja używana głównie przez młodzież. Stąd, jeśli nasze produkty kierowane są do młodszych odbiorców, to warto prowadzić tu konto.

– Pinterest – całkiem przyjemne miejsce do prezentacji zdjęć produktów. Nie jest to bardzo popularna strona, ale dobrze wykorzystana przekłada się na efekty w postaci sprzedaży.

Oczywiście aplikacji jest znacznie więcej, ale nie ma co popadać w skrajność i być na każdej z nich. Jeśli ogranicza nas czas to najlepiej zdecydować się na jedną, dwie aplikacje co da nam możliwości rzetelnego prowadzenia konta i angażowania się w ewentualne dyskusje.

Współpraca z innymi blogerami

Dobre efekty przy sprowadzaniu ruchu i wzmacnianiu naszej domeny przynosi współpraca z blogami czy stronami które tematycznie dotyczą naszego sklepu. Może to być współpraca na bazie wpisów gościnnych, ale także inna (wymiana linków, prezentacja informacji o naszym sklepie na profilu FB danego bloga i inne). To daje opcję na nawiązanie kontaktów z ciekawymi osobami z branży. A przy okazji jak zostało wspomniane, możemy wzmocnić domenę czy zwiększyć liczbę przejść bezpośrednich ze współpracujących stron.

Należy pamiętać, że takie współprace nie rodzą się w pięć minut. Nie każdy może być chętny na podjęcie takowej współpracy. Trzeba dać sobie czas i cierpliwie starać się odzywać do kolejnych ciekawych stron. Z czasem powinno to dać widoczne efekty.

Podsumowując

Jak widać, jest kilka różnych ścieżek które pozwalają na ściągniecie ruchu i co ważne na utrzymanie kontaktu z klientami. Nie we wszystkim musimy być ekspertami. Jeśli nie czujemy się na siłach, żeby prowadzić kampanie Adwords czy konta w aplikacjach social media to dobrym pomysłem jest delegacja takich zadań do doświadczonych osób i agencji. A tym samym zyska się więcej czasu na właściwą działalność to jest prowadzenie sklepu.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
5 (100%) 1 vote

pozycjonowanie stron w projekt marketing

1 komentarz - Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

  1. Bartosz Niezwiązani napisał(a):

    Świetnie wszystko opisane – jak dla mnie temat wyczerpany. Można również organizować różnego rodzaju konkursy na facebook i nie tylko , które przyciągają nowych klientów. Przydatnym narzędziem również okazać się może blog, gdzie szerzej można opisywać produkty (testować) i zamieszczać do nich linki w sklepie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger